Gå til innhold

Kg på barn for å snu bilsetet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange kg skal barnet være før man kan sette det den "rette" veien i bilen? Sønnen min får jo snart ikke plass bakfrem lenger, og det er fortsatt 7 mnd til han er fire!

Anonymous poster hash: 04c16...5a2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mange kg skal barnet være før man kan sette det den "rette" veien i bilen? Sønnen min får jo snart ikke plass bakfrem lenger, og det er fortsatt 7 mnd til han er fire!

15 kilo! Så må du gå over til beltestol. De skal ikke sitte fremovervendt i fempunktssele.

Anonymous poster hash: 39476...87c

Skrevet

15 kilo! Så må du gå over til beltestol. De skal ikke sitte fremovervendt i fempunktssele.

Beklager at jeg tar tråden! Men, jeg har en besafe izi plus som går opp til 25(?) kg, han er jo 10 mnd og plan er at han skal sitte bakovervendt lengst mulig. Han er en stor baby da! Men når den dagen kommet at jeg MÅ snu stolen, la oss si han er 15kg da, så kan jeg ikke bruke den stolen lengre??

Kjøpte jo den siden isofix bare går opp til 18kg, og det da hadde vært unødvendig å kjøpe en ny som går opp til 25 kg.

Men så mener jeg å ha lest at selvom det ser ut som at de har dårlig plass til fotene så skal ikke det ha noe å si når de sitter bakovervendt, for det er uansett sikkrest?

Anonymous poster hash: 84611...e44

Skrevet

Beklager at jeg tar tråden! Men, jeg har en besafe izi plus som går opp til 25(?) kg, han er jo 10 mnd og plan er at han skal sitte bakovervendt lengst mulig. Han er en stor baby da! Men når den dagen kommet at jeg MÅ snu stolen, la oss si han er 15kg da, så kan jeg ikke bruke den stolen lengre??

Kjøpte jo den siden isofix bare går opp til 18kg, og det da hadde vært unødvendig å kjøpe en ny som går opp til 25 kg.

Men så mener jeg å ha lest at selvom det ser ut som at de har dårlig plass til fotene så skal ikke det ha noe å si når de sitter bakovervendt, for det er uansett sikkrest?

Og forresten; hvordan er det med belte som går bak skuldrene? Noen sier det skal gå litt ned bak skuldrene, og noen sier det skal ikke gjøre det. Blir litt forvirret!

Skrevet

Så lenge det er bakovervendt så kan selene væremåte par cm nedom skuldrene, men ikke lenger. Kan ikke gå nedom skuldrene når det står forovervendt.

Men til hi. Dersom han har vokst fra sete sitt, må du kjøpe beltestol. De kan sitte lenger bakovervendt enn forovervendt i et kombisete.

Skrevet

dårlig unnskylding spør du meg, min er snart 3 år og er 116, men han skal sitte bakovervendt til han er 4, sikkerhet først

Anonymous poster hash: 7c309...7b1

Skrevet

dårlig unnskylding spør du meg, min er snart 3 år og er 116, men han skal sitte bakovervendt til han er 4, sikkerhet først

Anonymous poster hash: 7c309...7b1

Enig.

De kan jo bare slenge beina over seteryggen om det er slik at de sitter med knærne oppi haka.

Noen foreldre tenker altså ikke.

Anonymous poster hash: 4d04d...eaa

Skrevet

Research folkens!!

Anonymous poster hash: f3521...5de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...