Anonym bruker Skrevet 24. november 2015 #1 Skrevet 24. november 2015 Nå viser det seg at jeg mest sannsynlig skal ha en fireåring og en syvåring boende hos meg et års tid. Det kan hende barnevernet blir involvert men det vet jeg ikke ennå. Jeg har selv en ettåring, så noe leker har vi jo men det blir nok veldig barnslig for disse barna.. Jeg har kjøpt inn køyeseng og endel klær.. men så synes jeg det er vanskelig med leker.. det er så dyrt og jeg vet ikke hva de egentlig leker med. Jeg tror fireåringen leker med dukker og duplo mens eldste leker lite etter hva jeg har skjønt. Men en syvåring bør vel leke? Vet bare ikke med hva? Er det noen her inne som har tips til en slags leke-startpakke til 4 åring (jente) og 7 åring (gutt)? Anonymous poster hash: 78cdf...058
labine Skrevet 24. november 2015 #2 Skrevet 24. november 2015 Tegnesaker er noe så og si alle barn liker. Når det gjelder lego ville jeg nok gått for et par esker med helt vanlige klosser og noen veiplater i tillegg.
Høstduft Skrevet 24. november 2015 #3 Skrevet 24. november 2015 En fireåring og syvåring leker med smålego. Perler. Tegnesaker. Du sier ikke om eldste er jente eller gutt?
Anne:-D Skrevet 24. november 2015 #4 Skrevet 24. november 2015 Er det gutter eller jenter? Min jente på 6 er veldig glad i å tegne og å lage ting (fingerhekle, plastelina etc) og begge barna mine er veldig glade i kosedyr, sikkert hyggelig for dem å få et nytt fint kosedyr hver.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2015 #5 Skrevet 24. november 2015 Mine barn på dn alderen leker mest med lego! Anonymous poster hash: 86cfb...a36
Anonym bruker Skrevet 24. november 2015 #6 Skrevet 24. november 2015 Har to gutter på 6 og 7 år. De er for tiden veldig opptatt av Pokemon-kort. Men tror dette går litt i bølger fra sted til sted, så tror ikke det er noe lurt å kjøpe slikt før du faktisk vet at det er aktuelt. Ellers er de glad i Lego ninjago og Lego chima. De spiller mye spill, akkurat nå er det mye Svarteper og kortspillet idiot. Andre brettspill som Ludo og sjakk (eldstemann) er også populært. Ellers blir det mye fotballspilling da eldstemann er fotballgal, har derfor en myk ball de får lov å spille i gangen med. Anonymous poster hash: 8ddaf...4a7
Anonym bruker Skrevet 24. november 2015 #7 Skrevet 24. november 2015 Jeg har en gutt på 7 år. Min erfaring er at gutter er VELDIG forskjellig. Noen elsker lego, andre hater det. Noen elsker biler, andre ball. Her er i alle fall litt av hva min gutt liker å leke med: - spill på iPad - lego - fjernstyrte fly, helikoptere osv - transformers - skylanders - utkledning/rollelek - uteleker som aking, ski, sparkesykkel med ski, osv - svømmebriller til svømmehallen - på sommeren: sykkel, sparkesykkel, bading, fiske - brettspill som Ludo, stigespillet, den forsvunne diamanten, juniorutgaver av alias, monopol, scrabble osv Ellers synes han det er koselig å tenne bål i hagen, ta turer med niste i skog og mark, osv Anonymous poster hash: aa22c...4e3
Anonym bruker Skrevet 24. november 2015 #8 Skrevet 24. november 2015 Og fotball med mål i hagen, trampoline, snekre, lage hytter, osv Anonymous poster hash: aa22c...4e3
Anonym bruker Skrevet 24. november 2015 #9 Skrevet 24. november 2015 Sjekk finn.no! Mange selger unna Lego når barna ikke lenger bruker det Med Lego, tegnesaker, kanskje noen lekedyr kommer du jo et godt stykke på veien. Så er det vel kanskje stas for barna å bli tatt med på leke- eller sportsbutikken og få velge seg en ting hver? Anonymous poster hash: 403ed...21c
Anonym bruker Skrevet 24. november 2015 #10 Skrevet 24. november 2015 Mine gutter 6 og 7 liker å leke med pokemonkort, spille kort og spill, beyblade, fotball, skylander spill til ps/xbox og sykkel/sparkesykkel. Jeg er selv fosterhjem, hvis barnevernet involveres vil du jo få en engangs utgiftsdekning til å kjøpe klær og utstyr, samt en utgiftsdekning per mnd. Nå vet jo ikke vi årsaken til at barna skal bo hos dere, men det er jo merkelig at BV ikke involveres dersom dette ikke er særkullsbarn men familie/venners barn. Det er flott gjort av dere men husk at så store barn koster endel, får dere dekket bhg/sfo og klær utstyr og mat? Anonymous poster hash: 8c590...66b
Anonym bruker Skrevet 24. november 2015 #11 Skrevet 24. november 2015 Akebrett og ski, kan kjøpes brukt og billig Anonymous poster hash: 4de82...bca
Giss Skrevet 24. november 2015 #12 Skrevet 24. november 2015 Uteleker er viktig i mine øyne. Ball, sparkesykkel, såpebobler, ski, akebrett osv alt etter hvordan man bor og hvordan forholdene er. Mine to på 6 og snart 8 elsker å ha med trebiter, spiker og hammer ut. Så spikrer de seg alle slags ting og etterpå maler de det med vanlige vannfager. Vi har fått en del trebiter fra noen venner som pusser opp så de har ikke kostet oss noe. Malingen er slik vanlig maling i faste blokke som man kjøper på lekebutikk. Det koster ikke all verden. Mine har lekt mye med et lite lekekjøkken med lekemat til. Det vil jeg tro det kan være mange timers lek i for 4-åringen. Lego er som regel veldig bra leker siden de kan bygges og lekes med på uendelig mange måter så de passer til mange forskjellige barn. Leire, perler og tegnesaker. For en gutt på 7 som kanskje ikke leker så mye ville jeg foreslå forstørrelsesglass, insektfangerutstyr, kikkert, mikroskop. Slike ting som ikke nødvendigvis direkte ser ut som leker og som han kan holde på med selvstendig. Ta en tur på brukthandel og let på gi bort/selg billig sider på fb. Mange gir bort leker barna har vokset fra eller selger dem billig. Da kan man få mye fint uten å måtte bruke ekstremt mye penger på det.
TPK Skrevet 24. november 2015 #13 Skrevet 24. november 2015 Tegnesaker, perler, vanlig Lego, fotball, hoppetau/-strikk, dukker, lekekjøkken, bilbane, lekebiler, brettspill, akebrett, PlayStation o.l kanskje hvis du ønsker sånt i hus. Sykkel, men det er jo litt dyrere da... Disneyfilmer er alltid en hit. Frost og Biler er populær hos guttene mine (3 og 5).
Anonym bruker Skrevet 24. november 2015 #14 Skrevet 24. november 2015 Kan ungene ta med seg leker hjemmefra? Tenker de bør ta med både sykkel, ski, skøyter, leker og kanskje klær? Anonymous poster hash: 4e4c6...d1c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå