Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #1 Skrevet 22. november 2015 I helgen oppdaget jeg det. Inatt sov jeg dårlig får jeg hadde det vondt. Idag kjente jeg den igjen, og jeg får nesten panikk Mannen sier at det ikke må være farlig, kanskje er det en fettklump. Men jeg kjenner den hele tiden, trenger ikke å kjenne etter liksom, og hver gang jeg bøyer meg. Kanskje er det også litt psykisk, for jeg har kjent den og klarer ikke å tenke på noe annet. Venter mensen i disse dagene, så begge brystene er harde og vonde. Kan jeg ringe lege imorgen? Tenkte å prøve sånn dagstime, for jeg klarer ikke å vente særlig lenger Tror dere det går ann? Anonymous poster hash: 75769...753
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #2 Skrevet 22. november 2015 Stakkars, så fært. Kan være helt uskylding, men skjønner at du vil sjekke det fort. Ring imorgen tidlig, med en gang de åpner, og be om akuttime, fortell at det gjør veldig vondt og at du er så beskymret at det ikke kan vente. Lykke til Anonymous poster hash: ed908...295
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #3 Skrevet 22. november 2015 Stakkars, så fært. Kan være helt uskylding, men skjønner at du vil sjekke det fort. Ring imorgen tidlig, med en gang de åpner, og be om akuttime, fortell at det gjør veldig vondt og at du er så beskymret at det ikke kan vente. Lykke til Anonymous poster hash: ed908...295 Tusen takk. Men får legen sjekke meg, kan legen si noe mer enn det jeg vet nå, liksom? Eller blir jeg nødt å vente på mammografi time? Tror jeg kommer til knekke sammen Hi Anonymous poster hash: 75769...753
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #4 Skrevet 22. november 2015 Han må kjenne på deg og henvise deg til mammografi. Jeg vet ikke hvor lang ventetid det er dessverre, legen vet det sikkert, men de tar jo sånt fort. Anonymous poster hash: ed908...295
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #5 Skrevet 22. november 2015 Ok, takk. Håper jeg klarer meg gjennom natten og at jeg får time imorgen, kanskje vil legen ro meg litt. Huff. Hi Anonymous poster hash: 75769...753
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #6 Skrevet 22. november 2015 Stakkars, så fært. Kan være helt uskylding, men skjønner at du vil sjekke det fort. Ring imorgen tidlig, med en gang de åpner, og be om akuttime, fortell at det gjør veldig vondt og at du er så beskymret at det ikke kan vente. Lykke til Anonymous poster hash: ed908...295 Tusen takk. Men får legen sjekke meg, kan legen si noe mer enn det jeg vet nå, liksom? Eller blir jeg nødt å vente på mammografi time? Tror jeg kommer til knekke sammen Hi Anonymous poster hash: 75769...753 Vet hvordan det er. En forferdelig følelse... Jeg fant også en hard kul i brystet. Jeg bestillte time til legen min, legen min undersøkte meg og henviste meg til trippelundersøkelse. ( mammografi, ul og biopsi) Desverre tok det veldig lang tid. tror det tok nesten 6 uker. Hos meg var det helt ufarlig, var vanncyste. Bestill deg time, og husk at det kan ta litt tid. Lykke til! Anonymous poster hash: ac561...9f2
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #7 Skrevet 22. november 2015 Men er det ikke sånn at hvis det er kreft så skal det ikke være vondt. Gjør det vondt, så er det noe annet. Anonymous poster hash: 615b2...487
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #8 Skrevet 22. november 2015 Stakkars, så fært. Kan være helt uskylding, men skjønner at du vil sjekke det fort. Ring imorgen tidlig, med en gang de åpner, og be om akuttime, fortell at det gjør veldig vondt og at du er så beskymret at det ikke kan vente. Lykke til Anonymous poster hash: ed908...295 Tusen takk.Men får legen sjekke meg, kan legen si noe mer enn det jeg vet nå, liksom? Eller blir jeg nødt å vente på mammografi time?Tror jeg kommer til knekke sammen :(HiAnonymous poster hash: 75769...753 Vet hvordan det er. En forferdelig følelse... Jeg fant også en hard kul i brystet. Jeg bestillte time til legen min, legen min undersøkte meg og henviste meg til trippelundersøkelse. ( mammografi, ul og biopsi) Desverre tok det veldig lang tid. tror det tok nesten 6 uker. Hos meg var det helt ufarlig, var vanncyste. Bestill deg time, og husk at det kan ta litt tid. Lykke til! Anonymous poster hash: ac561...9f2 Tusen takk! Åh så heldig du er, at det gikk bra, håper jeg blir like heldig. 6 uker er lang tid, får håpe at jeg ikke må vente så lenge. Dette er forferdelig, så vond følelse, alt annet blir så uviktig, tenker på sånne unødvendige ting jeg blir irritert over, alt det virker så ubetydelig når man befinner seg i noe slikt som jeg er i nå. Anonymous poster hash: 75769...753
nasse nøffen Skrevet 22. november 2015 #9 Skrevet 22. november 2015 hei, nå puster du dypt og slapper av... Du er selvfølgelig redd for kreft. Kreft vil ikke bli akutt smertefullt over natten. Den vil komme smygende. Faren ved brystkreft er ikke selve kreften i brystet, men at det går innover mot kroppen, gjennom vevet/blodet til andre steder.. Du har IKKE kreft... Mest trolig er det en betent melkekjertel feks.. I morgen ringer du legen, og sier du har panikk. Du kan ringe en privatklinikk også, da får du mammografi mest trolig med en gang (koster litt mer da) Du vil bli tatt alvorlig, og bli raskt sjekket...
hilde og gutta Skrevet 22. november 2015 #10 Skrevet 22. november 2015 Det er bra du sjekker brystet ditt. Men tiden rundt mensen er ikke en bra periode å gjöre det på. Om du får en mamografi kjapt,så ser de ganske fort om du har noe mistenksomt i brystet. Og da tar de ultralyd og en biopsi. Om de ser noe mistenksomt så blir du inkalt til onkologi ganske så fort. Vet dette ganske bra,for sitter her med bryst kreft nå. Fikk min diagnose i Januar i år og kjemper nå for mitt liv..
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #11 Skrevet 22. november 2015 hei, nå puster du dypt og slapper av... Du er selvfølgelig redd for kreft. Kreft vil ikke bli akutt smertefullt over natten. Den vil komme smygende. Faren ved brystkreft er ikke selve kreften i brystet, men at det går innover mot kroppen, gjennom vevet/blodet til andre steder.. Du har IKKE kreft... Mest trolig er det en betent melkekjertel feks.. I morgen ringer du legen, og sier du har panikk. Du kan ringe en privatklinikk også, da får du mammografi mest trolig med en gang (koster litt mer da) Du vil bli tatt alvorlig, og bli raskt sjekket... Jeg har oppdaget denne kulen en gang før, det er vel litt over et år siden, og var hos legen (daværende lege som ikke tok meg på alvor) og hun sa det ikke er farlig. Den var like stor, men den var ikke plagsom eller vond. Ikke før nå, på fredag kjente jeg den hver gang jeg bøyde meg ned eller gjorde noe i sittende stilling, og nå er den litt vond. Som sagt, kanskje psyken spiller meg et puss, ikke vet jeg. Ringer imorgen tidli og tar det derfra. Hi Anonymous poster hash: 75769...753
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #12 Skrevet 22. november 2015 Det er bra du sjekker brystet ditt. Men tiden rundt mensen er ikke en bra periode å gjöre det på. Om du får en mamografi kjapt,så ser de ganske fort om du har noe mistenksomt i brystet. Og da tar de ultralyd og en biopsi. Om de ser noe mistenksomt så blir du inkalt til onkologi ganske så fort. Vet dette ganske bra,for sitter her med bryst kreft nå. Fikk min diagnose i Januar i år og kjemper nå for mitt liv.. Jeg har ikke ord jeg kan ikke føle hva du går gjennom nå, men jeg kan tenke meg hvor vondt du må ha det. Hva enn jeg sier vil ikke hjelpe, men jeg vil gi deg en klem. Og håper at du blir frisk så fort det lar seg gjøre. Ingen fortjener å gå gjennom dette, ingen. Sender deg gode tanker og stor klem. Hi Anonymous poster hash: 75769...753
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #13 Skrevet 22. november 2015 Men er det ikke sånn at hvis det er kreft så skal det ikke være vondt. Gjør det vondt, så er det noe annet. Anonymous poster hash: 615b2...487 Ikke for å bekymre HI unødvendig, men dette er en myte! Vonde kuler kan også være brystkreft. Ta alltid kontakt med lege når du finner kuler i brystet! Anonymous poster hash: f66ad...e36
Anonym bruker Skrevet 23. november 2015 #14 Skrevet 23. november 2015 Natten klarte jeg meg gjennom så vidt.. Venter til klokken passerer 8 så jeg får ringt, det føles som en evighet.. Hi Anonymous poster hash: 75769...753
Anonym bruker Skrevet 23. november 2015 #16 Skrevet 23. november 2015 Hei, Det kan være mye annet, men det er greit å få det sjekket ut. Hos meg på indre Østlandet er det 21 dagers ventetid på mammografi, biopsi og ultralyd utføres enten i samme undersøkelse eller i dagene etter. Hvis du har råd koster samme undersøkelse ca 5000kr på Volvat og ventetiden er ca 1 uke. Det er et fåtall av kuler som viser seg å være canserøse så krysser fingrene for deg. Anonymous poster hash: a484d...6ae
LillePunk Skrevet 23. november 2015 #17 Skrevet 23. november 2015 Masse lykke til! Mest sannsynlig er det ikke noe farlig
Anonym bruker Skrevet 23. november 2015 #18 Skrevet 23. november 2015 Tusen takk dere!! Hi Anonymous poster hash: 75769...753
Anonym bruker Skrevet 23. november 2015 #19 Skrevet 23. november 2015 Hadde det som deg for to år siden. En stor hard kul. Jeg gråt og trodde jeg skulle dø. Jeg hadde så vondt i brystet etterhvert også. Så på mammografi viste det seg at det var melkekjertler som hovnet opp og ble harde rett før mens. Årsaken til at brystet ble vondt var fordi jeg hadde klemt så mye på det. Legen sa til meg at det var normalt for kvinner som har ammet å få dette. Kvinner som ikke har ammet kan også få dette men ikke like vanlig. Vet ikke om dette er tilfellet for deg selvsagt men ville dele min historie slik at du får perspektiv på det. Det trenger ikke være kreft. Masse lykke til. Jeg vet hvordan du har det. ❤️ Anonymous poster hash: 266b0...069
Anonym bruker Skrevet 23. november 2015 #20 Skrevet 23. november 2015 Hadde det som deg for to år siden. En stor hard kul. Jeg gråt og trodde jeg skulle dø. Jeg hadde så vondt i brystet etterhvert også. Så på mammografi viste det seg at det var melkekjertler som hovnet opp og ble harde rett før mens. Årsaken til at brystet ble vondt var fordi jeg hadde klemt så mye på det. Legen sa til meg at det var normalt for kvinner som har ammet å få dette. Kvinner som ikke har ammet kan også få dette men ikke like vanlig. Vet ikke om dette er tilfellet for deg selvsagt men ville dele min historie slik at du får perspektiv på det. Det trenger ikke være kreft. Masse lykke til. Jeg vet hvordan du har det. ❤️ Anonymous poster hash: 266b0...069 En ting til. Min søster er radiolog. Man skal egentlig ikke ta mammografi rett før mens fordi det gjør mye vondere da, så hvis du har klemt mye på brystet ditt er det naturlig at det er vondt. Anonymous poster hash: 266b0...069
Anonym bruker Skrevet 23. november 2015 #21 Skrevet 23. november 2015 Da var jeg like langt.. Legen er ikke til stede idag, og må ringe imorgen..sekretæren var så kjapp og sa at problemet mitt kan vente til imorgen. Og fikk ikke bestilt hastetime, må ringe imorgen igjen. Argh!!! Anonymous poster hash: 75769...753
Anonym bruker Skrevet 23. november 2015 #22 Skrevet 23. november 2015 Jeg får av og til harde klumper under armen like før mensen (spesielt dersom den blir litt forsinket). Fikk også i brystet en gang. Det forsvinner noen dager etter at mensen har kommet. Men det er viktig å få sjekket slike klumper. Ønsker deg lykke til Anonymous poster hash: 1d192...9c6
Anonym bruker Skrevet 23. november 2015 #23 Skrevet 23. november 2015 Fyll opp dagen med ting du liker... Prøv å ta vekk tankene (selv om det er vanskelig). Det er faktisk mange ting den kulen kan være, mest sannsynlig er det ikke kreft. Dette går bra. Anonymous poster hash: dd23c...8a8
Anonym bruker Skrevet 23. november 2015 #24 Skrevet 23. november 2015 Da var jeg like langt.. Legen er ikke til stede idag, og må ringe imorgen..sekretæren var så kjapp og sa at problemet mitt kan vente til imorgen. Og fikk ikke bestilt hastetime, må ringe imorgen igjen. Argh!!! Anonymous poster hash: 75769...753 Ring Volvat. Om du er så urolig så er det verdt de ekstra pengene. Anonymous poster hash: 266b0...069
hilde og gutta Skrevet 23. november 2015 #25 Skrevet 23. november 2015 Det er bra du sjekker brystet ditt. Men tiden rundt mensen er ikke en bra periode å gjöre det på. Om du får en mamografi kjapt,så ser de ganske fort om du har noe mistenksomt i brystet. Og da tar de ultralyd og en biopsi. Om de ser noe mistenksomt så blir du inkalt til onkologi ganske så fort. Vet dette ganske bra,for sitter her med bryst kreft nå. Fikk min diagnose i Januar i år og kjemper nå for mitt liv.. Jeg har ikke ord jeg kan ikke føle hva du går gjennom nå, men jeg kan tenke meg hvor vondt du må ha det. Hva enn jeg sier vil ikke hjelpe, men jeg vil gi deg en klem. Og håper at du blir frisk så fort det lar seg gjøre. Ingen fortjener å gå gjennom dette, ingen. Sender deg gode tanker og stor klem. Hi Anonymous poster hash: 75769...753 Takk for det. Pröver å se det positive og glede meg av mine barn. De er mitt lyspunkt nå. Men jeg tror ikke det er så alvorlig,om du har hatt en kul tidligere. Hvordan ser brystet ut? Er brystvorten inndragen,brystet deformert eller er du röd på den? Noen bryst kreft typer gjör vondt om den har kommet langt og er stor. Det finns mange typer av kreft i brystet. Mitt bryst var kjempe stor,svulsten var på 10cm i diameter,indragen brystvorte og lilla farge på nesten hele brystet. Kreften spredde seg til lymfekjärtlene under armen. 6 av 9 kjärtler hadde kreft. Det er en meget aggresiv kreft jeg har,så jeg håper det beste. Lykke til. Om du er veldig redd,pröv å gå til Volvat eller noe annet privat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå