Gå til innhold

drapstrussel på barneskolen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare lette trykke litt, så jeg ikke ringer læreren til datteren min så sent som nå....

Datteren min har det siste året hatt problemer med ei jente i klassen. Jenta har forbud mot å å snakke til, eller være i nærheten av min datter (bestemt av skolen) , men hun har drevet å baksnakket, og i kveld forteller min datter at jenta har fått en av de andre barna til å gi en beskjed til min datter fra henne. Beskjeden er at hun hater min datter og skal drepe henne.

Kjenner at jeg er så drittlei av dette trollet av en jentunge (for å si det mildt) at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre.  Selvfølgelig går jeg til skolen med det i morgen, men føler at det bare blir prat ut av det.

Kan jeg gå til politiet med dette?

Dette er forresten 9 åringer.

Anonymous poster hash: a9cff...0d1

Anonymous poster hash: 6304c...c88
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du noen gang vært i dialog med jenta og foreldra selv om problematikken, eller går alt via lærer?

Anonymous poster hash: c1f88...1aa

Skrevet

Ja, jeg inviterte jenta hjem for ca et år siden. Når jeg ble klar over at hun plagde datteren min. Snakket med henne og min datter om det. Det ble bedre en stund, før det begynte igjen. Da tok jeg det opp med moren hennes, som sa hun tok kontakt med skolen for å få hjelp til å håndtere situasjonen. Igjen ble det bedre en stund. Jenta har vært en god del hjemme hos oss. I høst har det tatt av og jeg har kun tatt dette via skolen, da jeg oppfatter situasjonen slik at dette er en jente med problemer i hjemmet, og at det ikke kommer noen vei å snakke med foreldrene hennes.

Skrevet

Hva gjør skolen med situasjonen?

Skrevet

Ja, jeg inviterte jenta hjem for ca et år siden. Når jeg ble klar over at hun plagde datteren min. Snakket med henne og min datter om det. Det ble bedre en stund, før det begynte igjen. Da tok jeg det opp med moren hennes, som sa hun tok kontakt med skolen for å få hjelp til å håndtere situasjonen. Igjen ble det bedre en stund. Jenta har vært en god del hjemme hos oss. I høst har det tatt av og jeg har kun tatt dette via skolen, da jeg oppfatter situasjonen slik at dette er en jente med problemer i hjemmet, og at det ikke kommer noen vei å snakke med foreldrene hennes.

Du kan gå til politiet med dette. Det får lite konsekvenser for jenta og kanskje gjør de ikke noe, men de kan sende bekymringsmelding til barnevernet.

Stakkars jenta di!

Anonymous poster hash: 35ad3...321

Skrevet

Barn skal ikke bli truet eller føle seg skremt på skolen. Da plikter skolen å iverksette tiltak slik at dette ikke skjer. Slik jeg ser det beste tiltaket ene og alene at denne mobberen blir flyttet til en annen skole dersom hun ikke skjerper seg etter en siste advarsel (som bør bli gitt av rektor med foreldrene til stede). Rektor bør kontakte hovedverneombud for levekår og be dem se på situasjonen. Ta selv kontakt med rektor og ikke kontaktlærer. Situasjonen er såpass alvorlig at jeg hadde tatt det til øverste hold i skolen først. Evt hatt møte med rektor og kontaktlærer. Dette må stoppes NÅ. Tiltak må settes i gang nå. Skolen og kommunens ansvar. Hadde også igjen kontaktet hennes foreldre og spurt om de kunne gjøre enda mer innsats for å lære sitt barn at dette ikke er greit. Setter de seg på bakbena og virker uinteressert, bekymringsmelding. Lykke til. Din datter skal ikke ha det slik i skolen!!!

Anonymous poster hash: 8e6cc...17b

Skrevet

Barn skal ikke bli truet eller føle seg skremt på skolen. Da plikter skolen å iverksette tiltak slik at dette ikke skjer. Slik jeg ser det beste tiltaket ene og alene at denne mobberen blir flyttet til en annen skole dersom hun ikke skjerper seg etter en siste advarsel (som bør bli gitt av rektor med foreldrene til stede). Rektor bør kontakte hovedverneombud for levekår og be dem se på situasjonen. Ta selv kontakt med rektor og ikke kontaktlærer. Situasjonen er såpass alvorlig at jeg hadde tatt det til øverste hold i skolen først. Evt hatt møte med rektor og kontaktlærer. Dette må stoppes NÅ. Tiltak må settes i gang nå. Skolen og kommunens ansvar. Hadde også igjen kontaktet hennes foreldre og spurt om de kunne gjøre enda mer innsats for å lære sitt barn at dette ikke er greit. Setter de seg på bakbena og virker uinteressert, bekymringsmelding. Lykke til. Din datter skal ikke ha det slik i skolen!!!

Anonymous poster hash: 8e6cc...17b

Hundre prosent enig.

Anonymous poster hash: 5f652...978

Skrevet

Be om skriftlig vedtak fra skolen. Det bruker å utløse mer konkrete tiltak.

Anonymous poster hash: c14d6...d8c

Skrevet

Har vært gjennom akkurat det samme med jenta mi. Her tok desverre ikke skolen fatt i det før jeg truet med politi, barnevern og kommune.

Dette helvete varte i 4 år, til og fra.

Her skulle det andre barnet drepe hele familien, familiens dyr osv.

Jeg tenker at siden foreldrene ikke gjør noe som nytter, og ikke skolen evner å ta fatt i det, så ville jeg faktisk gått videre med det.

Snakk med rektor i morra, gi beskjed om at skjer det en gang til så ringer du politi, barnevern og skolekontoret.

Barnet ditt har lovmessig rett på en trygg og god skoledag.

Masse lykke til

Anonymous poster hash: 1700d...043

Skrevet

Hvordan gikk det i dag? Fikk du snakket med skolen?

Anonymous poster hash: 01319...84d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...