Anonym bruker Skrevet 25. november 2015 #1 Skrevet 25. november 2015 Er det noen tidsfrister? Og stønad fra nav? Hvilke papirer må man ha og hvordan søker man? Jeg venter på barnehageplass og vet ikke om det blir februar, mars, april. Jeg har jo ikke noe dato ennå på oppstart barnehage. Anonymous poster hash: ab3c1...99f
TPK Skrevet 25. november 2015 #2 Skrevet 25. november 2015 Du får vel ikke stønad fra nav for å ha frivillig ulønnet permisjon? Ang. jobb så tror jeg du må søke/gi beskjed 3 mnd før hvis den skal vare mer enn tre mnd. Kan du kontakte de bhg du har søkt på og spørre når du får svar? De kan vel ikke vente til to uker før liksom?
Anonym bruker Skrevet 25. november 2015 #3 Skrevet 25. november 2015 Er det noen tidsfrister? Og stønad fra nav? Hvilke papirer må man ha og hvordan søker man? Jeg venter på barnehageplass og vet ikke om det blir februar, mars, april. Jeg har jo ikke noe dato ennå på oppstart barnehage. Anonymous poster hash: ab3c1...99f Arbeidsmiljøloven: § 12-7.Varslingsplikt Permisjon etter §§ 12-2 til 12-6 skal varsles arbeidsgiver snarest mulig og senest en uke i forveien ved fravær utover to uker, senest fire uker i forveien ved fravær utover tolv uker og senest tolv uker i forveien ved fravær utover ett år. Oversittelse av fristene medfører ikke at arbeidstaker må utsette permisjonen dersom permisjon er nødvendig på grunn av forhold som arbeidstakeren ikke hadde kjennskap til ved fristens utløp. Hvilke stønader mener du? Er det Kontantstøtte du mener? Anonymous poster hash: b26bb...172
Anonym bruker Skrevet 25. november 2015 #4 Skrevet 25. november 2015 Er det noen tidsfrister? Og stønad fra nav? Hvilke papirer må man ha og hvordan søker man? Jeg venter på barnehageplass og vet ikke om det blir februar, mars, april. Jeg har jo ikke noe dato ennå på oppstart barnehage. Anonymous poster hash: ab3c1...99f Arbeidsmiljøloven:§ 12-7.Varslingsplikt Permisjon etter §§ 12-2 til 12-6 skal varsles arbeidsgiver snarest mulig og senest en uke i forveien ved fravær utover to uker, senest fire uker i forveien ved fravær utover tolv uker og senest tolv uker i forveien ved fravær utover ett år. Oversittelse av fristene medfører ikke at arbeidstaker må utsette permisjonen dersom permisjon er nødvendig på grunn av forhold som arbeidstakeren ikke hadde kjennskap til ved fristens utløp. Hvilke stønader mener du? Er det Kontantstøtte du mener? Anonymous poster hash: b26bb...172 Ja kontantstøtte. Takk for svar. Er helt grønn på dette. Vi står på liste og de tar inn barn første halvår. De har foreløpig ikke oversikt over når vi kan forvente å få plass men det er garantert før ordinært opptak. Anonymous poster hash: ab3c1...99f
Anonym bruker Skrevet 25. november 2015 #5 Skrevet 25. november 2015 Er det noen tidsfrister? Og stønad fra nav? Hvilke papirer må man ha og hvordan søker man? Jeg venter på barnehageplass og vet ikke om det blir februar, mars, april. Jeg har jo ikke noe dato ennå på oppstart barnehage. Anonymous poster hash: ab3c1...99f Arbeidsmiljøloven:§ 12-7.Varslingsplikt Permisjon etter §§ 12-2 til 12-6 skal varsles arbeidsgiver snarest mulig og senest en uke i forveien ved fravær utover to uker, senest fire uker i forveien ved fravær utover tolv uker og senest tolv uker i forveien ved fravær utover ett år. Oversittelse av fristene medfører ikke at arbeidstaker må utsette permisjonen dersom permisjon er nødvendig på grunn av forhold som arbeidstakeren ikke hadde kjennskap til ved fristens utløp. Hvilke stønader mener du? Er det Kontantstøtte du mener? Anonymous poster hash: b26bb...172 Ja kontantstøtte. Takk for svar. Er helt grønn på dette. Vi står på liste og de tar inn barn første halvår. De har foreløpig ikke oversikt over når vi kan forvente å få plass men det er garantert før ordinært opptak. Anonymous poster hash: ab3c1...99f Så om permisjonen min løper ut 1 februar og jeg skal søke permisjon t.o.m april må jeg søke innen Januar om jeg forstår det riktig? Anonymous poster hash: ab3c1...99f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå