Gå til innhold

Hva gjør dere med en slik situasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

6. klassingen sier at en kamerat av Han ofte sier stygge ting til han. For eks. kaller han feit, hvalross osv.

Dette skjer bl. annet hvis de lekesloss, så det blir ikke dermed sagt i sinne.

Men, sønnen min liker det ikke å føler på det.

Hva gjør man?

Anonymous poster hash: 56cb7...37c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytt.

Gjest Antarctica
Skrevet

6. klassingen sier at en kamerat av Han ofte sier stygge ting til han. For eks. kaller han feit, hvalross osv.

Hva gjør man?

Jeg syns dette er mobbing!

Skrevet

Hva gjør man?

Jeg syns dette er mobbing!
Ja.Dete syns jeg ikke er greit. Men, hva er neste steg?

Hi

Skrevet

Snakk med læreren.  Så snakker læreren med gutten, evt med foreldrene til gutten :) 

Anonymous poster hash: 727c2...629
Skrevet

Snakk med gutten, først og fremst! Om han ikke slutter tar du det videre til foreldrene og lærere.

Anonymous poster hash: c1ac2...721

Skrevet

Jeg må nok snakke med læreren. Jeg ser sjeldent denne gutten. Dette foregår på skolen og på bussholdeplassen. Takk for svar :)

Hi

Skrevet

Dette er selvfølgelig ikke greit.

1. Gutten din må lære å si ifra selv. Dersom han synes ting er ugreie, må han lære seg å si det til den det gjelder.

2. Dere kan hjelpe sønnen deres ved å snakke meg gutten og å snakke med foreldrene. Jorda, du kan selvfølgelig si ifra til læreren også, men det er alltid lurt å gå direkte til den det gjelder framfor via en "mellommann". Hvorfor skal alltid lærerne ordne opp? Foreldre er ansvarlige for sine egne barn - gå direkte på gutten og foreldrene!

3. Og dette er ikke populært: hvorfor blir gutten kalt feit og hvalross? Det er selvfølgelig ikke greit uansett, men dersom barnet er overvektig er dette noe dere bør ta tak i. Uansett hva dere foreldre gjør, så risikerer et overvektig barn å bli utsatt for kommentarer. Og barnet selv synes kanskje ikke det er helt greit å være "feit"?

Anonymous poster hash: 832a3...d6d

Skrevet

Jeg var litt usikker på om det er best å ta det med lærer eller foreldre.

Min sønn er absolutt ikke overvektig. Denne kameraten er derimot veldig tynn og spinkel, mens min sønn er høy og mer kraftig bygd. Mulig det er derfor han sier det.

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...