Anonym bruker Skrevet 23. november 2015 #1 Skrevet 23. november 2015 Hvordan reagere og gå fram med dette: I september var vi i kontakt med en rørleggerbedrift som potensielt skulle pusse opp badet vårt. Ga dem da informasjon om at vi flytter inn 5. Oktober og har fra den datoen og 2 uker framover noen som kan hjelpe oss å pusse opp det som ikke hadde med rør og gjøre. Men rørleggeren måtte komme først. Ikke noe problem sa de, det var et lite oppdrag og de kunne ta det med en gang. Oktober nærmest seg og vi fikk aldri noen dato for oppstart. Plutselig hadde de det veldig travelt og vi ble ikke på noen måte prioritert. Torsdag 22. Oktober (etter mange telefoner fra oss) kom de endelig. Da var det for sent med hjelpen til å pusse opp badet, noe som gjorde at vi måtte kontakte andre. Dette har kostet oss 12.000 kr. + masse tid. For 3 uker siden var endelig alt pusset opp og klart for rørleggeren å komme å gjøre seg ferdige. Vi bestilte det siste av inventar nå når vi var sikre på alle mål. Det skulle ta maks en uke å få dem. Ringte før helgen, da manglet de fortsatt varer. Godtok det, og ventet i dag til å ringe igjen. Når jeg i dag ringte igjen fikk jeg samme beskjed, vi har ikke fått alle varer. Jeg følte på meg at de ikke fortalte sannheten, så jeg ringte fabrikken for å høre om de kunne sjekke opp hvor varene var. Deres sporing viste at varene var signert ut av bedriften forrige fredag! Jeg ringte tilbake og fortalte hva jeg hadde funnet ut. Fikk da til slutt kranglet meg til at de skal komme torsdag. Jeg stoler ikke på at de kommer. Bedriften er del av en større kjede.. Hva ville dere gjort etter denne opplevelsen? Betale full regning, be om avslag, kontakte kjeden og fortelle om opplevelsen? Kjenner bare at jeg er så forbanna at de behandler en høygravid dame med en 2 åring på denne måten. Nå har vi bodd snart 2 mnd uten bad pga dem... Anonymous poster hash: 17a4b...ec5
TPK Skrevet 23. november 2015 #2 Skrevet 23. november 2015 Både klage til firmaet og kreve rabatt. Dette er jo ikke greit...
Anonym bruker Skrevet 23. november 2015 #3 Skrevet 23. november 2015 Både klage til firmaet og kreve rabatt. Dette er jo ikke greit... Hvor mye rabatt ville du krevd? Regner med att full regning kommer på rundt 45.000. Anonymous poster hash: 17a4b...ec5
TPK Skrevet 23. november 2015 #4 Skrevet 23. november 2015 Både klage til firmaet og kreve rabatt. Dette er jo ikke greit...Hvor mye rabatt ville du krevd? Regner med att full regning kommer på rundt 45.000. Anonymous poster hash: 17a4b...ec5 Hm, det er ikke så lett... Kanskje prøve på 5000? Må jo begynne et sted. Tviler på at de godtar det, men det er jo lov å prøve. Så får de komme med et motforslag.
Stina <3 Skrevet 23. november 2015 #5 Skrevet 23. november 2015 Høres ut som Bademiljø. Hadde samme problem selv. Endte opp med å annulere det hos de og fant noen andre til å ta jobben.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2015 #6 Skrevet 23. november 2015 Høres ut som Bademiljø. Hadde samme problem selv. Endte opp med å annulere det hos de og fant noen andre til å ta jobben. Poeng til deg, du har helt rett. Siden vi dessverre stolte på dem til å begynne med ble det for sent å få inn andre. De var ærlige og sa at de ikke hadde mulighet før senere. Anonymous poster hash: 17a4b...ec5
Anonym bruker Skrevet 24. november 2015 #7 Skrevet 24. november 2015 Hvordan kan det være så billig å pusse opp badet? jeg skal pusse opp badet og harfått tilbud på 200.000 Kr for oppussing.hvilken firma Hardy brukt som er så rimelige? Anonymous poster hash: c047c...77c
Anonym bruker Skrevet 24. november 2015 #8 Skrevet 24. november 2015 Hvor i landet er dette? Anonymous poster hash: f9cce...e83
Anonym bruker Skrevet 24. november 2015 #9 Skrevet 24. november 2015 Problemet deres er at dere, ut fra det du skriver aldri har fått en dato for oppstart. Det er veldig viktig å ha klare avtaler med håndverkere og ikke løselige avtaler om at de skal komme en eller annen gang mellom da og da - iallefall ikke hvis det er viktig for deg at jobben blir utført før en viss dato. Her har dere ikke hatt kontraktsfestet at de skal utføre oppdraget innen en viss dato. Da er det egentlig vanskelig å klage eller kreve prisavslag. Når det gjelder badromsinnredning så kan det jo fint henne at de ikke hadde fått inn varene i butikken påfredag selv om de er tatt ut fra fabrikk på fredag. At du får samme beskjeden i dag er selvfølgelig ikke holdbar! Og igjen; har de lovet deg at de skal komme og installere varene innen en gitt tid? Eller har de bare sagt sånn ca hvor lang tid det tar fra varene bestilles og til de kommer i butikken? At bedriften har navn fra en kjede har egentlig ikke noe å si. Mange bademiljøbutikker er franchise eller selvstendige butikker. At du er høygravid er selvfølgelig også helt irrelevant. Når du skal klage så må du vise til at du ikke har levert det de har lovet at de skal levere. Kan du vise til at de skulle ha kommet en gitt dato og de har brutt den avtalen, så har du en grei sak. Kan du ikke vise til et klart datobrudd, så er det vanskeligere å vinne fram. Anonymous poster hash: 0e53c...212
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå