Gå til innhold

Er det greit å invitere bare en i et par i selskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan tar du det hvis bare mannen blir invitert hjem til sin familie? Hva om bare han blir invitert i juleselskap til venner der de andre kommer som par) Du er ikke velkommen. Bør han gå med god samvittighet eller holde seg hjemme og støtte deg?

Anonymous poster hash: 6dea2...646
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hender at bare en av oss blir invitert på ting. Jeg var invitert i bursdag til en gammel kompis, vi var 8 barndomsvenner som var invitert. Ingen av oss med følge.

Da er det ok, synes jeg.

At man sånn ellers inviterer uten følge, det er snålt og snodigt.

Hos familien er heldigvis alle alltid velkommen.

Anonymous poster hash: afb5f...fd1

Skrevet

Det hender at bare en av oss blir invitert på ting. Jeg var invitert i bursdag til en gammel kompis, vi var 8 barndomsvenner som var invitert. Ingen av oss med følge.

Da er det ok, synes jeg.

At man sånn ellers inviterer uten følge, det er snålt og snodigt.

Hos familien er heldigvis alle alltid velkommen.

Anonymous poster hash: afb5f...fd1

At bare gamle venner inviteres er selvfølgelig ikke noe rart, men jeg tenkte på tilfeller der de andre gjestene kom som par, rett og slett fordi vertskapet ikke liker deg. Er det ok? Bør mannen også holde seg hjemme da eller er det greit nok?

Anonymous poster hash: 6dea2...646

Skrevet

Det er selvfølgelig ikke ok. Mannen min hadde ikke gått hvis ikke jeg ble invitert.

Skrevet

Det blir veldig hypotetisk for meg, hadde ikke skjedd, og hvis det hadde skjedd så hadde mannen blitt mer forbanna enn meg. Hadde vært uaktuelt for ham å gå.

Med mindre svigers hadde bedt mannen ta med barna og komme en tur så jeg fikk noen timer for meg selv eller noe. Det måtte vært eneste grunnen til at de skulle funnet på noe sånt, og det hadde vært helt ok. ;)

Anonymous poster hash: 84b2a...12c
Skrevet

Nei, det er kun greit hvis det er typisk guttekveld, noe med jobben, gamle militærkompiser o.l. Blir de andre invitert med følge er det naturlig at han også blir det. Har han spurt om du kan få bli med? Hvis han fikk nei uten en veeeldig god grunn (kommer ikke på noe som er god nok grunn egentlig), så hadde jeg blitt megasur og skuffet og bedt ham holde seg hjemme.

Skrevet

Hvordan tar du det hvis bare mannen blir invitert hjem til sin familie? Hva om bare han blir invitert i juleselskap til venner der de andre kommer som par) Du er ikke velkommen. Bør han gå med god samvittighet eller holde seg hjemme og støtte deg? Anonymous poster hash: 6dea2...646

enda en tråd?

Anonymous poster hash: 99b26...c2e

Skrevet

Her inviteres bare mannen til familien, og de gangene de er hos oss overser de meg. Hyggelig!!

Invitasjon til venner er ok alene, så lenge inne alle andre er et par eller den andre en skikkelig shitstirer😱

Anonymous poster hash: a8852...597

Skrevet

Det er dårlig skikk og bruk og hører ikke hjemme noe sted.

Anonymous poster hash: 41f88...b78

Skrevet

Er det du med mannen som skulle gå på julebordet som du plutselig er ekskludert fra?

I så fall så tror jeg du fikk de fleste svar der.  Ber man par, så ber man par. Man utelukker ikke én i ett par, da lar man heller være å invitere det paret.

Anonymous poster hash: 1bf8a...cad
Skrevet

Hei. Mulig det er flere enn meg som inviteres på ting uten følge, for jeg har ingenting med denne tråden å gjøre, annet enn at jeg skriver her nå. Hadde jeg savnet noe i den andre tråden, så hadde jeg vel dytta den framfor å starte en ny. Forøvrig veldig rart om jeg skulle startet en ny tråd og lure på noe jeg allerede har fått utallige mange svar på, og etter å ha fått så mye støtte fra så mange. Så nei, denne tråden er ikke startet av meg.

Hilsen HI fra den andre tråden.

Anonymous poster hash: 9c68a...4da

Skrevet

Helt uaktuell problemstilling for oss både mht venner og familie.

Anonymous poster hash: cd718...ae4
Skrevet

Det har vi aldri opplevd igjennom 13 år sammen. Mannen min hadde ikke dratt uten meg å jeg hadde heller ikke dratt uten han. Skjønner meg ikke på folk som bare inviterer den ene pareten. Frekt spør du meg.

Anonymous poster hash: 7ac6b...935

Skrevet

Har jeg aldri opplevd, må i tilfelle være med gamle kompiser ev. jobb. Ellers er ikke det greit, det er dypt uhøflig. At man oppfører seg sånn innen familien er uhørt. Hadde noen stengt mannen min ute slik hadde jeg heller ikke gått.

Skrevet

Jeg har ofte måttet bli hjemme. Mannen studerte medisin og da var jeg så godt som aldri invitert med på fest. Det ble påtagelig når de andre hadde dannet par på studiet og inviterte andre medisin-par, mannen min og ei singel dame til middag. Jeg er lærer og han var alltid velkommen da min gjeng hadde fest.

Mannens familie brukte vel en fem års tid på å se meg som en naturlig gjest i familiesammenheng. Hos min familie var han inkludert fra dag én.

Anonymous poster hash: cbb8d...6bb
Skrevet

For meg er det helt normalt om bare jeg eller bare mannen blir invitert til jentekveld/ guttekveld, men hadde reagert om alle andre par var bedt eller om bare en av oss ble invitert til familien.

Anonymous poster hash: e4478...ef6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...