Anonym bruker Skrevet 26. november 2015 #1 Skrevet 26. november 2015 Jeg sluttet å amme for en stund siden, men fortsatte spisevanene, og nå er jeg 5 kg over trivselsvekt. Jeg trener mye, men har altså for vane å putte i meg litt her og der som til sammen blir mye. Når jeg har lyst å ta meg noe sier jeg til meg selv at om jeg spiser 350 kalorier for mye er det 50g opp i vekt. Forslag til andre ting jeg kan si til meg selv for å stoppe den mindless spisingen? Jeg trenger mer motivasjon! Anonymous poster hash: 48fc4...e64
Chupa chups Skrevet 26. november 2015 #2 Skrevet 26. november 2015 Kanskje litt kjedelig, men jeg kjøper kun kjempekjedelig mat, og sunn næringsrik mat som det krever litt jobb å lage.. dermed orker jeg ofte ikke å spise når jeg tror jeg er sulten. Et annet tips som funker kjempebra for min del, er å lage en kopp te når jeg får lyst til å spise. Varm drikke er trøstende (fordi mat er jo ofte trøstespising..?), det gir en viss metthetsfølelse og man legger ikke på seg av det men får i seg væske i stedet. Husk kun honning eller melk i teen da, ikke sukker 😊
TPK Skrevet 26. november 2015 #3 Skrevet 26. november 2015 Heng opp et flott bilde av deg selv med den vekta du ønsker. Og gjerne ett bilde der du er tykk. Heng de på skapdøra til kjøleskapet eller godteskapet. Handle en gang i uka, kjøp godteri og usunn mat kun til lørdag. Ha ellers flust med frukt og grønt. Skjær opp gulrøtter, agurk, kåkrot osv og ha i en skål med vann i kjøleskapet, så har du alltid noe knask tilgjengelig. Når du begynner å gå ned kan du henge opp vektkurven din på kjøkkenet, fra du sluttet å amme. Da blir det mer visuelt at du faktisk gikk opp, og nå er på vei ned. Da er det kjedelig å ødelegge det
Anonym bruker Skrevet 26. november 2015 #4 Skrevet 26. november 2015 Motivasjonen er først og fremst vektnedgang. Et annet godt råd må vel være at hver gang du stopper opp og vil spise noe, må du tenke deg om, tenke om du trenger dette?, om det er verdt det? Hva det du vil putte i munnen gir deg på sikt? Om du feks spiser en bit sjokolade eller brødskive (uansett hva) må du tenke over hvor lenge denne nytelsen varer? Inn i munn, 10 sekunder i munn, 10 sekunder med nytelse men også 10 sekunder med ekstra kalorier. Ofte hjelper det, når jeg stopper opp og ta et glass vann, vente litt og så går det over Lag deg noen grønnsaksbiter, putt de i vann og legg en skål i kjøleskapet. For mange er spising en uvane, savnet etter en bestemt handlingen, ikke nødvendigvis suget etter mat (kalorier), men den fysiske delen, av å holde noe i hånden, putte i munnen og tygge, og da kan det gå lettere om du har noe å knaske på som ikke er usunt Naboen min som er sjokoman, bruker av og til å ta en sjokoladebit, suge på den og spytte den ut hehe... Merkelige kanskje (og vet, det høres ekkelt ut), men det fungerer for henne, hun vil jo bare ha smaken, ikke spise for å fylle opp Lykke til! Det handler om vaner, som med røyk og alt annet et menneske kan være avhengig av. Det må hard disiplin til i begynnelsen, men når det verste er over, kan man nerme seg en vane, og da går det mye lettere Stå på! Anonymous poster hash: a70f9...ded
Anonym bruker Skrevet 26. november 2015 #5 Skrevet 26. november 2015 Tusen takk for gode tips!! Jeg ser jo at jeg ofte putter i meg noe over å tenke på det en gang, uten å nyte det, så dette var smarte grep. Kjente jeg fikk et puff nå, tusen takk! Anonymous poster hash: 48fc4...e64
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå