Gå til innhold

Klær og utstyr med samvær 50/50

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere det med klær(yttertøy, sko), utstyr som slalomski, langrennski, skøyter med 50/50samvær?

Samboeren min har to barn 50/50. Vi har kjøpt så å si alt av utstyr. Moren vil ikke være med å spleise, men allikevel ha tilgang til det når hun har samvær.

Samboeren min har sagt at hun kan være med å spleise, men det vil hun ikke...

Jeg synes det et spesielt...

Anonymous poster hash: 8b2d0...110

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er spesielt, kanskje...

Om denne moren ikke har råd til å dele på dyrt sportsutstyt, skjønner jeg henne.

Dette er barna sitt utstyr, så jeg regner med de har det både her og der?

Min eks har ikke så mye penger, jeg kjøper det meste, men han er hjertelig velkommen til å ta med seg dette om de skal noe :)

Alt for barna!

Anonymous poster hash: 6726e...557

Skrevet

Spesielt å si at moren skal ha tilgang til tingene. Bruker hun det også? Har hun ikke råd så har hun ikke. Kanskje hun kan bli med å betale noe hvis det er slik at far har bedre råd?

Uansett så må jo barnet få tilgang til sine ting da.

Anonymous poster hash: 4cceb...7bd

Skrevet

Vi kjøper litt hver. En kjøper ski. En sykkeø. Det hun får til jul av akebrett etc. Går xa opp i opp. Aldri tenkt over iallfall. Har med seg dette frem og tilbake sammen med yttertøy vi spleiser på.

Alt annet av klær har hun dobbelt av hos hver av oss

Anonymous poster hash: 2dd04...4e5

Skrevet

Vi setter inn 3000 kr hver på en konto vi begge har kort på. Den kontoen går til SFO, aktiviteter og kjøp av ting man ikke har dobbelt av, slik son skiutstyr.

Veldig greit. Ellers er jo alt barnet sitt så hvor der blir brukt er jo opp til barnet.

Skrevet

Og ikke for å snakke om den dagen når barnet ikke bruker det plagget eller leken/utstyret lenger. Da skal mor ha det til sine barn!

Samma om far har kjøpt det eller ikke så er det liksom en usagt sannhet at mor da har rett på å arve det til sine barn.

Er mor sær og ikke vil spleie på noe, så får mor selv ta støyten med å forklare det til sine barn. Ikke far som skal ha all utgiften...

Anonymous poster hash: 02594...990

Skrevet

Vi setter inn 3000 kr hver på en konto vi begge har kort på. Den kontoen går til SFO, aktiviteter og kjøp av ting man ikke har dobbelt av, slik son skiutstyr.

Veldig greit. Ellers er jo alt barnet sitt så hvor der blir brukt er jo opp til barnet.

Jeg er enig at det er barnets sitt, men det blir jo feil at det er vi som skal kjøpe alt av utstyr som barna trenger?!

Samboeren min foreslo med eksen at de kunne sette inn penger til slikt, men det ville hun ikke...

Skrevet

Og ikke for å snakke om den dagen når barnet ikke bruker det plagget eller leken/utstyret lenger. Da skal mor ha det til sine barn!

Samma om far har kjøpt det eller ikke så er det liksom en usagt sannhet at mor da har rett på å arve det til sine barn.

Er mor sær og ikke vil spleie på noe, så får mor selv ta støyten med å forklare det til sine barn. Ikke far som skal ha all utgiften...Anonymous poster hash: 02594...990

Jeg er for så vidt enig med deg, men det ville aldri samboeren min gjort. Han har fokus på barna hele tiden og det er jo bra. Men det er ikke gratis å ha barn.

Skrevet

Jeg er enig at det er barnets sitt, men det blir jo feil at det er vi som skal kjøpe alt av utstyr som barna trenger?!

Samboeren min foreslo med eksen at de kunne sette inn penger til slikt, men det ville hun ikke...

Jeg har ikke sagt at det er rettferdig at dere skal kjøpe alt av utstyr. Sett av en pott til det og alt ellers er det ene hjemmet.

Skrevet

Her kjøper vi det barnet trenger av klær,sko,utstyr,frisør osv,og det følger selvfølgelig barnet. Far og mor har valgt dette istedenfor bidrag. Far har også egen sparekonto til barnet.

Anonymous poster hash: 7cc1e...c4f

Skrevet

En ting er at ene foreldren kjøper noe, og barne KAN ta det med til den andre innimellom. men sånn som moren her. kan ikke hun kreve at det far kjøper skal brukes hos henne også. hun er jo ikke villig til og møtes på halv veien virker det som

Skrevet

Min mann har to barn 50/50. Det vi kjøper av sportsutstyr og utstyr generelt skal være her, siden det skal gå i arv til mine barn, slik som ski og skøyter sliter ikke de eldste ut, så da kjøper vi slik at de kan gå i arv. De to minste er aktive på ski så de blir brukt og slitt når de har brukt de. De eldste er ikke like aktive, men de bruker slikt innimellom.

Vi har sagt mor kan låne det , men er det ting som brukes ofte må hun kjøpe å ha hos seg siden ting sjeldent kommer tilbake med det første. Vi bor rett ved skiløyper, akebakke, skole osv så ungene er innom her og henter når de skal bruke ting på skolen og kommer innom her etter skolen igjen med det.

Mulig vi er kjipe, men har måtte bli det etter vi bestemte oss for at vi skulle ha alt vi trengte her. Vi ble nemlig lei av at utetøy aldri kom tilbake, sykkelen kom to mnd etter vi ba om den osv. Litt kjedelig at vi måtte avlyse eller finne på andre ting så ofte siden ting ikke kom tilbake. Nå er vi også litt mer aktive enn moren, vi kan bare gå rett utenfor døren og gjøre ting det kan de ikke hos mor.

Anonymous poster hash: c006d...c76

Skrevet

Spesielt å si at moren skal ha tilgang til tingene. Bruker hun det også? Har hun ikke råd så har hun ikke. Kanskje hun kan bli med å betale noe hvis det er slik at far har bedre råd?

Uansett så må jo barnet få tilgang til sine ting da.

Anonymous poster hash: 4cceb...7bd

Har hun ikke råd så har hun ikke råd?

I de aller fleste tilfeller er det vel snakk om å gidde å prioritere, er det ikke?

Når det er sagt, så har mannen til hi valgt å få barn med en ubrukelig dame dom ikke gidder å bruke penger på at deres felles barn skal ha det barnet trenger, så da må han heve seg over det, og sørge for st barna kan gå stå på ski også når det er kos mor.

Anonymous poster hash: 6b976...674

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...