Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #1 Skrevet 22. november 2015 Hva skal vi gjøre? Mannen vil så gjerne være med på ul (18 ukers). Men storesøster på 2,5 er slapp etter forkjølelse, ikke fått tilbake matlysta. Hadde holdt henne hjemme fra barnehagen i morra ellers. Er det ok å ta henne med på ul? Eller ha henne i barnehagen den tiden undersøkelsen tar? Eller bør mannen bare bli hjemme med henne? Anonymous poster hash: 239d0...6a1
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #3 Skrevet 22. november 2015 Vi hadde samme situasjon og bestefaren kom for å passe det syke barnet. Han måtte gå tidlig fra jobb, men prioriterte det. Tar IKKE med en på 2,5 på ul. Vår var også 2,5 år den gang. Fin alder mellom barna! Anonymous poster hash: f5ef7...f9c
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #4 Skrevet 22. november 2015 Har ikke noen som kan komme og passe søster. Men takk for svar! Hi Anonymous poster hash: 239d0...6a1
TPK Skrevet 22. november 2015 #5 Skrevet 22. november 2015 På vårt sykehus sier de at far og søsken evt må vente på gangen hvis barn er med. De får ikke bli med. De kan evt komme inn på slutten hvis alt er fint. Men tragisk hvis dere oppdager avvik/ma, og så må dere holde maska med et lite barn på fanget... Jeg hadde hatt de med på gangen.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #6 Skrevet 22. november 2015 Ja, har tenkt på dette med avvik. Ikke ivrig på å ta henne med. Dette er St Olavs. Hi Anonymous poster hash: 239d0...6a1
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #7 Skrevet 22. november 2015 hos oss er UL undersøkelsen i samme avd som føde/barsel, hadde ikke tatt med "sykt" barn dit, disse små nurkene er ikke motstandsdyktige for bakterier og virus. jeg hadde nok ringt og utsatt timen en dag, evt bare fortalt far og vist bilder, men vi er jo forskjellige i forhold til dette. en annen ting er jo at det ikke er anbefalt å ta med barn på første UL, da man kan få kjedelige beskjeder. (sier ikke at du får det, men syns det er greit å tenke over dette også, barnet er bare 2,5 men de får med seg mye alikevll) Anonymous poster hash: ec833...095
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #8 Skrevet 22. november 2015 La de sitte på sykehusgangen mens de sjekker om babyen er frisk, så kan de heller komme inn, om alt ser bra ut, også kan de se på bilder av babyen, kjønn osv. Anonymous poster hash: ee624...5e6
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #9 Skrevet 22. november 2015 Hm, jeg kan jo rett og slett ringe ned til sykehuset i morgen tidlig å høre om det er greit å ta henne med eller ikke. Kan hun ikke så får mannen bare sette på kaffekokeren og barnetv'n hjemme... Hi Anonymous poster hash: 239d0...6a1
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #10 Skrevet 22. november 2015 Jeg hadde levert henne i bhg, og hentet henne etter ul.. Anonymous poster hash: dbdc3...a82
SuperFries Skrevet 22. november 2015 #11 Skrevet 22. november 2015 Jeg hadde levert henne i bhg, og hentet henne etter ul.. Anonymous poster hash: dbdc3...a82 Du vet at barnehagen ikke er barnevakt?
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #12 Skrevet 22. november 2015 Ja, har tenkt på dette med avvik. Ikke ivrig på å ta henne med. Dette er St Olavs. Hi Anonymous poster hash: 239d0...6a1 I innkalingen til ultralyd fra st.olavs skriver de jo at de ikke ønsker at barn er med, og at de kun ønsker en ledsager til undersøkelsen. Kanskje de vil syntes det er greit i og med at barnet ikke er i form, men kanskje det kan være like greit å høre om de kan flytte timen din i stedet? Anonymous poster hash: f295b...d9e
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #13 Skrevet 22. november 2015 Ser for meg at det er lang ventetid på å få byttet timen på så kort varsel...? Mannen får bare være hjemme, skjønner godt at han vil være med, men går det itj så går det itj. Hi Anonymous poster hash: 239d0...6a1
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #14 Skrevet 22. november 2015 Vi har hatt med småsøsken på ultralyd. Ikke fordi vi måtte, men fordi vi ville. De elsket det og satt musestille. Sykehuset sa ingenting på det, det var vårt valg. Hadde de funnet avvik hadde jeg fint taklet det uten at søkene reagerte. Jeg hadde tatt med. Anonymous poster hash: 8c34d...ba5
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #15 Skrevet 22. november 2015 Jeg hadde tatt med Anonymous poster hash: 449d5...71c
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #16 Skrevet 22. november 2015 Jeg hadde gitt en paracet og latt ungen være i bhg i to timer. Anonymous poster hash: 8bbb2...4fd
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #17 Skrevet 22. november 2015 Jeg hadde levert henne i bhg, og hentet henne etter ul..Anonymous poster hash: dbdc3...a82 Du vet at barnehagen ikke er barnevakt? Ehm, hva er de da, opppbevaringsinstitusjon? Uansett, HI, er hun ikke i form, så er hun ikke i form. Da må nok far bli hjemme. Anonymous poster hash: bb09d...529
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #18 Skrevet 22. november 2015 Jeg hadde gitt en paracet og latt ungen være i bhg i to timer. Anonymous poster hash: 8bbb2...4fd Og utsatt andre for smitte? For en ul? Anonymous poster hash: 725a4...b68
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #19 Skrevet 22. november 2015 Jeg hadde levert henne i bhg, og hentet henne etter ul..Anonymous poster hash: dbdc3...a82 Du vet at barnehagen ikke er barnevakt? Ehm, hva er de da, opppbevaringsinstitusjon? Uansett, HI, er hun ikke i form, så er hun ikke i form. Da må nok far bli hjemme. Anonymous poster hash: bb09d...529 Nei, de er en pedagogisk institusjon Anonymous poster hash: 0c39e...d2f
petitt Skrevet 22. november 2015 #20 Skrevet 22. november 2015 På St. Olavs tillater de ikke at søsken er med. Barn i det hele tatt. Det er mange foreldre med babyer, syke babyer i korridorene der man tar UL og å komme dit med et sykt barn er direkte uansvarlig. I korridorene der UL taes er det også undersøkelsesrom, babyer som skal taes UL på, mødre og fedre som har fått vonde beskjeder. Mødre som er innlagt pga. trøbbel i svangerskapet. Så man får ikke ta med barn dit. Og det kommer de til å fortelle deg om du ringer også. Da må far sitte på vente"rommet" med henne isåfall og dere er like langt. Når det er sagt går det ganske fort å få ny time, ring i morgen og be om en utsettelse og be henne finne en time til deg med en gang, de gjør det og problemet er løst uten at mannen din går glipp av noe eller du utsetter andre for smitte.
Singelmamma <3 <3 Skrevet 23. november 2015 #21 Skrevet 23. november 2015 Jeg har hatt min 2-åring med på UL på UNN. Hun satt i vogna hele tia. Riktignok ikke syk da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå