Anonym bruker Skrevet 23. november 2015 #1 Skrevet 23. november 2015 Det kan man selvfølgelig ikke - ingen skal måtte være med der hvis de ikke vil. Mn nvi er en veninnegjeng som har holdt sammen i alle år. Vi bor litt spredt i ulke byer, men har turer og middager sammen egentlig relativt ofte med tanke på hvor spredt vi faktisk bor. Vi har en hemmelig gruppe på Facebook der vi avtaler turer, billettbestillinger, konserter, middager, og oppdaterer hverandre på ting. Men én av oss har ikke Facebook-profil, så hun må alltid informeres utenom. Det er i og for seg ikke noe problem, men litt stress blir det iblant, når det er mye frem og tilbake om hvilke datoer som passer for alle osv. Da er det jo ofte mange runder, selv om det går ganske greit når det er på messenger, fordi man kan svare hverandre såpass kjapt. Er trolig praktisk når man bare kan sende meldinger som går rett ut til alle sammen samtidig. Jeg skulle ønske at hun i det minste kunne opprette en falsk profil bare med et tullenavn, sånn at hun kunne være med i den gruppen. Er det ufint å spørre henne om det? Tror kanskje vi har spurt før, men så har det ikke blitt noe av - jeg tror hun mest er redd for at hun ikke skal få det til. Anonymous poster hash: 1b83c...8fa
Anonym bruker Skrevet 23. november 2015 #2 Skrevet 23. november 2015 Dere får respektere at hun velger å ikke ha fb-konto. Så vanskelig kan det vel ikke være. Anonymous poster hash: f2c53...de9
Anonym bruker Skrevet 23. november 2015 #3 Skrevet 23. november 2015 Ja, det er ganske latterlig. Kan man ikke ha messenger uten fb? Anonymous poster hash: 49342...ab4
Anonym bruker Skrevet 23. november 2015 #4 Skrevet 23. november 2015 Det er ikke mulig å opprette "falsk" facebookprofil. - Og hva ville det ha hjulpet dere om hun hadde en falsk facebookprofil som hun aldri var inne på med mindre hun fikk beskjed av dere om å gå inn og sjekke noe? Anonymous poster hash: 496f5...d34
Anonym bruker Skrevet 23. november 2015 #5 Skrevet 23. november 2015 Hvorfor ikke bare ta det på mail. Å satse på FB som kommunikasjonskanal er ikke greit. Det r mange som ikke ønsker å måtte inn der å sjekke hver dag selv om de har profil. Anonymous poster hash: adc20...fca
Anonym bruker Skrevet 23. november 2015 #6 Skrevet 23. november 2015 Ja, vi får gå tilbake til mail. hi Anonymous poster hash: 1b83c...8fa
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 23. november 2015 #7 Skrevet 23. november 2015 hun trenger ikke fb-profil for å ha messenger, så endel av planleggingen kan jo bare taes der
Anonym bruker Skrevet 23. november 2015 #8 Skrevet 23. november 2015 Synes faktisk det er søkt å ikke kunne opprette facebookprofil til sånt bruk. Alternativt får dere som har Facebook bli enig om tid og sted, og så informere henne. Enten passer det, eller så får hun stå over. Anonymous poster hash: 1c02f...395
Anonym bruker Skrevet 23. november 2015 #9 Skrevet 23. november 2015 Jeg har ikke facebook og planlegger ikke å skaffe meg en profil heller. Tvert imot blokker jeg alt av traffic fra og til facebook (og det er MYE! hver eneste webside som har "like-button" f.eks.) Kan ikke skjønne og begripe at dere utleverer så mye av livet deres til en bedrift som ikke kan kontrolleres, bare for bekvemlighetens skyld. Anonymous poster hash: 30f2e...d23
Anonym bruker Skrevet 23. november 2015 #10 Skrevet 23. november 2015 Synes faktisk det er søkt å ikke kunne opprette facebookprofil til sånt bruk. Det er langt mer søkt å ikke kunne forstå at enkelte har prinsipper mot å opprette fb-konto. Anonymous poster hash: f2c53...de9
Anonym bruker Skrevet 23. november 2015 #11 Skrevet 23. november 2015 Jeg har ikke facebook og planlegger ikke å skaffe meg en profil heller. Tvert imot blokker jeg alt av traffic fra og til facebook (og det er MYE! hver eneste webside som har "like-button" f.eks.) Kan ikke skjønne og begripe at dere utleverer så mye av livet deres til en bedrift som ikke kan kontrolleres, bare for bekvemlighetens skyld. Anonymous poster hash: 30f2e...d23 Liten avsporing... hvordan blokkerer man trafikk fra og til facebook? Jeg vurderer å droppe kontoen min der, har ikke vært inne på nesten et halvt år, og jeg synes egentlig det er ganske deilig. Bruker adblock, og etter det ble jeg i hvert fall kvitt alle de annonsene der inne. Det provoserer meg at de sjekker alle andre sider jeg er inne på og deretter henter opp samme sider som reklame der. (Og ja, jeg vet det er slik de tjener penger, men måten det gjøres mener jeg er en form for invasjon av privatlivet.) Anonymous poster hash: dacec...4d6
Anonym bruker Skrevet 23. november 2015 #12 Skrevet 23. november 2015 Jeg har ikke facebook og planlegger ikke å skaffe meg en profil heller. Tvert imot blokker jeg alt av traffic fra og til facebook (og det er MYE! hver eneste webside som har "like-button" f.eks.) Kan ikke skjønne og begripe at dere utleverer så mye av livet deres til en bedrift som ikke kan kontrolleres, bare for bekvemlighetens skyld. Anonymous poster hash: 30f2e...d23 Liten avsporing... hvordan blokkerer man trafikk fra og til facebook? Jeg vurderer å droppe kontoen min der, har ikke vært inne på nesten et halvt år, og jeg synes egentlig det er ganske deilig. Bruker adblock, og etter det ble jeg i hvert fall kvitt alle de annonsene der inne. Det provoserer meg at de sjekker alle andre sider jeg er inne på og deretter henter opp samme sider som reklame der. (Og ja, jeg vet det er slik de tjener penger, men måten det gjøres mener jeg er en form for invasjon av privatlivet.) Anonymous poster hash: dacec...4d6 Hvordan tror du BIM velger reklame til deg? 😂 Anonymous poster hash: 49845...d04
Anonym bruker Skrevet 23. november 2015 #13 Skrevet 23. november 2015 Tja..... Jeg er en av de som synes det er utrolig praktisk med Facebook jeg da! Jeg legger ikke ut spesielt mye selv. Og jeg er ikke en av e som snoket opp gamle klassekamerater eller naboer osv. Men jeg er medlem i diverse grupper som har med nettopp slik "planlegging" å gjøre. Her er det Facebookgruppen for alle barnas fritidsaktiviteter. Alle årsgruppene på ski har f,eks sin egen facebooksiden. Der avtales alt fra sosiale tilstelninger, kakebaking, samkjøring, det kommer info om renn, dugnader osv. Det samme er det på håndballgruppene og på friidretten. For meg er FB en informasjonskanal som er mye enklere å bruke enn mail. Ja, man kan gjerne si at man blir tvunget inn på FB å den måten. Men det er jammen ikke noe annerledes enn å bli "tvunget" inn på mail for 20 års tiden....... Anonymous poster hash: 76daa...8b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå