Gå til innhold

Deres tips til meg for å gå 10 kg ned i vekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke lavkarbo. Jeg er 1.68 høy og skal ned fra 68 til 58. Har hatt 4 fødsler, har søvnunderskudd og lavt stoffskifte. Har lav forbrenning på grunn av Levaxinen i tillegg, så må nok ligge ganske lavt kalorimessig.

Anonymous poster hash: 8f1c6...ed7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde tenkt å foreslå lavkarbo, har hjulpet meg ned 26 kilo. Spis mindre, kutt ut sukker, bevegelse

Skrevet

Skulle også slrive lavkarbo.

Du må forbrenne mer enn det du får i deg da. Vektklubb har en fin diagram og slikt..

Anonymous poster hash: 548cf...7d9

Skrevet

Ikke lavkarbo. Jeg er 1.68 høy og skal ned fra 68 til 58. Har hatt 4 fødsler, har søvnunderskudd og lavt stoffskifte. Har lav forbrenning på grunn av Levaxinen i tillegg, så må nok ligge ganske lavt kalorimessig.

Kutt ut sukker. ALT av sukkerholdig mat. På denne måten holder du deg automatisk unna mye dritt. Og kroppen forbrenner fettet lettere, siden det slipper å forbrenne sukkeret først. Trenger du søtning til noe, bruker du honning.

Spis det groveste brødet du finner, og mye grønnsaker.

Jeg har gått ned 10 kilo sånn. Jeg trener styrke samtidig (tunge vekter, treningsstudio). Lykke til!

Skrevet

Kutt ut sukker. ALT av sukkerholdig mat. På denne måten holder du deg automatisk unna mye dritt. Og kroppen forbrenner fettet lettere, siden det slipper å forbrenne sukkeret først. Trenger du søtning til noe, bruker du honning.

Spis det groveste brødet du finner, og mye grønnsaker.

Jeg har gått ned 10 kilo sånn. Jeg trener styrke samtidig (tunge vekter, treningsstudio). Lykke til!

Jeg har dessverre negativ erfaring med å kutte tvert, da sprekker jeg. For meg fungerte det å kutte gradvis. Jeg har for eksempel byttet ut cola med sukkerfri brus. Da har jeg ikke lyst på sukkerholdig brus lenger. Jeg unner meg også ca 50 gram sjokolade EN dag i uka, så da har jeg noe å glede meg til. De få gangene vi er på ungenes storkamper, avslutninger, bursdager så har jeg tenkt å skjære 1/3 av et lite kakestykke og gi resten til et av barna. Sånn slipper jeg å sitte og sikle på kaka hele kvelden, samtidig som man nesten ikke får i seg kalorier av så lite.

Alt av sukkerholdig mat blir vanskelig, siden så å si all mat inneholder en eller annen form for sukker - fruktsukker, melkesukker osv. Jeg baker brød selv og bruker ikke sukker i det, spiser mye grønnsaker til middag. Spiser svært lite brød fordi jeg rett og slett ikke liker det. Til frokost kan jeg ta enten gresk yoghurt, grønnsalat, pastasalat, suppe eller lignende, samme til kvelds.

Jeg kan også bare trene styrke med tunge vekter, kondisjon er ikke mulig. Trener i snitt 3 ganger i uka, men kan øke til 4 hvis tiden strekker til.

Jeg har prøvd lavkarbo, men jeg blir rett og slett dum på lavkarbodiett. Har veldig tungt intellektuelt arbeid (som går blant annet mellom 4 språk), og hvis jeg går på lavkarbo blir jeg slapp, ukonsentrert og glemmer masse ting - fungerer rett og slett verken i jobben eller på hjemmebane. Men har flere venninner som har gått ned ved å spise mindre porsjoner uten å følge en spesiell diett.

Skrevet

Spis hva du vil, så lenge du beveger deg nok til å forbrenner mer kalorier en hva du putter i deg.

Verdens enkleste ting! (Ikke alltid i praksis, men i teorien)

Man trenger ingen kurer, lavkarbo, 2:5 diett, Grete eller Gunda, du trenger mindre mat og mer bevegelse.

Anonymous poster hash: 73553...2dd

Skrevet

Spis hva du vil, så lenge du beveger deg nok til å forbrenner mer kalorier en hva du putter i deg.

Man trenger ingen kurer, lavkarbo, 2:5 diett, Grete eller Gunda, du trenger mindre mat og mer bevegelse.

Det er vel det jeg også ønsker å prøve - mindre porsjoner, mye mindre snop og sånt. Mer mosjon tror jeg ikke jeg klarer på grunn av alvorlig sykdom.

Skrevet

Det er vel det jeg også ønsker å prøve - mindre porsjoner, mye mindre snop og sånt. Mer mosjon tror jeg ikke jeg klarer på grunn av alvorlig sykdom.

Er det ikke noe du kan gjøre for å bevege deg mer? Sykle inne? El. For får du ikke opp pulsen litt, forbrenner du ikke så mye. Og da kan det bli vanskelig. Jeg skjønner jo at du ikke kan sulte deg :(

Men husk at all trening, uansett hva eller hvordan hjelper, så lenge pulsen går litt opp.

Rokkering

Steppmaskin

Trapper

Vekter

Sitte rolig men holde beina opp fra gulvet

Knebøy

Situps

Danse

Gå litt fortere enn vanlig

Hva som helst :)

Lykke til :)

Skrevet

Hvis du virkelig vil gå inn for det, meld deg på et Grete roede nettkurs. Der får du hjelp og personlig veiledning, pluss en som pusher deg! Men jeg synes 10 kg var mye for deg. Jeg er også 168 høy, veier 63 kg og er ganske slank. Bruker strl S/M i klær. Men man er jo forskjellig, og det ser du vel etter hvert. Lykke til!

Skrevet

Trening er vel og bra, men med trening tar du gram. Kiloene tar du med kostholdet. 

Jeg har selv gått fra å være sofagris til å trene intensivt 4-5 ganger per uke, og på det halve året jeg har gjort dette har jeg gått ned 3 kilo. Vet veldig godt at jeg må ta tak i kostholdet for å få av kiloene. Tidligere har jeg tatt av 10 kg kun ved fokus på kosthold (ikke i form av kur, men ved å være veldig bevisst på hva jeg har spist). 

Anonymous poster hash: 6b9ef...41b
Skrevet

Hold deg unna sukker og gjærprodukter med mye hvetemel. Spis små mengder pasta, ris og potet. Så spiser du generelt sunt med mye fisk, fugl, rent kjøtt og grønnsaker, magre oster og press juice selv :) Spis heller mange små måltider utover dagen enn et par store, da holder du forbrenninga i gang og energinivået oppe. De første par dagene når jeg skal slanke meg tar jeg en skikkelig sultekur hvor jeg mer eller mindre bare drikker vann og spiser så lite jeg bare klarer. Dette for å minske volumet på magesekken så jeg spiser mindre porsjoner når jeg øker igjen etter de par dagene.

Jeg har prøvd mye, og klarte gå ned 7 kg på 5 uker med hva jeg skrev over, uten å trene. Er tungt til å begynne med, så blir man vant :)

Anonymous poster hash: 136ff...934
Skrevet

Du har ikke lav forbrenning pga levaxin. Men tar du for lite levaxin vil det føre til lav forbrenning. Å få skikk på stoffskiftet er mitt aller beste slanketips.

Anonymous poster hash: cab7e...5d4

Skrevet

Altså, du har fått masse tips fra folk som deler av egen erfaring, men du avskriver alt med 'det har jeg prøvd før, det har jeg ikke tro på, det funker ikke for meg'. I tillegg til at du lurer deg selv med sukkerfri brus og 'belønning' i form av sjokolade for at du har holdt deg unna godteri.

Det er mentaliteten din som er feil. Man belønner seg ikke med dritt for at man har holdt seg unna dritt. Belønningen bør være gleden over å ikke savne søppelmaten lenger, og det å kunne nyte SUNN mat og kun det!

Nei, vet du hva, sånne som deg, som spør om tips men er så fastkjørt i sine egne slanketips (som tydeligvis ikke har fungert), dere kan bare være feite! Vi som er tynne og spreke kan godt holde vår erfaring for oss selv!

Anonymous poster hash: 628da...b7a

Skrevet

Som for alle: Spise færre kalorier, bevege seg mer!

Kombiner styrke og kondisjon. Gjør noe som er gøy, da fortsetter du også etter at du er ferdig med vedktreduksjonen.

Anonymous poster hash: 59169...e7f
Skrevet

Appen : Lifesum! !

Anonymous poster hash: 90679...89c

Skrevet

Lifesum bruker jeg . Genialt å veie og registrere all mat man spiser en periode, så man blir bevisst på hvor mye kalorier det er i forskjellige ting og se hva man ligger på . Fungerer veldig bra.

Anonymous poster hash: e1785...f6b

Skrevet

Takk for mange gode tips :) Når det gjelder levaxin og vektoppgang så gikk jeg opp 5 kilo etter at jeg begynte på levaxin. Før det veide jeg 63 kilo ganske lenge. Fikk også høre hos en farmasøyt at man som regel går mellom 3 og 5 kilo opp etter oppstart av levaxin, og at det er så å si umulig å få dem av igjen. Det med telling av kalorier og veiing av mat kan nok fungere, så ser jeg i tillegg hvor mange kalorier jeg får i meg i løpet av en dag.

Til deg som svarte stygt - jeg er ikke FEIT. Jeg er i ytre sjikt av normalvekt og bruker størrelse S og M, hvordan er dette "feit"? Jeg har også prøvd mye som ikke har fungert, kan liksom ikke trylle slik at ting som ikke funker, begynner å funke. Jeg har veldig begrensede muligheter for trening på grunn av alvorlig sykdom, men trener styrke fast 3 ganger i uka. Når det gjelder sjokoladen, så viser internasjonal forskning at folk som unner seg LITT i løpet av en uke sprekker mye sjeldnere og oppnår mer suksess med slankingen, enn folk som aldri unner seg noe som helst. Man legger ikke på seg av 50 gram sjokolade i uka. Ikke legger man på seg av sukkerfri brus heller, men den tar vekk suget etter Colaen. Vann vi har her i springen går det ikke an å drikke da det smaker kalk og man brekker seg. Alle klærne blir stive uansett hvor mye tøymykner man bruker, noe som tyder på alt for mye kalk i vannet, og smaken blir jo deretter. Sukkerfri brus inneholder mye mindre kalorier enn juice og andre drikker med smak, inkludert melk. Så jeg tenkte å prøve med pepsi max istedet for cola, da pepsien inneholder null kalorier, og da må man jo gå ned siden man kutter ut kaloriene i colaen.

Skrevet

Takk for mange gode tips :) Når det gjelder levaxin og vektoppgang så gikk jeg opp 5 kilo etter at jeg begynte på levaxin. Før det veide jeg 63 kilo ganske lenge. Fikk også høre hos en farmasøyt at man som regel går mellom 3 og 5 kilo opp etter oppstart av levaxin, og at det er så å si umulig å få dem av igjen. Det med telling av kalorier og veiing av mat kan nok fungere, så ser jeg i tillegg hvor mange kalorier jeg får i meg i løpet av en dag.

Til deg som svarte stygt - jeg er ikke FEIT. Jeg er i ytre sjikt av normalvekt og bruker størrelse S og M, hvordan er dette "feit"? Jeg har også prøvd mye som ikke har fungert, kan liksom ikke trylle slik at ting som ikke funker, begynner å funke. Jeg har veldig begrensede muligheter for trening på grunn av alvorlig sykdom, men trener styrke fast 3 ganger i uka. Når det gjelder sjokoladen, så viser internasjonal forskning at folk som unner seg LITT i løpet av en uke sprekker mye sjeldnere og oppnår mer suksess med slankingen, enn folk som aldri unner seg noe som helst. Man legger ikke på seg av 50 gram sjokolade i uka. Ikke legger man på seg av sukkerfri brus heller, men den tar vekk suget etter Colaen. Vann vi har her i springen går det ikke an å drikke da det smaker kalk og man brekker seg. Alle klærne blir stive uansett hvor mye tøymykner man bruker, noe som tyder på alt for mye kalk i vannet, og smaken blir jo deretter. Sukkerfri brus inneholder mye mindre kalorier enn juice og andre drikker med smak, inkludert melk. Så jeg tenkte å prøve med pepsi max istedet for cola, da pepsien inneholder null kalorier, og da må man jo gå ned siden man kutter ut kaloriene i colaen.

Da kjøper du heller vann på flaske. Du lurer deg selv ved å drikke sukkerfri brus

Anonymous poster hash: dbc19...ec7

Skrevet

Kutte ut ALT av sukker. Også skjult sukker i matvarer....

Anonymous poster hash: 1096d...4a5

Skrevet

Kos deg med den sukkerfrie dritten, du.

Poenget var at så lenge man higer etter søppelmat hele tiden, og hiver i seg ting som skal etterligne det usunne du lengter etter, så vil du aldri få en gjennomført sunn livsstil. Man må faktisk lære seg å mislike usunn mat, fordi det er usunt!

Men jeg vet ikke om du er helt i stand til å ta innover deg en slik tankegang. Så kos deg med den sukkerfrie dritt-erstatninga di du, man ikke misunn de som faktisk ser fantastiske ut. De spiser og drikker ren sunn mat, nemlig.

Skrevet

Du er ikke feit! Langt derifra. Men jeg forstår at du har et ønske om å være slankere enn du er, og det klarer du. Som en over skriver, trening er gram, kosthold er kilo.
Du vet jo at du må spise relativt lite, sunt og kalorifattig. Så det første du bør gjøre er å finne ut hva som får deg til å gjøre noe annet enn det. Mensen? Lange dager? Stress? Sult etter trening? Behov for lettvinte løsninger? Gå på butikken sulten? Du må finne metoder å overvinne deg selv på i disse situasjonene, og det er utfordrende. Bursdager osv. er også noe du bør tenke over: Folk som aldri tar en liten kakebit er sære, og får mye fokus (som kan bli negativt) rundt akkurat det, så bestem deg for å ta en liten bit av favorittkaken og klamre deg deretter til kaffekoppen resten av kvelden. Alkohol bør du også tenke over, det er mye alkohol i det.
Å klare å gå gjennom butikken for å handle vanlig mat etter trening en sen kveld, og klare å unngå sjokomelken, kjeksene eller hva du har lyst på, er veldig tilfredsstillende. Og den følelsen må du oppnå, og ta med deg videre.

Spis smør bare i helger, kjøp sukrin og bruk der du "må" ha søtning hvor honning ikke funker, spis nok til å ikke være sulten og ta deg tid. Ti kg er mye og for at det skal bli varig vil en endring du kan leve med være langt smartere enn spesielle dietter. 
Tillat deg selv å feile, gå videre, og endre en ting om gangen.
Lykke til, jeg tar tro på deg, men jeg tror også at du er like fin om du stabiliserer deg på 63 kg i stedet for 58 :-)

Anonymous poster hash: 5642b...3b1
Skrevet

Kos deg med den sukkerfrie dritten, du.

Poenget var at så lenge man higer etter søppelmat hele tiden, og hiver i seg ting som skal etterligne det usunne du lengter etter, så vil du aldri få en gjennomført sunn livsstil. Man må faktisk lære seg å mislike usunn mat, fordi det er usunt!

Men jeg vet ikke om du er helt i stand til å ta innover deg en slik tankegang. Så kos deg med den sukkerfrie dritt-erstatninga di du, man ikke misunn de som faktisk ser fantastiske ut. De spiser og drikker ren sunn mat, nemlig.

Du høres utrolig bitter ut du? Jeg har flere venninner innen fitness som faktisk unner seg kakestykke en gang i blant. Jeg stoler med på internasjonal forskning enn på en anonym som er bitter, sint og skryter av seg selv. Nei, de fleste som ser fantastisk ut er ikke mathysterikere som ALDRI i løpet av hele året unner seg noe som helst godt. Og man legger ikke på seg av "sukkerfri dritt" når det ikke er kalorier i "dritten"! Jeg har prøvd å kutte alt tvert, men sprekker hver gang, derfor har jeg lest meg opp og ser at faktisk gradvis å kutte ut og unne seg en liten ting en gang i uka fungerer best for de fleste. Jeg er som sagt ikke FEIT, men vil gjerne bli kvitt det som satt seg etter fødselen på mage og lår. Jeg har egentlig ingen helsemessig eller utseendemessig behov for å slanke meg i det hele tatt, det er bare noe jeg vil gjennomføre. Jeg ser veldig bra ut ifølge flere av mine bekjente. Jeg bruker str S og noen ganger M i bukser, har rak kroppsholdning og muskler. Denne "magepølsa" går an å kamuflere, men jeg ønsker å se bra ut også uten å kamuflere den hele tiden. Jeg er ikke misunnelig på dem som ser fantastiske ut, hvor i all verden har du tatt det fra????

Skrevet

Du er ikke feit! Langt derifra. Men jeg forstår at du har et ønske om å være slankere enn du er, og det klarer du. Som en over skriver, trening er gram, kosthold er kilo.

Du vet jo at du må spise relativt lite, sunt og kalorifattig. Så det første du bør gjøre er å finne ut hva som får deg til å gjøre noe annet enn det. Mensen? Lange dager? Stress? Sult etter trening? Behov for lettvinte løsninger? Gå på butikken sulten? Du må finne metoder å overvinne deg selv på i disse situasjonene, og det er utfordrende. Bursdager osv. er også noe du bør tenke over: Folk som aldri tar en liten kakebit er sære, og får mye fokus (som kan bli negativt) rundt akkurat det, så bestem deg for å ta en liten bit av favorittkaken og klamre deg deretter til kaffekoppen resten av kvelden. Alkohol bør du også tenke over, det er mye alkohol i det.

Å klare å gå gjennom butikken for å handle vanlig mat etter trening en sen kveld, og klare å unngå sjokomelken, kjeksene eller hva du har lyst på, er veldig tilfredsstillende. Og den følelsen må du oppnå, og ta med deg videre.

Spis smør bare i helger, kjøp sukrin og bruk der du "må" ha søtning hvor honning ikke funker, spis nok til å ikke være sulten og ta deg tid. Ti kg er mye og for at det skal bli varig vil en endring du kan leve med være langt smartere enn spesielle dietter. 

Tillat deg selv å feile, gå videre, og endre en ting om gangen.

Lykke til, jeg tar tro på deg, men jeg tror også at du er like fin om du stabiliserer deg på 63 kg i stedet for 58 :-)

Anonymous poster hash: 5642b...3b1

Jeg handler aldri sulten, og jeg drikker forresten ikke noe alkohol, har ikke gjort det på 15 år. Det som er at jeg blir svært sulten HELE tiden på grunn av denne idiotiske Levaxinen, og den bremser også forbrenninga. Det er også kun 8 måneder siden siste (fjerde) fødsel, har hørt at man må gi det ett år før vekta stabiliserer seg og man kan begynne å tenke noe drastisk angående slanking. I tillegg til medisin som gjør meg sulten hele tiden så sover jeg svært dårlig på natta på grunn av baby, kan ikke bevege meg så mye (får ikke lov å bli andpusten på grunn av sykdommen), men liker og gjennomfører styrketrening uten problemer. Har sett at jeg må nesten ned på 1200-1300 kalorier om dagen for å gå ned, men gruer meg til å gå sulten 24/7.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...