Anonym bruker Skrevet 23. november 2015 #1 Skrevet 23. november 2015 Jeg så på God Morgen Norge (tror jeg det var) om at nå skal babyer spise det samme som oss. Chili, krydder osv, det er godt og sunt. Men hvordan gjør dere det? Får de helt små babyene på 6-7-8 mnd dette? Og hvordan er det med kumelk nå om dagen? Er det ok at de små får f.eks fiskeboller most sammen med poteter og en skvett hvit saus? Hva med havregrøt kokt på melk, er det greit? Ja, jeg vet at melk fortrenger jern, men er det greit i små mengder? Minste her på snart 7 mnd fikk smake en skje havregrøt kokt på melk, og han elsket det. I Sverige og Danmark er det jo greit med kumelk fra 6 mnd... Anonymous poster hash: c7b48...974
Anonym bruker Skrevet 23. november 2015 #2 Skrevet 23. november 2015 "Nå"? Dette er vel gammelt nytt. Jeg blandet krydder rett i maten til babyen, middagen altså. Anonymous poster hash: 27b3f...940
Anonym bruker Skrevet 23. november 2015 #3 Skrevet 23. november 2015 Er det gammelt nytt? På matportalen står det fremdeles av babyene skal få most potet, gulrot, brokkoli etc, ingenting om chiligryte. Hva med kumelk, da? Hvorfor er det fyfy her i Norge, men ok i Sverige og Danmark? HI Anonymous poster hash: c7b48...974
Appelsinpiken Skrevet 23. november 2015 #4 Skrevet 23. november 2015 At melk fortrenger jern er en myte. Ja, det er et stoff i melk som fortrenger jern, men der er også et stoff som fremmer jernopptalet, så da går det ca opp i opp. Men melkeprodukt "fortrenger" plassen til mer jernrik mat. Men ja, vi har latt baby spise det samme som oss. Laget det meste fra grunnen av og droppet salt helt. Bruker da heller andre krydder.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2015 #5 Skrevet 23. november 2015 De bør jo ikke få AKKURAT det som vi spiser, det blir for mye salt. Chiligryte har vel også ofte bønner, det ville jeg styrt unna pga luft i magen. Ang melk vet jeg ikke hvorfor anbefalingene er som de er. Men det er vel ikke tatt helt ut av løse lufta... Anonymous poster hash: 27b3f...940
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå