Gå til innhold

Deprimert pga masse hårvekst :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet egentlig ikke hva jeg vil fram til med å skrive dette. Men siden jeg var 13-14 år har jeg slitt med masse hår over hele kroppen og ansiktet. Min mor har det samme. Jeg fant ut for ikke så lenge siden at grunnen for at jeg ikke ble gravid var fordi jeg hadde cyster og sjelden eggløsning. Har pco eller pcos! (En av de husker faktisk ikke) Fikk pergotime og fikk mitt første barn for noen mnd tilbake. Satt på første forsøk.

Men jeg ser hvor ille det blir for hver dag, spesielt i ansiktet mitt. Jeg har jo hår i hele ansiktet. Napper med pinsett hver dag.. Noen steder i ansiktet har jeg ikke nappet enda siden det vises mest i dagslys/sol.

Men haka,overleppe,halsen ser ille ut.

Har hår på tærne,brystkløft,rundt nippelene,rundt navlen,rumpeballene,lår,arm. Håndflaten må være eneste stedet jeg ikke har hår på... Blir veldig deprimert, å trist.. Gråter offte når jeg ser meg selv i ansiktet, spesielt ansiktet. Min mor brukte over 15000 kr med elektrolyse i ansiktet uten effekt. Hun får ikke dekket noe av staten heller..

Jeg lurer på hvordan jeg kommer til å se ut når jeg blir 30-40 år. Er jo bare 26 år, og syns det er forderdlig slitsomt med så mye hårvekst... Skulle ønske noen kunne bare sagt "bare kom til min salong så fjerner vi alt, gratis"

Jeg har ikke råd til å fjerne det med laser :(

Dere som ikke har dette problemet som meg, er utrolig heldige!

Anonymous poster hash: 75ba3...7c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du PCO eller PCOS mener jeg du kan få dekket (helt eller delvis) voks-/laserbehandling... Undersøk dette med legen din!

Anonymous poster hash: 15c00...17b

Skrevet

Har det dom deg, men har ingen sykdom. Vurderer å gå til legen å høre om det er noe jeg kan få mot det.. Ødelegger livskvaliteten.

Anonymous poster hash: a0037...5a4

Skrevet

Har du PCO eller PCOS mener jeg du kan få dekket (helt eller delvis) voks-/laserbehandling... Undersøk dette med legen din!

Anonymous poster hash: 15c00...17b

Takk for råd, det skal jeg absolutt sjekke ut med legen min imorgen! Håper det finns håp for meg.

Skrevet

Jeg forstår deg så godt! Har det på samme måte. Jeg har alltid hatt mye hår, men oppdaget at jeg hadde pcos da jeg forsøkte å bli gravid da jeg var 27. Jeg er nå snart 40, og hvis det er noe trøst så har jeg ikke blitt noe verre siden jeg var 27 år.

Jeg har kjøpt meg hjemmelaser og denne funker noe. Litt mindre hår i bikinilinjen, men fortsatt mye hår på rumpe, lår og legger. Heldigvis ikke veldig mye i ansiktet og resten av kroppen (likevel mer enn "vanlig" så napper hver dag).

Hater at jeg ikke kan dra spontant i bassenget eller på stranda. ("Mamma skal bare dusje og ordne seg et par timer først...."). Alt må planlegges.

Men det føles likevel ikke som den store krisen det var før. Jeg gråter ikke lengre over det. Til slutt klarte jeg til å med å bli gravid. I sommer dro jeg også på stranda uten å ha barbert leggene same dag. Høres kanskje ikke så stort ut, men stort steg for meg.

Kanskje prøve en slik hjemmelaser hvis du har råd? Jeg har phillips (et eller annet). Kjøpt på tilbud til nesten 3000 og med 120 dager innbyttemulighet. Så hvis den ikke funker for deg kan du jo bytte den inn igjen.

Håper du finner en måte å leve med dette på :)

Anonymous poster hash: f83d8...67f

Skrevet

Har det dom deg, men har ingen sykdom. Vurderer å gå til legen å høre om det er noe jeg kan få mot det.. Ødelegger livskvaliteten.

Anonymous poster hash: a0037...5a4

Har du vært hos legen? Hva sier legen? Jeg ble litt lettere når GU fant ut at grunnen for at jeg har så mye hårvekst er pga pco/pcos. Sender deg en klem! Jeg vet akkurat hvordan du har det.. Jeg blir veldig trist, hver gang jeg ser det er sol ute. Så går jeg ikke ut. Hender av og til at om sommern så går jeg med tynne skjerf rundt halsen.

Skrevet

Jeg forstår deg så godt! Har det på samme måte. Jeg har alltid hatt mye hår, men oppdaget at jeg hadde pcos da jeg forsøkte å bli gravid da jeg var 27. Jeg er nå snart 40, og hvis det er noe trøst så har jeg ikke blitt noe verre siden jeg var 27 år.

Jeg har kjøpt meg hjemmelaser og denne funker noe. Litt mindre hår i bikinilinjen, men fortsatt mye hår på rumpe, lår og legger. Heldigvis ikke veldig mye i ansiktet og resten av kroppen (likevel mer enn "vanlig" så napper hver dag).

Hater at jeg ikke kan dra spontant i bassenget eller på stranda. ("Mamma skal bare dusje og ordne seg et par timer først...."). Alt må planlegges.

Men det føles likevel ikke som den store krisen det var før. Jeg gråter ikke lengre over det. Til slutt klarte jeg til å med å bli gravid. I sommer dro jeg også på stranda uten å ha barbert leggene same dag. Høres kanskje ikke så stort ut, men stort steg for meg.

Kanskje prøve en slik hjemmelaser hvis du har råd? Jeg har phillips (et eller annet). Kjøpt på tilbud til nesten 3000 og med 120 dager innbyttemulighet. Så hvis den ikke funker for deg kan du jo bytte den inn igjen.

Hej,

så godt å høre at du ikke har blitt verre med årene. Det er det jeg frykter mest. Jeg fant også ut slik som deg, at jeg ikke kunne bli gravid og fikk beskjed om at jeg hadde pcos/pco. Etter å ha lest masse om det og i følge legen så skjønnte jeg hvorfor jeg hadde så mye hår.

Jeg vokset en stund, men det ble veldig dyrt i lengden det også.. Har samme problemet som deg om sommern. Måtte ha sagt nei mange ganger til stranda med venner pga hår. Mine vokser utrolig fort igjen, om jeg barbere leggene mine idag, så ser du allerede hår tute ut om 1,5 dag.. Ansiktet må jeg nappe hver dag...

Jeg skal sjekke ut det med hjemmelaser, min mor har en slik. Men hun sier det ikke har så mye effekt på henne. Vi begge har også mørke hår, kanskje den er bedre på lysehår?

Takk for det, håper jeg også finner en løsning, å takk for du delte dette med meg. Lykke til deg også.

Skrevet

Uff, skjønner at så mye hårvekst er plagsomt.

Jeg er ikke så plaget, men jeg er veldig glad i epilatoren min. Røsker hår ved roten. Etter mange år gjør det ikke særlig vondt mer

Anonymous poster hash: e4c77...1ed

Skrevet

Hej,

så godt å høre at du ikke har blitt verre med årene. Det er det jeg frykter mest. Jeg fant også ut slik som deg, at jeg ikke kunne bli gravid og fikk beskjed om at jeg hadde pcos/pco. Etter å ha lest masse om det og i følge legen så skjønnte jeg hvorfor jeg hadde så mye hår.

Jeg vokset en stund, men det ble veldig dyrt i lengden det også.. Har samme problemet som deg om sommern. Måtte ha sagt nei mange ganger til stranda med venner pga hår. Mine vokser utrolig fort igjen, om jeg barbere leggene mine idag, så ser du allerede hår tute ut om 1,5 dag.. Ansiktet må jeg nappe hver dag...

Jeg skal sjekke ut det med hjemmelaser, min mor har en slik. Men hun sier det ikke har så mye effekt på henne. Vi begge har også mørke hår, kanskje den er bedre på lysehår?

Takk for det, håper jeg også finner en løsning, å takk for du delte dette med meg. Lykke til deg også.

Tror laser er best på mørke hår og lys hud (jeg har det). Det funker ikke på lårene til meg, men noe på bikinilinjen.

Hvis jeg barberer leggene stikker det ut dagen etter her også, men har forsøkt i sommer og likevel gå i shorts og på stranda. Styrer med mine små så mye likevel så glemmer det noe. Men bikinilinjen og bak lårene må være nybarberte for at jeg skal klare å gå ut.

Skrevet

Hej,

Tror laser er best på mørke hår og lys hud (jeg har det). Det funker ikke på lårene til meg, men noe på bikinilinjen.

Hvis jeg barberer leggene stikker det ut dagen etter her også, men har forsøkt i sommer og likevel gå i shorts og på stranda. Styrer med mine små så mye likevel så glemmer det noe. Men bikinilinjen og bak lårene må være nybarberte for at jeg skal klare å gå ut.

Okey, for se om jeg om kjøper meg en slik hjemme laser😊 Takk for du delte din erfaring med meg!

Skrevet

Skjønner at dette er sjenerende og leit :(

Hva med å prøve hjemmevoksen til Veet? Den som varmer opp voks i en sånn bøtte? Jeg bruker den på meg selv da jeg har en del hår på kroppen som er mørke. Jeg er ikke like plaget som deg, men har mørke, og mye, hår i lysken, på undersiden av rompa, magen og så har jeg skinnskjegg. (Tærne og leggene har også mye).

Jeg bruer denne Veet voksen på meg selv, du trenger ikke strips til den, bare tar på voksen og river av, men jeg anbefaler å gå til en salong en gang eller to først og følge med på hvordan de gjør det :)

Ellers kan kanskje bleking av hårene være noe på de stedene som hals osv? Dette har jeg ikke prøvd selv, men har venninner som bruker det på armene blant annet med fint resultat :)

Håper du finner en løsning som passer og funker for deg :)

Anonymous poster hash: 097ff...9bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...