Gå til innhold

Herdes brystvortene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja med tiden da?

Mini suger litt feil. Jeg har store "knopper" og hu gjør sitt aller beste!

Vi er et godt team!!

Jeg holder meg fast i dyna de første 20 sec til trykket er lettet og beroliger henne hele veien. Hun tømmer de f%÷&$#@% kulene som kommer, en under hver armhule. Jeg er evig takknemlig for at jeg har melk, har nok til mini på 4+ kilo.

Vi er bare 2 uker i morgen...men herdes disse brystvortene med tiden?

Eller er dette noe som jeg må "bli vant til av smerte" det følgende året?

Jeg skal greie det for mini!!

Men hadde vært greit å kunne sitte å amme snart.

Sånn som det er nå er det for vondt. Ligge greier vi og kun da blir jeg tom og mini mett.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er min erfaring iallefall. Hadde sykt vondt o starten og skreik nesten av smerte de første ukene. Men så gikk det lekende lett og ingen problemer. Brystvortene var såre og blødde litt. Men det ga seg etter noe uker.

Lykke til!!

Skrevet

Ja de herdes :)

Pass på å få nok av brystetvorten inn i munnen på henne, det blir veldig vond etterhvert om hun bare suger på "knuppen". Jeg sleit mye med dette på 1.mann, ble veldig sår og fikk vondt, så endte opp med brystskjold, og etter noen uker med det, nektet hun å ta brystet mitt. Tungvint.

Med Nr 2. Var det på an igjen :( Gikk til helsesøster som var veldig flink med amming. Hun viste beste måte å legge/holde barnet, og hele brystvorten, så mye som er naturlig for et lite barn, inn i munnen hans. Amming ble en drøm.

Jeg brukte også brystvortesalve (apotek, uten lukt og smak) og tesiler (sånn med hank, knakk den av, og hadde to kopper til brystvortene) så brystene fikk luft.

Etterhvert går det seg til :)

Anonymous poster hash: cea1c...af5

Skrevet

De herdes heldigvis! Jeg grein de fleste ukene med nr en. Fikk litt hjelp med riktig teknikk av helsesøster og det hjalp mye. Er det kun brystvortene som er vonde eller hele brystet? Tenker på at du nevner det er kuler der. Jeg hadde tette melkeganger (kuler) og da hjalp det å legge en varm klut på brystet før amming + håndmelke ut litt slik at utdrivingen var i gang. Ja, også brukte jeg slik nesespray med hormoner. Lykke til :)

Anonymous poster hash: 4a1de...ebd

Skrevet

De herdes heldigvis! Jeg grein de fleste ukene med nr en. Fikk litt hjelp med riktig teknikk av helsesøster og det hjalp mye. Er det kun brystvortene som er vonde eller hele brystet? Tenker på at du nevner det er kuler der. Jeg hadde tette melkeganger (kuler) og da hjalp det å legge en varm klut på brystet før amming + håndmelke ut litt slik at utdrivingen var i gang. Ja, også brukte jeg slik nesespray med hormoner. Lykke til :)

De første ukene (heldigvis ikke fleste..) :)

Skrevet

Ble bedre etter tre uker hos meg!

Brukte purelan og lot de lufttørke.

Anonymous poster hash: 1080b...3d7

Skrevet

Jeg får vondt av purelan brystvorte kremen. Puppene skriker da!! De sprenger og virker åpne. Da kommer kulene med en gang. Jeg dusjer varmt og melker ut litt eller bruker varme kluter ja. Tømmer brystvorten først ja..

Jeg har store knopper og enda større areole. Hun får masse inni munnen men jeg er stor!

Sykehuset sa det ville eller kunne bli problemer... men jeg forsøker!

H*n gnikker liksom tungen feil på halve knoppen inni munnen sin. Stakkar gaper som en gal og er veldig så flink!

Så fort jeg slapper av så må h*n svelge unna for å ikke drukne i melken.

Jeg har nok ikke de letteste brystene å drikke av etter reduksjon og brustløft..

Takk for tips og råd.

Da gir jeg ikke opp!

Skrevet

Så flink du er HI!

Husk at går det ikke, så går det ikke. Det er også greit :) MME og pumping funker også!

Lykke til videre :)

Anonymous poster hash: 76689...88b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...