Anonym bruker Skrevet 24. november 2015 #1 Skrevet 24. november 2015 I det ene benet mitt kjennes det ut som om noen heller varmt vann over fremsiden ab leggen og foten, mens det andre ganger kjennes ut som om nåler stikkes inni stortå og under foten. Har også andre rare ting som periodevis ansiktslammelser på samme siden alltid og periodevis dårlig kraft i en arm. Mister også ting hele tiden og har vanskeligere å huske ting. På kvelden sovner jeg alltid på sofa etter at barna er lagt. Er jeg bare sliten småbarnsmor m d-vitaminmangel (tar tabletter) eller hva er dette? Anonymous poster hash: 8bf90...589
Anonym bruker Skrevet 24. november 2015 #2 Skrevet 24. november 2015 Ikke godt å si, men tenker at dette er nevrologiske symptomer der alt stemmer med ms. Hvor lenge varer disse lammelsene, brenningen? Hvis det bare varer noen timer eller en dag eller to er det ikke ms. Men gjør meg en tjeneste og IKKE les på Internett. Få time til fastlege som kan henvise deg videre til nevrolog. Anonymous poster hash: a7fb8...5a4
Anonym bruker Skrevet 24. november 2015 #3 Skrevet 24. november 2015 Du bør absolutt til lege, og ikke utsett det! Tenk også at flåttbårne sykdommer kan være et alternativ (selv om du ikke har fått et slikt typisk merke med rød ring rundt). Anonymous poster hash: 90554...c39
Anonym bruker Skrevet 24. november 2015 #4 Skrevet 24. november 2015 MS? Anonymous poster hash: 60f49...927
Anonym bruker Skrevet 25. november 2015 #5 Skrevet 25. november 2015 Brenningen har kommet og gått i flere dager nå. Har plager med ryggen pga prolaps men vært på MR av korsrygg og prolapset klemmer ikke på røtter til den foten. Den andre foten derimot fikk jeg dropfot på og svak muskulatur på baksiden. Har et prolaps som klemmer på en nerve der. Ble faktisk innlagt 1 gang og var til nevrografi men der var alt i orden. Nettopp trent meg opp da det skjedde igjen. Første gang hadde jeg problemer med å gå pga svak muskulatur i hele ve ben. Gikk som en slag pas. Jeg har ikke nevnt brenningen og den innimellom svake armen for noen. Har tenkt at hånden kan skyldes stramme muskler eller et mulig prolaps i nakken. Blir litt skremt når flere sier MS...har vært inne på tanken selv men avfeid den. Anonymous poster hash: 55997...0b0
Anonym bruker Skrevet 25. november 2015 #6 Skrevet 25. november 2015 Ja, tenkte du ble skremt av å høre ms.. Derfor ba jeg deg ikke lese på nett. Og spørre her er nok heller ikke veien å gå. Når du alt har prolaps så kan sikkert dette være årsaken til problemene dine. At prikkingen kommer og går er ikke typisk. Hvis den kommer er den der i dager og uker, men i løpet av en fireukersperiode er det over, hvis det er ms. Men jeg er ikke ekspert så du må spørre en nevrolog. Mer av hode og nakke er nok sikkert ikke dumt, men det vil jo han/hun henvise til. Nå er det jo sånn at de symptomene du nevner er noe av det som trekkes frem som vanlig med ms, så at det nevnes på bakgrunn av det du sier er ikke overraskende.. Slapp av, ms er ikke verdens undergang om det skulle vise seg å være det. Da er det bedre å vite, kunne ta forholdsregler og få medisin, det er i hvert fall det jeg tenker som har ms selv.. Anonymous poster hash: a7fb8...5a4
Anonym bruker Skrevet 25. november 2015 #7 Skrevet 25. november 2015 Jeg jobber på Rehab.institusjon og har veldig god kunnskap om MS og andre nev.sykdommer. Dessverre kan enn si. Tør ikke si dette høyt for noen, fordi jeg vet at symptomene jeg har kan være tegn på dette. Jeg har også fått høre av fysio jeg jobber med (ved første gang med lammelser i begge bens og urinretensjon) at det jeg opplevde ikke stemte overens med funn ved MR. Moren min ble også bekymret første gang med lammelser (lammelser i ansiktet oppsto samtidig). Hun nevnte da MS. Hadde det vært bare med den gangen og ikke flere rare symptomer hadde jeg ikke spurt her. Men måtte få høre hva folk her mener. Men dessverre så tenker jeg visst litt rett kan det virke som. HI Anonymous poster hash: 55997...0b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå