Gå til innhold

Det vanskelige temaet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen har fått et anstrengt forhold til sex. Ja, nettopp, en mann som ikke vil ha sex! Vi har vært sammen i 8 år og de første 6-7 årene var alt helt normalt. Men nå har jeg fått en "lidelse" der jeg ikke kan bruke ppiller bla.a., kun kondomer. Vet om alle alternativene. Og han mener det "ikke blir det samme" med kondomer, en slags barriere mellom oss, ser den da, men kan ikke risikere et nytt svangerskap for min psykiske og fysiske helses skyld. Har vært sånn i 2 år nå. Fødte sistemann for en mnd siden ;) Liker ikke kondomer jeg heller, men er det bedre å avstå, da? Knytter jo ikke akkurat bånd av denslags. Jeg kan sterilisere meg (han nekter), men er redd for å angre f.eks hvis det kommer nye medisiner om 10 år og vi vil ha et barn til. Han er imot sterilisering, så blir vel litt å overkjøre ham og.

Men, egentlig så er et annet "problem" at han ikke ønsker å ha sex. Dvs han ønsker IKKE å ha slike følelser, være opphisset osv. Han skal ikke bli munk, men det føles ikke langt unna egentlig. Vi kan ikke ditten og datten, for da fører det ene til det andre osv. Han mener vel i bunn og grunn at man skal ha sex for å få barn og vi skal i utgpk ikke ha flere, så..ja.. Er bare redd det ødelegger forholdet. At vi bare blir venner!?

Anonymous poster hash: 3e803...b4a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff. Hørtes ut som en vond og vanskelig situasjon ja. Kanskje parterapi eller rådgivning hos sexolog eller noe kunne hjulpet?

Anonymous poster hash: eeed1...263

Skrevet

Dette var jo ganske merkelig om det plutselig bare skjedde! kan det ha vært ett eller annet som har gjort at det har blitt sånn? Tenker seksuelt misbruk som barn, eller som har skjedd nå.. (som han kanskje ikke husker selv engang.. )

Her tror jeg at jeg ville prøvd å finne ut grunnen, ikke selv, men med hjelp av familieterapi eller rådgivning hos sexolog..

Anonymous poster hash: f4e5d...416
Skrevet

Har han sterilisert deg? Har lest om flere som mister lysten, psykisk, når de vet at de skyter løs-krutt. 

Anonymous poster hash: 4dd76...4f1
Skrevet

Kan man bruke kondom så kan man bruke pessar.

Anonymous poster hash: 8fc87...2b6
Skrevet

Uff. Hørtes ut som en vond og vanskelig situasjon ja. Kanskje parterapi eller rådgivning hos sexolog eller noe kunne hjulpet? Anonymous poster hash: eeed1...263

Kan foreslå det, men sist nektet han det.

Skrevet

Dette var jo ganske merkelig om det plutselig bare skjedde! kan det ha vært ett eller annet som har gjort at det har blitt sånn? Tenker seksuelt misbruk som barn, eller som har skjedd nå.. (som han kanskje ikke husker selv engang.. )  Her tror jeg at jeg ville prøvd å finne ut grunnen, ikke selv, men med hjelp av familieterapi eller rådgivning hos sexolog.. Anonymous poster hash: f4e5d...416

det har nok skjedd litt og litt, han er lei av at samfunnet er så "sexfiksert", misliker at alt skal handle om sex. Han synes jo det er koselig, men behovet er ikke særlig stort. Han er ung og, ikke 30 år engang.

Skrevet

Har han sterilisert deg? Har lest om flere som mister lysten, psykisk, når de vet at de skyter løs-krutt.  Anonymous poster hash: 4dd76...4f1

Nei, han er imot det. Så han er fertil og vel så det ("vi" blir "lett gravide" så det er jo også noe jeg tenker på, tør ikke ta noen sjanser uten kondom)

Skrevet

Kan man bruke kondom så kan man bruke pessar. Anonymous poster hash: 8fc87...2b6

Ja. Men sikkerheten er lavere enn kondomer.. Og må alltid settes inn rett.

Skrevet

Dette MÅ dere finne ut av. Mangel på lyst over tid er nok døden for et forhold, tro meg, jeg var utro i tre år da mannen min mistet lysten på meg. Han var på nippet til å være utro han også. Vi finner nok tilbake til hverandre pga kjærligheten, men mangel på sex ødela MYE for oss.

Jeg synes det er merkelig at han nekter parterapi. Dette bør du presse han mer på, og poengtere tydelig at om hsn ønsker å redde dere, så bør han være villig til å prøve alt. Om han fortsatt nekter, kan man mistenke at han har ting han vil skjule...

Anonymous poster hash: b8b46...e18

Skrevet

Hva med sikker metode? temping og pearly? Funker om du har en stabil syklus.

Har du hatt tøffe svangerskap\tøffe fdsler? Slik at han har blitt veldig redd for deg? Uansett, prøv å få han med i terapi eller noe. Han kan jo ikke ha det godt han heller..

Anonymous poster hash: f4e5d...416

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...