Gå til innhold

Hvis jeg blir alene med barna...kan det gå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lån: 3 000 000

Inntekt: 450 000

Tre barn. To med ordinært samvær. Ett særkullsbarn uten samvær (bidrag 2000 per mnd).

Anonymous poster hash: 1cbff...984

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du kommer til å bo deg ihjel.

Vi har en samlet inntekt på 750.000 og 2,6 mill i lån, 4 barn og ingen bidrag siden vi er gift. Vi bruker altfor stor del av lønnen til å bo, lite rom for noe som helst annet og jeg er så lei av å hele tiden måtte tenke økonomi. At jeg måtte fikse et par tenner nå i november gjør at jeg får grå hår av å tenke på julegaver...

Anonymous poster hash: 9b520...25e
Skrevet

Tja, det kan vel gå...men du burde få lånet ned i to mill.

Skrevet

Nei

Anonymous poster hash: 7deb4...c94

Skrevet

Ville jeg aldri ha gjort. Mulig det går akkurat nå, men et lite rentehopp og du har et problem.

Skrevet

Nei, nei, nei. Du må ikke bo med det lånet.

Anonymous poster hash: a4a50...0af
Skrevet

Sorry at jeg kupper tråden din, men er i samme situasjon. Har regnet ut at med alt av støtte så har jeg 480.000 i året og lånet er på 2,1. Kommer jeg til å kunne få lov av banken å sitte igjen med det alene?

Anonymous poster hash: b3782...4cf

Skrevet

Sorry at jeg kupper tråden din, men er i samme situasjon. Har regnet ut at med alt av støtte så har jeg 480.000 i året og lånet er på 2,1. Kommer jeg til å kunne få lov av banken å sitte igjen med det alene?

Du må vel betale ut mannen/samboeren?

Skrevet

Jeg er alene med ett barn. Har 3 mill i lån, og tjener 580 000. Jeg fikk sitte med huset, da huset har mer verdi enn jeg har lån. Samt at jeg hadde en god slump  "penger på bok" og på fond.  Men med din inntekt og 3 barn, så hadde jeg sett mørkt på det. 

Anonymous poster hash: 41919...fd3
Skrevet

Jeg er akkurat ferdig med studier, så vi har hatt tre avdragsfrie år og akkurat begynt å betale ned på lånet. Så da er det vel ikke noe å kjøpe ut hvis det ikke er betalt ned noe?

Skrevet

Jeg er akkurat ferdig med studier, så vi har hatt tre avdragsfrie år og akkurat begynt å betale ned på lånet. Så da er det vel ikke noe å kjøpe ut hvis det ikke er betalt ned noe?

Jo, boligen har vel sannsynligvis steget i verdi.

Skrevet

Jo, boligen har vel sannsynligvis steget i verdi.

Vi har bare bodd her tre år og ikke oppgradert den noe særlig, så det kan ikke ha blitt så mye. Dessuten så har jeg vært med å betale ned hans gamle lån i mange år, da vi har total felles økonomi, så trur ikke han bør være vanskelig der. Men hva hadde banken sagt?

Skrevet

Kan ikke tenke meg en eneste bank som hadde sagt ja til dette, men du kan jo ha "flaks"...

Skrevet

Huset kan ha steget mye på 3 år. Vårt steg med 300.000 bare pga markedsverdien. Og da må du brått betale han ut... hvis han ikke er grei å skriver det over på deg da.

Jeg ville ikke gjort det. Du skal jo i prinsippet tåle at renta skyter i været

Anonymous poster hash: feb82...79d

Skrevet

Huset kan ha steget mye på 3 år. Vårt steg med 300.000 bare pga markedsverdien. Og da må du brått betale han ut... hvis han ikke er grei å skriver det over på deg da.

Jeg ville ikke gjort det. Du skal jo i prinsippet tåle at renta skyter i været

Anonymous poster hash: feb82...79d [/quoted

Da må jeg gå tilbake til å leie å betale like mye eller mer enn jeg betaler på lånet nå for en mindre leilighet :(

Skrevet

Om du kan få lavest mulig rente på lånet og avdragsfritt i noen år, så vil det kanskje gå en stund. Ting kan endre seg på noen år. men da er du trygg noen år hvertfall.

Jeg har 350 000 i året totalt. lån på 1.9 avdragsfritt og 2 barn i barnehagen.

Søk nav om barnetilsyn. du kan få dekket opptil 64% av barnehageavgifter og sfo avgifter.

Anonymous poster hash: e4eb8...e88
Skrevet

Om du får lån fra banken ville jeg ha gått for det, si du får en dårlig rente og tar det på 25-30 år, da betaler du rundt 14000 i mnd. Dere er alt 4 stykk og skal uansett ha et sted å bo. I forhold til det å leie så får du jo trekke av lånerenter på skatten, og når det gjelder skatt så får du redusert skatt også når du er enslig forsørger.

Anonymous poster hash: e4093...ae1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...