Anonym bruker Skrevet 25. november 2015 #1 Skrevet 25. november 2015 Noen som har det? Hvordan er det å leve med? Hvilke medisiner tar dere? Fungerer dere i jobb? Fikk diagnosen i dag og har tusen spørsmål i hodet! Anonymous poster hash: 189c7...10c
Gemini77 Skrevet 25. november 2015 #2 Skrevet 25. november 2015 Jeg fikk diagnosen for noen mnd siden. Går nå på remicade som settes intravenøst på sykehuset. Er der nå og får behandling faktisk. Er veldig forsiktig med hva jeg spiser for å redusere symptomene. Jeg har i tillegg bechterew og har gått på enbrel o mange år pga dette. Nå skal remicade ta begge sykdommene....i følge planen! Er min andre infusjon så ingen effekt enda. Har gått på entocort (kortison) siden jul for å holde det litt nede.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2015 #3 Skrevet 25. november 2015 Jeg fikk diagnosen for 8 år siden. Da var jeg veldig syk. Har fått beskjed om at jeg har hissig og uforutsigbar sykdom. Startet rett på remicade, men reagerte etter et par ganger. Nå går jeg på humira og imurell. Store fistelproblemer som følge av sykdommen og er operert ca 25 ganger. Har vært mye borte fra jobb og er nå 100% uføre. Sykdommen er uforutsigbar, vanskelig å finne ut hva man kan spise og ikke, lite energi, hele tiden på vent på nye komplikasjoner pga lite imunforsvar pga medisin. Får fantastisk oppfølging på sykehus. Faste leger og sykepleiere å forholde seg til, blir hørt og de har alltid god tid (selv om jeg vet de har det travelt). Slipper stå i kø for å ta undersøkelser, men kommer inn omtrent samme dag det oppstår et problem. Beklager at jeg ikke har mer positive ting å skrive til deg. Men som sagt jeg har en hissig og alvorlig variant, andre har mildere grad og kan være i full jobb osv. Anonymous poster hash: 47036...674
Anonym bruker Skrevet 25. november 2015 #4 Skrevet 25. november 2015 Side med oppskrifter for folk med trøblete mager: http://naturligkosthold.no/ Anonymous poster hash: 63be6...a35
Anonym bruker Skrevet 25. november 2015 #5 Skrevet 25. november 2015 Broren min har det. Fikk vel diagnosen da han var ca 25. Han er nå 40. Han tar medisiner morgen og kveld (vet ikke hvilke, men to typer). Må ofte og raskt på toalettet til tider, men har ingen store plager lengre så vidt jeg forstår. Litt mer magevondt og energiløs til tider. Kolioskopi ca årlig tror jeg, men jobber fullt, to små barn, vanlig liv Anonymous poster hash: a3409...757
Anonym bruker Skrevet 25. november 2015 #6 Skrevet 25. november 2015 Skjønner godt følelsen du har nå. Det blir mye bedre etterhvert når du blir kjent med hvordan sykdommen din er og hva som fungerer. Jeg fikk Chrohns for 3 år siden. Har fått en mild utgave og fungerer nå bra med medisin som egentlig er mot revmatisme. Anonymous poster hash: c97fe...556
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå