Gå til innhold

Gjenbruk av klær


Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor flink er du til det? Jeg kjøpte vinterdress brukt til minste på 1,5 år, helt fin og ingen hull. Kjøpte brukt parka til meg selv i år. Jeg har egentlig veldig sans for gjenbruk, da det største problemet for meg selv er at jeg "går lei av klærne" ikke nødvendigvis trenger noe nytt! Minste fikk arvet tøy som hn brukte hele første leveåret. Alle klær hun eier nesten, er faktisk brukt (men ser nytt ut). Vi har faktisk helt grei økonomi. Syns dagens kjøpepress er stort. Yttertøy og sko til barna er nytt.

 

Anonymous poster hash: 65cc5...c3f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvor flink er du til det? Jeg kjøpte vinterdress brukt til minste på 1,5 år, helt fin og ingen hull. Kjøpte brukt parka til meg selv i år. Jeg har egentlig veldig sans for gjenbruk, da det største problemet for meg selv er at jeg "går lei av klærne" ikke nødvendigvis trenger noe nytt! Minste fikk arvet tøy som hn brukte hele første leveåret. Alle klær hun eier nesten, er faktisk brukt (men ser nytt ut). Vi har faktisk helt grei økonomi. Syns dagens kjøpepress er stort. Yttertøy og sko til barna er nytt.

 

Anonymous poster hash: 65cc5...c3f

Kjøper nesten alt mitt eget tøy brukt.

Med ungene varierer det litt mer; f eks kan man ikke velge størrelse helt fritt hvis man finner noe man liker. Sko får de alltid nye.

 

Anonymous poster hash: 22aeb...303

Skrevet

Kjøper det meste til meg og mannen nytt, men bruker det til det er utslitt.

Ungene arver veldig mye.

 

Anonymous poster hash: 286e1...c12

Skrevet

Jeg arver endel av søster og moren min. Ellers kjøper jeg vel stort sett nytt til meg selv, men tråler finn iblant. Barna har så og si bare klær kjøpt brukt (eller på tilbud, men det blir jo noe annet). Jeg er ganske glad i å handle brukt, men har også gjort noen veldige bomkjøp! Det er det kjedelige med å handle brukt, hvertfall fra enkelte privatpersoner.

Skrevet

Har kjøpt mye brukt.

Lettest å finne til ungene.

Ikke så mye utvalg til damer.

Kjøper sko nytt.

Skrevet

 

hvor flink er du til det? Jeg kjøpte vinterdress brukt til minste på 1,5 år, helt fin og ingen hull. Kjøpte brukt parka til meg selv i år. Jeg har egentlig veldig sans for gjenbruk, da det største problemet for meg selv er at jeg "går lei av klærne" ikke nødvendigvis trenger noe nytt! Minste fikk arvet tøy som hn brukte hele første leveåret. Alle klær hun eier nesten, er faktisk brukt (men ser nytt ut). Vi har faktisk helt grei økonomi. Syns dagens kjøpepress er stort. Yttertøy og sko til barna er nytt.

 

Anonymous poster hash: 65cc5...c3f

Kjøper nesten alt mitt eget tøy brukt.

Med ungene varierer det litt mer; f eks kan man ikke velge størrelse helt fritt hvis man finner noe man liker. Sko får de alltid nye.

 

Anonymous poster hash: 22aeb...303

 

 

 

Hvor i all verden finner dere FINE brukte klær? Her på Fretex er jo bare utvaskede kjerringaktige blomsterhelvete man finner. Store lange skjørt, skjorter med skulderputer og lignende. Ikke noe man tar på deg for å si det sånn. Sko bør man vel ihvertfall kjøpe nye eller så kan man ødelegge føttene sine.

Skrevet

Kjøper ikke brukt til meg selv, men kjøper ikke så mye klær. Det meste i klesskapet har jeg hatt i mange år. Vi har ingen å Arve klær av til barna nå, arvet en del til minste tidligere. Gir videre til Fretex eller til mindre barn vi kjenner.

Har imidlertid brukt Finn mye til blant annet sportsutstyr. Har kjøpt og solgt sykler, skistøvler etc.

 

Anonymous poster hash: cf12b...67b

Skrevet

Kjøper, sel, får og gir vekk mykje brukt til ungane. Masse fint, men supplerer med litt nytt og. Alltid nye sko om dei skal brukast mykje, unntaket er bunadssko til dei minste og pensko.

 

Kjøper gjennom fb-sider og Finn.no syns det er heilt genialt!

Skrevet

 

 

 

hvor flink er du til det? Jeg kjøpte vinterdress brukt til minste på 1,5 år, helt fin og ingen hull. Kjøpte brukt parka til meg selv i år. Jeg har egentlig veldig sans for gjenbruk, da det største problemet for meg selv er at jeg "går lei av klærne" ikke nødvendigvis trenger noe nytt! Minste fikk arvet tøy som hn brukte hele første leveåret. Alle klær hun eier nesten, er faktisk brukt (men ser nytt ut). Vi har faktisk helt grei økonomi. Syns dagens kjøpepress er stort. Yttertøy og sko til barna er nytt.

 

Anonymous poster hash: 65cc5...c3f

Kjøper nesten alt mitt eget tøy brukt.

Med ungene varierer det litt mer; f eks kan man ikke velge størrelse helt fritt hvis man finner noe man liker. Sko får de alltid nye.

 

Anonymous poster hash: 22aeb...303

 

Hvor i all verden finner dere FINE brukte klær? Her på Fretex er jo bare utvaskede kjerringaktige blomsterhelvete man finner. Store lange skjørt, skjorter med skulderputer og lignende. Ikke noe man tar på deg for å si det sånn. Sko bør man vel ihvertfall kjøpe nye eller så kan man ødelegge føttene sine.

Går på bruktbutikker når jeg er på ferie, blant annet, og butikker med "redesign". Har kjøpestopp på nye klær, med unntak av slitedeler som sokker og strømpebukser.

 

Anonymous poster hash: 22aeb...303

Skrevet

 

 

 

hvor flink er du til det? Jeg kjøpte vinterdress brukt til minste på 1,5 år, helt fin og ingen hull. Kjøpte brukt parka til meg selv i år. Jeg har egentlig veldig sans for gjenbruk, da det største problemet for meg selv er at jeg "går lei av klærne" ikke nødvendigvis trenger noe nytt! Minste fikk arvet tøy som hn brukte hele første leveåret. Alle klær hun eier nesten, er faktisk brukt (men ser nytt ut). Vi har faktisk helt grei økonomi. Syns dagens kjøpepress er stort. Yttertøy og sko til barna er nytt.

 

Anonymous poster hash: 65cc5...c3f

Kjøper nesten alt mitt eget tøy brukt.

Med ungene varierer det litt mer; f eks kan man ikke velge størrelse helt fritt hvis man finner noe man liker. Sko får de alltid nye.

 

Anonymous poster hash: 22aeb...303

 

Hvor i all verden finner dere FINE brukte klær? Her på Fretex er jo bare utvaskede kjerringaktige blomsterhelvete man finner. Store lange skjørt, skjorter med skulderputer og lignende. Ikke noe man tar på deg for å si det sånn. Sko bør man vel ihvertfall kjøpe nye eller så kan man ødelegge føttene sine.

Medlem på kjøp og salg sider sv klær og utstyr på fb! Helt toppers. Også klær til meg selv :) kjøpte en superfin Helly Hansen jakke til 200 kr nå i helga.

 

Anonymous poster hash: 65cc5...c3f

Skrevet

90% av klærne til føkna er arvet. Vi er heldige og arver pene klær som sikkert kunne blitt solgt, men moren orker å styre med slikt og gir de heller bort. Sko kjøper jeg nytt.

Skrevet

Vi er kjempeheldige å er i en vennegjeng med mange barn mellom 6 år og 5 måneder. Da går alle klærne på rundgang og vi kjøper så og si ingenting. 

Selv hater jeg å kjøpe klær til meg, men har 2 veldig kjøpeglade venninner jeg overtar klær fra stadig. Vil si at ca 95% av alle klær hos oss er gjennbruk



Anonymous poster hash: 55cb5...514
Skrevet

kjøper en del gjennom finn og facebook,men kunne nok vert flinkere :)

Skrevet

Kjøper mye brukt og arver mye til barna. Masse som er like fint og kan ikke se at det har vært brukt engang. Bytter endel klær med en nabo og med min søster. Synes det er supert at ting kan arves og brukes videre, særlig etter barna som vokser så utrolig fort.

Skrevet

Lille Cocodille på Stabekk MÅ være Norges fineste bruktbutikk!

 

Anonymous poster hash: 5ae6c...4b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...