Gå til innhold

Hvorfor har noen mange gode venner tror dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt deprimert over hvor lite venninner jeg har. Tenker spesielt over det nå når "alle" har store venninnejulebord med gjengen sin, og jeg ikke har noe. Jeg vet ikke helt om jeg har vært uheldig i oppveksten, men jeg har altså ingen barndomsvenninner. Den "eldste" venninnen jeg har er i fra videregående. Den personen ser jeg på som min beste venn, men hun har så utrolig mange venninner, at jeg er nok ikke hennes beste venn. Jeg ble ihvertfall ikke valgt som fadder på noen av barna hennes, det har 4 andre gode venninner av hun blitt. Jeg har EN venninne etter studietiden på 4 år, og hun og er en slik jente som alle liker, og hun har flust med venninner og bestevenninner fra barndommen.

Ellers har jeg venninner jeg har kjent i 5-6 år, som ikke er nære venninner. Jeg har ingen jeg ringer og slarver og snakker med, men jeg har venninner jeg kan møte til lunsj og slikt, men ikke noen nære. Min søster har en stoooor venninnegjeng fra barneskolen, og det blir sikkert ekstra sårt å se hun ha det jeg så sårt ville hatt. 

Så er saken, er det meg det kan være noe galt med? Hvordan blir man den typisk "bestevenninnen"? Du vet, den som alle liker og alle vil være med hele tiden. Slik som søsteren min og hun venninnen min fra videregående og høgskolen. Hvorfor blir noen så innmari godt likt? Alle de jeg snakker om er veldig pene, men har det så mye å si? Hvorfor er det noen som starter på jobb som blir likt av alle med en gang? Hva gjør at en person blir så godt likt? 

Mulig jeg dveler litt over det og, men ser det spesielt nå da. I helgen er jeg invitert i en babyshower hvor det kommer 14 venninner av mor for å feire "verdens beste som endelig blir mamma-alle gleder seg slik", men i min babyshower kom det 5 stk.. 

Jeg lurer virkelig nå, trenger hjelp til å skjønne. Toget er gått for leeeenge siden for barndomsvenninner, men jeg vil virkelig ha hjelp til å bli hun som folk VIL være med! 

Anonymous poster hash: c91a7...ac0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, her må jeg henge meg på så kanskje jeg og kan få noen gode tips. For jeg har ingen i det hele tatt

Anonymous poster hash: 1ea94...8a2
Skrevet

Jeg har ikke noen nære venner jeg

Tilfeldigheter

Min oppvekst

Bla bla

Anonymous poster hash: 8b3bc...b98

Skrevet

Jeg har lett for å finne nye venner. Fordi jeg går aktivt inn for det. Hadde en periode i livet hvor jeg følge meg som verdens mest ensomme menneske, derfor har jeg vært veldig bevisst på det videre i livet. Flyttet til nytt sted for ca 5 år siden. Tok da straks kontakt med "gamle" venner og bekjente jeg ikke haddd sett på lenge som bodde her. På jobb var jeg bevisst på å være imøtekommende og interessert i andre. Smile mye, møte andres blikk, snakke om det andre er interessert i. Kan føle meg som en kamelon noen ganger, jeg kan omgås "alle". Men jeg har blitt omtalt som "svært sosialt intelligent", noe som er det fineste komplement jeg noen gang har fått.

Man må, tror jeg, tørre å ta kontakt! Og å tørre å vise hvem man er. Humor og latter er også viktig!

Noen av mine aller beste venner har jeg fått etter at vi flyttet hit! Men jeg måler meg aldri opp mot deres venner fra før eller rangerer graden av vennskap. Er man venner og trives ilag er det gull!

Anonymous poster hash: 2dcfb...b1e

Skrevet

Jeg har også lite venner.

Vi var en god gjeng tidligere, men etterhvert så har vi mistet det vi hadde. Alle ble opptatt med sitt på en måte.

Jeg er også introvert, og har ikke energi til å skape eller opprettholde mange vennskap, så det er nok også grunnen til at jeg idag er ganske ensom til tider, med bare et par venninner som jeg treffer innimellom.

De som har mange venner er nok veldig sosiale vesener, ekstroverter, som stadig er på farta og som bruker mesteparten av fritiden på å pleie vennskap. 

Anonymous poster hash: 50a8c...189
Skrevet

http://www.mensa.no/iq/hjemmetest/

Ta testen. Si hvilken score du får.

Anonymous poster hash: d79cc...3f3

Tror ikke en iq test gir svar? Tror jeg har rimelig normal iq🙌

Skrevet

Bare for å få en ting ut av veien - det handler ikke om utseende!

Det er så mye som spiller inn, men jeg har tenkt mange av de samme tankene..

Det handler litt om flaks, dvs at man treffer de rette personene til rett tid. I min oppvekst flyttet vi mye, og i bygda jeg bor nå er mange av damene veldig brautende av personlighet, og i tillegg er flere veldig sammensveiset fra sin egen barndom og absolutt ikke interesserte i nye venninner.

Det handler om personlighet, også, og hva slags smak man har i folk. Jeg, for eksempel, har veldig vanskelig for å tilgi folk om de sårer meg. Og jeg utstår ikke folk som ikke gidder å lytte til andre men kun vil prate selv. Jeg er faktisk ganske kresen, og slipper kun de beste innpå meg.

Dessuten spiller vel humor mye inn (har jeg erfart, ihvertfall). Jeg er ikke spesielt morsom, og det verste jeg vet er å måtte fortelle noe til flere samtidig (skal det i tillegg være morsomt eller vittig, begynner jeg å kaldsvette). Jeg liker rolige, litt 'nerdete' samtaler uten så mye halloi. Dermed blir det få nære venninner, og ogte er nerdete menn de jeg trives best sammen med (nei, jeg er ikke guttejente). Og det er greit, jeg har innfunnet meg med at jeg kan ikke forandre meg for å tilfredstille folk slik at de ønsker å være venner med meg. Joda, jeg jobber stadig med å vise mer omtanke mot de jeg virkelig bryr meg om. Men aller viktigst er vennskapet mitt med mannen min.

Skrevet

Hvorfor ikke?

Skrevet

Hvorfor ikke?

Er ofte slik at folk tiltrekkes de med tilsvarende iq.

Om du får høyt eller lavt kan det jo være st folk finner deg annerledes.

Skrevet

Nå snakker jeg kun for meg selv, sier ikke at jeg har oppskriften eller at andre gjør noe feil altså, så det er sagt ;)

Jeg er veldig utadvent så jeg kommer lett i kontakt med folk. Har mange gode bekjentskaper, folk det er naturlig å be på fest, f.eks, men jeg har 4 bestiser og 2 gode venninner (de to siste er jeg ikke sååå mye sammen med).

Det jeg/vi har gjort er å være veldig nøye på å prioritere hverandre. Selv om vi har hatt både mann og barn så har vi tatt oss tid til hverandre. "Dessverre" så røyker vi, alle 7, og vi har alltid "stukket innom om tatt en røyk" når vi er på vei forbi der den andre bor. Om det så bare er for å være der i 5 min, så tar vi den lille svippturen innom. (Vi bor på hver vår kant av byen.

Vi ringer hverandre i bilen på vei fra A til B, eller på kvelden når ungene er i seng.. 5 min her og 5 min der.. Ikke så mye som skal til, bare en kjapp telefon for å høre at alt står bra til :)

Det har vært utrolig viktig for meg å vise at de er prioritert i livet mitt. Jeg har aldri "låst meg inne" med mann og barn og tenkt at DE nå skal få all min tid og oppmerksomhet. Og jeg er veldig glad vi har klart å opprettholde den gode kontakten selv om vi har familier og jobber osv. Det fikk jeg veldig igjen for da jeg plutselig satt alene med 4 barn da mannen stakk. Venninnene mine har gjort alt i sin makt for å få meg på beina igjen. Hadde jeg ikke klart å holde kontakten mens han bodde her kunne jeg fort ha sittet igjen alene :(

Nå er de fleste av oss blitt alenemødre så vi prøver å møtes annenhver helg. Ikke alltid alle samtidig, men vi er som oftest 2-3 sammen annenhver lørdag :)

Det er kun ei jeg har kjent hele livet, de andre har jeg kjent i 10-15 år. Vi er i 30 årene :)

Tenker på hvor utrolig heldig jeg har vært som har funnet venner som er så like meg, som ønsker å bruke tid med meg/oss og har både tid og mulighet til det. For det hjelper jo ikke å være den eneste som prioriterer venner eller aktivt prøver å holde kontakt om det ikke er gjensidig.

Anonymous poster hash: 35e82...90b

Skrevet

Jeg tror de som har mange beste-bestevenninner har gjerne bodd samme sted hele livet og har dermed barndomsvenninnene sine der.

Jeg har noen gode venninner og mange bekjente, men er nok ikke førstevalget til nyttår osv. Bodde mange år i en annen by og hadde ingen barndomsvenner da jeg kom tilbake ( folk flyttet, ulik livssituasjon, personlighet osv). Folk har ikke like mye tid å bli kjent med nye når de er voksne og mange har sin gjeng allerede. Har i tillegg en usosial jobb, så der finner jeg ikke venner.

Tror de har lite med " oss" å gjøre og mye med omstendighetene

Anonymous poster hash: 7e8c9...dd9

Skrevet

Jeg tror de som har mange beste-bestevenninner har gjerne bodd samme sted hele livet og har dermed barndomsvenninnene sine der.

Jeg har noen gode venninner og mange bekjente, men er nok ikke førstevalget til nyttår osv. Bodde mange år i en annen by og hadde ingen barndomsvenner da jeg kom tilbake ( folk flyttet, ulik livssituasjon, personlighet osv). Folk har ikke like mye tid å bli kjent med nye når de er voksne og mange har sin gjeng allerede. Har i tillegg en usosial jobb, så der finner jeg ikke venner.

Tror de har lite med " oss" å gjøre og mye med omstendighetene

Anonymous poster hash: 7e8c9...dd9

Ja du har nok rett i at det er tilfeldig. Men så sårt, håper virkelig at mine barn ikke får det slik..

Skrevet

Hvorfor ikke?

Er ofte slik at folk tiltrekkes de med tilsvarende iq.

Om du får høyt eller lavt kan det jo være st folk finner deg annerledes.

Fordi jeg vet ikke deres iq uansett

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...