Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #1 Skrevet 22. november 2015 er sååå redd! Klarer ikke å gjøre noen ting og dette har påvirket meg psykisk. Jeg er egentlig frisk og trenger ikke å være redd for noe. Men jeg er veldig veldig redd! Vet ikke hva jeg skal gjøre! Det nærmerer seg! Blir tungpustet og får klump i halsen. Anonymous poster hash: 8cc22...e43
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #2 Skrevet 22. november 2015 Slapp av, du overlever. Når du først er der, er det over før du klarer å telle ned fra ti, bokstavelig talt. Du merker ikke noe engang. Anonymous poster hash: 2d8b5...5d3
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #3 Skrevet 22. november 2015 Du får beroligende før du får narkosen. Hva er det du er så redd for? Husk at de som skal gjøre jobben alltid ønsker å gjøre en best mulig jobb. Du blir overvåket hele tiden av en som har ansvar kun for narkosen, mens andre gjør det som skal gjøres. Ta kontakt med legen din eller sykehuset hvis det føles ille, du bør også tenke på å få hjelp til å jobbe med angsten din. Pust med magen og spill en film inni hodet ditt om igjen og om igjen hvor du ser deg selv få narkose, sove, bli operert og så våkne og alt har gått bra. Om igjen og om igjen, det hjelper. Anonymous poster hash: 4fd5f...7a3
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #4 Skrevet 22. november 2015 Jeg synes narkose var litt deilig jeg. Har bare hatt en kort narkose da. Anonymous poster hash: 88719...1b3
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #5 Skrevet 22. november 2015 Jeg har hatt narkose flere ganger. Det er utrolig deilig. Det verste er å våkne opp. Lengste narkosen min var i 3 timer. Føltes ut som 1 minutt. Anonymous poster hash: 22730...8fa
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #6 Skrevet 22. november 2015 Du holder ikke på å dø, det er angsten som snakker! Jeg skjønner at du bruker uttrykket for å beskrive redselen din, men prøv å ikke la angsten styre deg. Det er naturlig å være nervøs før en operasjon, vær ærlig med legen din så kan du kanskje få noe beroligende du kan bruke i tiden før operasjon. Mange mennesker får narkose daglig, alle odds er med deg med tanke på at du kommer deg gjennom dette Det beste du kan gjøre nå er å ha en god dialog med legen din, ikke google, hold deg til informasjonen og hjelpen du får av legen din. Anonymous poster hash: 89374...03e
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #7 Skrevet 22. november 2015 Jeg var nettopp igjennom en omfattende operasjon på 5 timer. Jeg grua meg sånn til narkose at jeg levde på sobril 1 uke i forkant for å klare meg igjennom hverdagen. Og du.... Det er ingenting å grue seg til!!! Jeg sovnet og våknet plutselig og var ferdig. Angsten var helt borte da jeg våknet, men jeg hadde absolutt ikje trengt å hatt den! Er det stor operasjon du skal ha? DET går fint!! Anonymous poster hash: e3aac...fe3
Kjerringa med agurken Skrevet 22. november 2015 #8 Skrevet 22. november 2015 (endret) er sååå redd! Klarer ikke å gjøre noen ting og dette har påvirket meg psykisk. Jeg er egentlig frisk og trenger ikke å være redd for noe. Men jeg er veldig veldig redd! Vet ikke hva jeg skal gjøre! Det nærmerer seg! Blir tungpustet og får klump i halsen. Anonymous poster hash: 8cc22...e43 Narkoen her var null problem. Sov godt og oppvåkningen gikk som en lek. Var litt småsvimmel, men det var nok mest av blodtapet. Vil si at blodprøver et mye verre! Edit: må sies at jeg også var forkjøla da jeg gikk inn i narkosen - det var ikke noe problem det heller Lykke til! Endret 22. november 2015 av Froggi83
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå