Gå til innhold

Polypper i livmora?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært på sykehuset i dag for utredning ang store og smertefulle blødninger. Der tok de en ultralyd hvor hun så noen uregelmessigheter, de førte så inn en slange i livmora og fylte med kontrastvæske, da så legen at det var en god del polypper der inne.

Det ble sendt et brev til dagkirurgisk avdeling hvor jeg skal få disse fjernet og samtidig brenne bort slimhinnene i livmora.

Hvordan foregår disse inngrepene og hvor lenge må jeg vente?

Spurte om hun visste ca ventetid og fikk til svar at det ble mellom slutten av januar og begynnelsen av mai :P

Anonymous poster hash: 47d54...fef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytt :)

Skrevet

Jeg var igjennom akkurat det samme i mai 2014. Fjernet en polypp på dagkirurgisk på gyn. Jeg brant ingen slimhinner da jeg hadde ønske om å bli gravid samme høst. Var groggy og hadde litt menssmerter et par dager etter operasjonen. Veldig enkelt og ukomplisert inngrep.

Anonymous poster hash: ae981...e3d

Skrevet

Hvorfor fjernes polyppen(e)?

Anonymous poster hash: 4b6f9...03c

Skrevet

I mitt tilfelle var det fordi jeg hadde mye mellomblødninger og ganske kraftig menstruasjon. Operasjonen hjalp desverre ikke, og blødningene startet igjen 3 uker etter operasjonen 😞.

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Kan ikke se for meg at det blir så annerledes med å brenne bort samtidig, for som jeg forstod tok det ca 2 min å gjøre, mens fjerning av polyppene kunne ta alt mellom 5-30 min :)

Hvor raskt fikk dere operasjon etter henvisning? :)

Hi

Skrevet

Dytter litt igjen i håp om flere svar/erfaringer :)

Skrevet

Jeg har gjort nogenlunde det samme og tok ca 2 mndr her, for brenning og litt fjerning. Og når jeg tok livmoren så benyttet jeg meg av Fritt Sykehusvalg og fikk gjort dette på 6 ukers ventetid i stedet for halvannet år som det var her.

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Kan ikke se for meg at det blir så annerledes med å brenne bort samtidig, for som jeg forstod tok det ca 2 min å gjøre, mens fjerning av polyppene kunne ta alt mellom 5-30 min :)

Hvor raskt fikk dere operasjon etter henvisning? :)

Hi

Jeg var heldig og fikk en avbestilt time og fikk komme inn iløpet av ca 3 uker. Var forespeilet en ventetid på ca 2 mnd.

Skrevet

Jeg har gjort nogenlunde det samme og tok ca 2 mndr her, for brenning og litt fjerning. Og når jeg tok livmoren så benyttet jeg meg av Fritt Sykehusvalg og fikk gjort dette på 6 ukers ventetid i stedet for halvannet år som det var her.

Hei. Jeg ser du skriver at du har fått fjernet livmoren. Kan du si noe om årsaken?

Jeg har så store og langvarige blødninger, det siste året har vært bare en lang menstruasjon. Skal til gyn og håper å få henvisning til å fjerne livmoren. Den har gjort jobben sin og er nå bare til plage.

Anonymous poster hash: ad3ee...941

Skrevet

Hei. Jeg ser du skriver at du har fått fjernet livmoren. Kan du si noe om årsaken?

Jeg har så store og langvarige blødninger, det siste året har vært bare en lang menstruasjon. Skal til gyn og håper å få henvisning til å fjerne livmoren. Den har gjort jobben sin og er nå bare til plage.

Jeg har slitt med voldsomme blødninger etter nr 3 i 2000 og ble dessverre ikke noe bedre etter siste fødsel i 2012. Cyklocapron hjalp ikke og kunne blø ut en tampong på 20 min.

Har også noen cyster som forverret blødningene og gikk på helsa løs. Et nytt liv begynte etter livmoren ble fjernet. Har selve rappen igjen og eggstokkene☺

Skrevet

Jeg har så store og langvarige blødninger, det siste året har vært bare en lang menstruasjon. Skal til gyn og håper å få henvisning til å fjerne livmoren. Den har gjort jobben sin og er nå bare til plage. Anonymous poster hash: ad3ee...941

Jeg har slitt med voldsomme blødninger etter nr 3 i 2000 og ble dessverre ikke noe bedre etter siste fødsel i 2012. Cyklocapron hjalp ikke og kunne blø ut en tampong på 20 min.

Har også noen cyster som forverret blødningene og gikk på helsa løs. Et nytt liv begynte etter livmoren ble fjernet. Har selve rappen igjen og eggstokkene☺

Takk for en "gladhistore". Da ser jeg at det kan finnes håp.

Skrevet

Rappen - tappen. Drittmobil. 😬 men du skjønte hva jeg mente.

Skrevet

Tusen takk for svar igjen :)

2-3 mnd skal jeg klare å vente, bare glad for at noe endelig blir gjort da jeg har slitt med dette siden jeg fikk menstruasjon for mange herrens år siden.

Gikk det kjapt etter utredning til dere fikk brev om time i posten? Tenker at jeg vil ringe å si jeg kan komme på kort varsel om de får en avbestilling :)

Hi

Skrevet

Tusen takk for svar igjen :)

2-3 mnd skal jeg klare å vente, bare glad for at noe endelig blir gjort da jeg har slitt med dette siden jeg fikk menstruasjon for mange herrens år siden.

Gikk det kjapt etter utredning til dere fikk brev om time i posten? Tenker at jeg vil ringe å si jeg kan komme på kort varsel om de får en avbestilling :)

Hi

Dytter litt på den siste her i stedet for å lage en helt ny tråd ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...