Gå til innhold

Operasjon av magemuskler


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det å få sydd sammen magemusklene? Er det veldig vondt i etterkant? Komplikasjoner?

 

Anonymous poster hash: e745e...1de

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er veldig vondt. Alt fra å tisse, hoste, snyte nesa, nyse er grusomt, le er fælt, å reise seg er greit når man bruker beina, å sette seg er ubehagelig, så ligge i senga er umulig da man kommer verken ned eller opp eller får snudd seg, og å bæsje er det verste. Dette er på morfinlignende preparater. Når man slutter med de, er der fortsatt vondt. Jeg hadde vondt i ca 14 dager, bedre litt etter litt. Kunne ikke stå oppreist på over én mnd. Grusomt slitsomt for ryggen. Noen får infeksjon i såret. Det skjer jevnt og trutt etter operasjoner.

 

Om det er verdt det? Ja, etterhvert. Men det tok lang tid før det var verdt det. Og det koster mye penger.

Skrevet

Ja, det er veldig vondt. Alt fra å tisse, hoste, snyte nesa, nyse er grusomt, le er fælt, å reise seg er greit når man bruker beina, å sette seg er ubehagelig, så ligge i senga er umulig da man kommer verken ned eller opp eller får snudd seg, og å bæsje er det verste. Dette er på morfinlignende preparater. Når man slutter med de, er der fortsatt vondt. Jeg hadde vondt i ca 14 dager, bedre litt etter litt. Kunne ikke stå oppreist på over én mnd. Grusomt slitsomt for ryggen. Noen får infeksjon i såret. Det skjer jevnt og trutt etter operasjoner.

Om det er verdt det? Ja, etterhvert. Men det tok lang tid før det var verdt det. Og det koster mye penger.

Er det verre enn keisersnitt? Hvor mye koster det?

 

Anonymous poster hash: 6c5b2...143

Skrevet

 

Ja, det er veldig vondt. Alt fra å tisse, hoste, snyte nesa, nyse er grusomt, le er fælt, å reise seg er greit når man bruker beina, å sette seg er ubehagelig, så ligge i senga er umulig da man kommer verken ned eller opp eller får snudd seg, og å bæsje er det verste. Dette er på morfinlignende preparater. Når man slutter med de, er der fortsatt vondt. Jeg hadde vondt i ca 14 dager, bedre litt etter litt. Kunne ikke stå oppreist på over én mnd. Grusomt slitsomt for ryggen. Noen får infeksjon i såret. Det skjer jevnt og trutt etter operasjoner.

Om det er verdt det? Ja, etterhvert. Men det tok lang tid før det var verdt det. Og det koster mye penger.

Er det verre enn keisersnitt? Hvor mye koster det?

 

Anonymous poster hash: 6c5b2...143

Det koster rett over 40k, som jeg har sett. Og det er 50 ganger verre enn KS.

Skrevet

 

 

Ja, det er veldig vondt. Alt fra å tisse, hoste, snyte nesa, nyse er grusomt, le er fælt, å reise seg er greit når man bruker beina, å sette seg er ubehagelig, så ligge i senga er umulig da man kommer verken ned eller opp eller får snudd seg, og å bæsje er det verste. Dette er på morfinlignende preparater. Når man slutter med de, er der fortsatt vondt. Jeg hadde vondt i ca 14 dager, bedre litt etter litt. Kunne ikke stå oppreist på over én mnd. Grusomt slitsomt for ryggen. Noen får infeksjon i såret. Det skjer jevnt og trutt etter operasjoner.

Om det er verdt det? Ja, etterhvert. Men det tok lang tid før det var verdt det. Og det koster mye penger.

Er det verre enn keisersnitt? Hvor mye koster det?Anonymous poster hash: 6c5b2...143

Det koster rett over 40k, som jeg har sett. Og det er 50 ganger verre enn KS.

Hvorfor er det så mye verre? Hva gjør de der inne som blir så vondt? Hva slags arr får man?

 

Anonymous poster hash: 6c5b2...143

Skrevet

Det er lettere at du leser linken. De syr i magemusklene. De rører ikke magemusklene ved et KS. Du skal unngå hoste, løft og å presse med magen i minst én mnd grunnet fare for at stingene revner. Og du må gå med korsett fra lårene og opp til brystene. Det er faktisk en lettelse å gå med det, for du føler at det holder ting på plass. Det kjipe er at du ikke kan ta det av og på deg for å gå på do den første tiden, for det er så stramt at du ikke klarer å få lukket det igjen. Så man går på do i drakt med sånn "fransk hull", eller hva det nå heter.

Skrevet

Ok :) men får man ikke dekket det altså? Er etter fødsler.. Delte muskler

 

Anonymous poster hash: e745e...1de

Skrevet

Ok :) men får man ikke dekket det altså? Er etter fødsler.. Delte muskler

 

Anonymous poster hash: e745e...1de

Ikke om det ikke gir fysiske plager, og selv da er det vanskelig å få det godkjent. Jeg har nettopp vært igjennom 3 runder i helsevesenet og fikk det til slutt godkjent og plagene jeg har.

 

Anonymous poster hash: 40800...bb1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...