Gå til innhold

Dersom jeg skulle bli enke..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil man da få et slags "farsbidrag" fra staten da?

Jeg er litt hønemor og trenger å vite at jeg vil klare meg dersom jeg blir alene med barna.

Vet at dersom mannen pakker sakene og drar vil jeg fint klare meg og forsørge alle barna med det jeg vil få i barnebidrag etter NAV kalkulatoren og min inntekt, men hva med dersom det skjer noe med han?

Er det eventuelt noen forsikringer vi bør tenke på?

Anonymous poster hash: 343cd...102
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nei, bare arv.

Og div stønader som alenemor hvis du tjener dårlig.

Endret av TPK
Skrevet

Du vil kunne få enkepensjon inntil en halv G syntes jeg å huske, barna vil også få barnepensjon eller noe slikt.

Skrevet

Du vil kunne få enkepensjon inntil en halv G syntes jeg å huske, barna vil også få barnepensjon eller noe slikt.

Tusen takk

Skrevet

Veldig lurt å tegne en gjensidig livsforsikring.

Om en av dere dør vil da den andre få utbetalt en sum som f.eks dekket gjelden på boligen, og vil kunne klare seg godt på en inntekt videre i livet.

Anonymous poster hash: 5d20d...675
Skrevet

Nei, du får en enkepensjon, men det er nesten ingenting.

Lurt med livsforsikring!

Jeg er enke selv, men min mann rakk å ordne med alle økonomiske bekymringer før han gikk bort. 

Han visste hvilken vei det gikk, og han brukte sine siste krefter på å sørge for at jeg og barna skulle slippe

å slite økonomisk etterpå.

Men ting kan jo også skje uventet  -  det er jo oftest sånn, og da er det veldig lurt å ha planene klare, enda så forferdelig det kan føles å tenke på sånne eventualiteter i de "gode dagene". Men de "onde" kan komme før man vet ordet av det, dessverre.

Anonymous poster hash: 983d5...178
Skrevet

OG så er det ofte slik at pensjonskassene har etterlattepensjon for barna ihvertfall.

Anonymous poster hash: 2be69...6cb
Skrevet

Lurt med livsforsikring!

Jeg er enke selv, men min mann rakk å ordne med alle økonomiske bekymringer før han gikk bort. 

Han visste hvilken vei det gikk, og han brukte sine siste krefter på å sørge for at jeg og barna skulle slippe

Men ting kan jo også skje uventet  -  det er jo oftest sånn, og da er det veldig lurt å ha planene klare, enda så forferdelig det kan føles å tenke på sånne eventualiteter i de "gode dagene". Men de "onde" kan komme før man vet ordet av det, dessverre.

Det er akkurat det jeg sitter og tenker på.

Ikke så mye for min del, men mest for barna sin

Skrevet

Vi har gjeldsforsikring, slik at gjenlevende har råd til å sitte med huset.

Anonymous poster hash: 96dd3...f13

Skrevet

En skaffer seg selvfølgelig forsikring. Så tidlig som mulig, så en ikke får noen forbehold.

Anonymous poster hash: 68e4c...1c6

Skrevet

Lurt med livsforsikring!

Men ting kan jo også skje uventet - det er jo oftest sånn, og da er det veldig lurt å ha planene klare, enda så forferdelig det kan føles å tenke på sånne eventualiteter i de "gode dagene". Men de "onde" kan komme før man vet ordet av det, dessverre.

Huff! Klem til deg!

Anonymous poster hash: fff47...4b1

Skrevet

Mine barn får barnepensjon fra NAV.

Anonymous poster hash: d88f5...353
Skrevet

Barna vil få barnepensjon av staten.

Pensjonen beregnes ut fra avdødes inntekt, gitt at avdøde var medlem av folketrygden.

Anonymous poster hash: 78664...d79

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...