Gå til innhold

Fortelle arbeidsgiver at man sliter psykisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er sykemeldt grunnet søvnproblemer og utmattelse. Jobber 40%, altså 2 dager. Dette er en langvarig greie. Men er nå under behandling. Får dekket behandling gjennom nav, men kun hvis jeg er sykemeldt (et program de har for å få folk raskt tilbake til full jobb). Arbeidsgiver vet ingenting om grunnen (har hatt streptokokker så ble jo sykemeldt pga det også)

Men nå vet jeg dette blir litt langvarig, men max frem til mars. Men har virkelig ikke lyst til å fortelle dette til arbeidsgiver da jeg kun er i et vikariat som går ut i slutten av året (mulighet for forlengelse ut neste år er tilstede).

Men jeg trenger denne behandlingen. Og har ikke mulighet til å jobbe mer for behandlingen tar mye tid.

Hva gjør jeg??

Anonymous poster hash: 1bb41...b6e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Arbeidsgiver trenger ikke vite årsak til sykemelding.

Føler du deg presset til å si det?

Anonymous poster hash: 82236...0d7

Skrevet

Du trenger ikke si det, men man blir da ikke sykemeldt i fem mnd for streptokokker! Sjefen kommer jo til å lure/spekulere.

Skrevet

Arbeidsgiver trenger ikke vite årsak til sykemelding.

Føler du deg presset til å si det?

Anonymous poster hash: 82236...0d7

Føler liksom jeg må forklare situasjonen 😳 men vet ikke jeg...

Anonymous poster hash: 1bb41...b6e

Skrevet

Jeg ville sagt det. Hvis vikariatet ditt går ut nå og du er sykmeldt uten at sjefen vet grunnen så er det lite sannsynlig at du får forlengelse.,

Anonymous poster hash: b230f...1eb

Skrevet

Kommer sikkert an på jobben, jeg ville delt det med min sjef. Men jeg jobber i barneverntjenesten. Det er helt legitimt og menneskelig å gå på en smell i jobben min. Arbeidsgiver må jo vite hva jeg sliter med for å kunne avlaste meg, og tilrettelegge...

Anonymous poster hash: dab8c...6ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...