GÃ¥ til innhold

Hva faen er black friday??


Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvorfor varer det en hel uke hvis det heter black friday...? 😳

 

Anonymous poster hash: e7dde...cbd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På black friday hører alle på black metal.

Noen metalfans vil gjerne at hele uken skal være black metal da...

 

Anonymous poster hash: 4d8eb...348

Skrevet

Fredag etter Thanksgiving kalles Black Friday fordi da går tallene til butikkene fra røde til svarte (underskudd til overskudd). Tradisjonen er masse gode tilbud, og nå har det for alvor kommet hit til lands.

Skrevet

Det er dumme Norge som tar en kaotisk amerikansk tradisjon som varer én dag, og strekker den ut i det vide og brede. Tåpelig.

Skrevet

Fredag etter Thanksgiving kalles Black Friday fordi da går tallene til butikkene fra røde til svarte (underskudd til overskudd). Tradisjonen er masse gode tilbud, og nå har det for alvor kommet hit til lands.

Såå,,, Når er Thanksgiving?

 

Anonymous poster hash: 72b9a...bde

Skrevet

 

Fredag etter Thanksgiving kalles Black Friday fordi da går tallene til butikkene fra røde til svarte (underskudd til overskudd). Tradisjonen er masse gode tilbud, og nå har det for alvor kommet hit til lands.

Såå,,, Når er Thanksgiving?

 

Anonymous poster hash: 72b9a...bde

I dag.

Skrevet

Google!!

 

Anonymous poster hash: 250cd...c94

Skrevet

Vi boikotter vel black friday siden vi ikke liker amerikanske tradisjoner i Norge? Tenker på alle her inne som er imot Halloween pga det er en amerikansk tradisjon skapt av handelstanden.

 

Anonymous poster hash: f0c94...f9c

Skrevet

Ja, boikott! Hvem liker vel salg?!

 

Anonymous poster hash: 034d0...4e4

Skrevet

Ã… ja, takk for svar, jeg trodde det var fredagen i ramadan-uka jeg...!

 

Hi

 

Anonymous poster hash: e7dde...cbd

Skrevet

Ã… ja, takk for svar, jeg trodde det var fredagen i ramadan-uka jeg...!

 

Hi

 

Anonymous poster hash: e7dde...cbd

😂😂😂

 

Anonymous poster hash: c604c...e5d

Gjest Antarctica
Skrevet

Vi boikotter vel black friday siden vi ikke liker amerikanske tradisjoner i Norge? Tenker på alle her inne som er imot Halloween pga det er en amerikansk tradisjon skapt av handelstanden.

 

Anonymous poster hash: f0c94...f9c

Jeg boikotter det så gjerne. Handlehysteriet før jul har uansett sykelige dimensjoner i Norge.

Skrevet

November har alltid vært en dårlig mnd i salgsbransjen, nok ett påfunn for å tjene mer. Men burde vi ikke i stedet feiret Thanksgiving ?! 😂

 

Anonymous poster hash: 3841b...a72

Skrevet

Vi boikotter vel black friday siden vi ikke liker amerikanske tradisjoner i Norge? Tenker på alle her inne som er imot Halloween pga det er en amerikansk tradisjon skapt av handelstanden.Anonymous poster hash: f0c94...f9c

Halloween en amerikans tradisjon skapt av handelstanden?? He he, Google it...

 

Anonymous poster hash: 6e4e0...dab

Skrevet

Ser ikke helt poenget med å skulle boikotte slike ting jeg.

De som driver butikk (handelsstanden) vil selvsagt gjøre det de kan for å selge mest mulig varer. Ikke noe uetisk i det. Butikkene bruker stort sett de virkemidlene de kan for å omsette varene sine.

Det er opp til den enkelte om de vil og hvor mye de vil handle på feks Halloween og black friday.

Litt underlig at det ikke foreslås å boikotte feks elleville dager og diverse andre skumle påfunn fra handelsstanden også. Men dette er jo ikke noe vi har hentet direkte fra det forferdelige USA så da er det jo en bra ting.

 

Anonymous poster hash: 4d8eb...348

Skrevet

Ã… ja, takk for svar, jeg trodde det var fredagen i ramadan-uka jeg...!

HiAnonymous poster hash: e7dde...cbd

Si meg en ting, du må være veldig stolt av å være så lite smart?

 

Anonymous poster hash: 7ef52...b6b

Skrevet

 

Ã… ja, takk for svar, jeg trodde det var fredagen i ramadan-uka jeg...!

HiAnonymous poster hash: e7dde...cbd

Si meg en ting, du må være veldig stolt av å være så lite smart?

 

Anonymous poster hash: 7ef52...b6b

Bare overskriften viser vel at hun har et begrenset ordforråd.

 

Anonymous poster hash: 96f08...ce2

Skrevet

 

Ã… ja, takk for svar, jeg trodde det var fredagen i ramadan-uka jeg...!

HiAnonymous poster hash: e7dde...cbd

Si meg en ting, du må være veldig stolt av å være så lite smart?

 

Anonymous poster hash: 7ef52...b6b

 

 

Men da er det så koselig at vi har sånne som deg som kan og vet alt!!!

 

Anonymous poster hash: b3370...82e

Skrevet

 

 

Ã… ja, takk for svar, jeg trodde det var fredagen i ramadan-uka jeg...!

HiAnonymous poster hash: e7dde...cbd

Si meg en ting, du må være veldig stolt av å være så lite smart?

 

Anonymous poster hash: 7ef52...b6b

Bare overskriften viser vel at hun har et begrenset ordforråd.

 

Anonymous poster hash: 96f08...ce2

Dere er vel de dummeste som gikk på 😂

 

Anonymous poster hash: e7dde...cbd

Skrevet

Det er fordi i USA bor jo alle svarte i ghettoer og har bare råd til å handle denne fredagen i året.

 

Anonymous poster hash: 6fa03...0e8

Skrevet

Tja, si det. Selv synes jeg det er deilig å handle på salg. Har både vært på XXL i dag og handlet ull på beibibeibi.no i dag. 25% på all ull. Kommer godt med.



Anonymous poster hash: d9a54...c30
Skrevet

 

 

 

Ã… ja, takk for svar, jeg trodde det var fredagen i ramadan-uka jeg...!

HiAnonymous poster hash: e7dde...cbd

Si meg en ting, du må være veldig stolt av å være så lite smart?

 

Anonymous poster hash: 7ef52...b6b

Bare overskriften viser vel at hun har et begrenset ordforråd.

 

Anonymous poster hash: 96f08...ce2

Dere er vel de dummeste som gikk på 😂

 

Anonymous poster hash: e7dde...cbd

Hehe. Ikke si mer du nå. 😊

 

Anonymous poster hash: 96f08...ce2

Skrevet

Greit nok at vi har det i Norge, men jeg synes det er latterlig at det varer en uke. Det sier seg jo selv at det skal være EN fredag. Selv kommer jeg ikke til å handle noe spesielt.

 

Anonymous poster hash: 102e8...47a

Gjest Antarctica
Skrevet

Ser ikke helt poenget med å skulle boikotte slike ting jeg.

De som driver butikk (handelsstanden) vil selvsagt gjøre det de kan for å selge mest mulig varer. Ikke noe uetisk i det. Butikkene bruker stort sett de virkemidlene de kan for å omsette varene sine.

Det er opp til den enkelte om de vil og hvor mye de vil handle på feks Halloween og black friday.

Litt underlig at det ikke foreslås å boikotte feks elleville dager og diverse andre skumle påfunn fra handelsstanden også. Men dette er jo ikke noe vi har hentet direkte fra det forferdelige USA så da er det jo en bra ting.

 

Anonymous poster hash: 4d8eb...348

Overdrevent forbruk ER uetisk.

Sånn som vi importerer og kjøper uanstendig billige varer, f eks elektronikk, møbler og tøy her i Norge, er vi med på slavedrift av mennesker og ødeleggelse av ressurser i andre deler av verden!

Skrevet

Det er fordi i USA bor jo alle svarte i ghettoer og har bare råd til å handle denne fredagen i året.

 

Anonymous poster hash: 6fa03...0e8

Ikke bare "svarte", men du har et poeng. I USA har lønningene til folk flest overhodet ikke fulgt den oppadstigende kurven som er naturlig i økonomi. Varene har derimot gjort det. Resultatet er at alt blir dyrere og dyrere mens lønningene er på samme nivå som på 70-tallet! Det er ganske skremmende og selvsagt er det da mange fattige i USA. At amerikanerne derfor går litt bananas på Black friday er én ting, men det er noe helt annet når nordmenn blir gale for å få kjøpe moods of norway på tilbud eller betale 10% mindre på dunjakka til 8000 kr.

 

Anonymous poster hash: cd798...2ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...