Gå til innhold

Epiduralens virkning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det som påvirker virkningen folk har av epidural? Leser om enkelte som ikke merket god virkning. Andre som kun merket på én side. Andre der igjen som merket full effekt. Hva er det som påvirker det? Hvilke nerver anestesilegen treffer?

Jeg har fått det én gang og da virket epiduralen på én side. Fikk en "bolus" (epiduraldosebooster av noe slag) og la meg på den siden som ikke var bedøvet, og etter et kvarter var den siden også bedøvet. Som om det "rant riktig vei" :P eller noe.

Så jeg fikk full effekt, dette var under fødsel altså, og riene fra h.lvete var vekk resten av fødselen! Herlig! (Sovna). Men hvorfor fikk jeg full effekt når ikke andre får det?

Anonymous poster hash: bd05d...023

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min funket greit til det var 2 timer før sønnen min var ute. Da føltes det som at jeg hadde 2 timer lang ri. den ville ikke slippe helt taket, men kom med fulle topper. Vet ikke hvorfor det var sånn. Dette var seteleie.

Første mann fødte jeg uten noe smertelindring, alt var bedre da.

Anonymous poster hash: 9bb36...8b5
Skrevet

Min funket greit til det var 2 timer før sønnen min var ute. Da føltes det som at jeg hadde 2 timer lang ri. den ville ikke slippe helt taket, men kom med fulle topper. Vet ikke hvorfor det var sånn. Dette var seteleie. Første mann fødte jeg uten noe smertelindring, alt var bedre da. Anonymous poster hash: 9bb36...8b5

Må ha bomma i ryggen din? Min fikk jeg 2timer før ungen ble født. Og den virket hele veien, gikk fra 4-10cm med epidural.

Skrevet

hos meg var det gull. Hatt 3 forferdelige fødsler. 2 gang fikk jeg epidural 2 timer før barnet var ute.litt sent..pga sur jordmor. men den tok bort det meste av smerte. trodde jeg skulle på do da pressriene startet og da var barnet ute på en halvtime: ))

Anonymous poster hash: b56d0...b91
Skrevet

hos meg var det gull. Hatt 3 forferdelige fødsler. 2 gang fikk jeg epidural 2 timer før barnet var ute.litt sent..pga sur jordmor. men den tok bort det meste av smerte. trodde jeg skulle på do da pressriene startet og da var barnet ute på en halvtime: )) Anonymous poster hash: b56d0...b91

Samme her :P men her tok det bare 10 trykk så var barnet ute. Jg skjønte det var pressrier da, men kjentes som om man mtte gjøre fra seg ja ;)

Skrevet

Aner ikke.....

Hos meg funka den supert helt til 7 cm åpning, da var det ikke effekt lengre, selv om jeg fikk påfyll......

Men uansett: epidural er Guds gave til kvinnen!! ;-) Vet ikke hvordan jeg ellers skulle kommet meg gjennom de timene der......

Anonymous poster hash: 51702...b9e
Skrevet

Epidural var fantastisk!!! Helt forjævlig vondt i timesvis i forkant. Med epidural kjente jeg fortsatt riene, men de var til å leve med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...