Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #1 Skrevet 22. november 2015 Barna er 7 og 9 år. Mitt barn er 7 år, og moren min skulle være barnevakt, men så var hun invitert ut og 12 åringen passet min 7 åringen og hennes 9 åring. Han fikk penger, lagde pizza til middag og arme riddere til kveldsmat, gjorde at de skiftet til pysj, pusset tenne og la dem. Og barna hadde visst hatt det topp, og la seg kl 20. Jeg var på jobb. Var en kveldsvakt. Fikk vite i dag at han passet dem fra kl 16-2130. Han klarte det jo veldig bra da. Men er det sånn for fler også at det er greit? Hadde mamma spurt meg på forhånd om det var greit, hadde jeg sagt nei, men det gikk jo over alle forventinger for min del. Er vel lettere å gi tilgivelse enn tillatelse? Anonymous poster hash: 595f6...f63
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #2 Skrevet 22. november 2015 12 åringen er forresten også mamma sitt barn, altså mitt barn sin onkel. Anonymous poster hash: 595f6...f63
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #3 Skrevet 22. november 2015 Min 11.åring kunne ha klart det helt greit da han er veldig omsorgsfull og pliktoppfyllende. Jeg kjenner også 12.åringer jeg ikke ville ha stolt på til å passe barn. Anonymous poster hash: fdbf2...965
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #4 Skrevet 22. november 2015 Jeg var barnevakt/passepike for tre barn fra 1-4 da jeg var 12 år.. Håper og tror hun ikke hadde latt gutten få det ansvaret om hun ikke trodde han ville klare det. Anonymous poster hash: cfc32...f15
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #5 Skrevet 22. november 2015 Kommer vel an på 12-åringen. Jeg hadde uten tvil latt en 12 år gammel jente jeg kjenner passer mine barn, men samtidig aldri i livet overlatt barna til en annen 12-åring jeg kjenner. Anonymous poster hash: 40f78...417
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #6 Skrevet 22. november 2015 Min sønn på 12 år kan helt fint passe småsøsknene sine på 6 og 8 år ihvertfall. Han gjør det ikke så ofte, men har skjedd et par ganger når jeg har måttet gå på et foreldremøte samtidig som mannen jobber kveld f.eks. Da lager han kveldsmat til dem og legger dem, leser gjerne på sengen for dem også. De koser seg veldig da, og jeg tenker det bygger gode bånd mellom dem. Anonymous poster hash: ba0c9...35b
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #7 Skrevet 22. november 2015 Er vel bare jeg som er hønemor for mitt barn. Jeg har kun hatt mor, far, søster (24) og bror (20) og samboeren min som barnevakt for han tidligere, aldri noen andre, ikke engang venner av meg eller andre slektninger. Så at min bror på 12 år skulle passe han var ikke engang i tankene mine. Men det gikk jo veldig bra. HI Anonymous poster hash: 595f6...f63
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #8 Skrevet 22. november 2015 Er vel bare jeg som er hønemor for mitt barn. Jeg har kun hatt mor, far, søster (24) og bror (20) og samboeren min som barnevakt for han tidligere, aldri noen andre, ikke engang venner av meg eller andre slektninger. Så at min bror på 12 år skulle passe han var ikke engang i tankene mine. Men det gikk jo veldig bra. HI Anonymous poster hash: 595f6...f63 Jeg svarte over her (hvor storebror på 12 kan passe småsøsken på 6 og 8), og jeg har heller aldri brukt barnevakt til mine. Eneste som har passet dem er mamma, og det skjer kanskje en gang annenhvert år. Jeg er vant til å ha dem selv, men nå som eldste er 12 år er det ikke noe problem at han passer yngre søsken. Anonymous poster hash: ba0c9...35b
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #9 Skrevet 22. november 2015 Så bra Jeg jobber 100% som sykepleier, så har 0-3 kveldsvakter hver uke, så jeg trenger endel barnevakter, dessverre, men kun når jeg jobber kveld. Nå er jeg gravid igjen, denne gangen slipper jeg å bli alenemor, så vurderer å gå over til nattstilling, slik at jeg kan være med de hver dag etter bhg/skole, også kan faren passe de på natta Anonymous poster hash: 595f6...f63
Honningmelon Skrevet 22. november 2015 #10 Skrevet 22. november 2015 Min eldste som blir 12 år i januar passer minste på 4,5 år innimellom. Han er moden og ansvarsfull, så det går veldig fint.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #11 Skrevet 22. november 2015 Har du og moren din såpass jevngamle barn? Må være rart. Jeg synes IKKE det er ok å få vite om det dagen etter. Jeg ville vært informert at det var en mindreårig som skulle passe mitt barn i så mange timer alene. Anonymous poster hash: 29c71...343
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #13 Skrevet 22. november 2015 Det gikk jo strålende, så ja. Anonymous poster hash: 186c0...fc9
Tyra79 Skrevet 22. november 2015 #14 Skrevet 22. november 2015 Har du og moren din såpass jevngamle barn? Må være rart. Jeg synes IKKE det er ok å få vite om det dagen etter. Jeg ville vært informert at det var en mindreårig som skulle passe mitt barn i så mange timer alene. Anonymous poster hash: 29c71...343 En 12-åring kan godt være moden nok til å værevarnevakt! Hadde aldri vært borte til "langt på kveld", det var heller ikke tilfelle her;). Jeg tenker som så, at bestemor kjenner sin egen datter (og sønn!) såpass, at hun visste at datteren ikke kom til å godta det. Videre visste hun at alt kom til å gå fint, og at ungene ble tatt godt vare på. Synes at bestemor viste god dømmekraft;)!! Ungene hadde det bok helt topp, kanskje en ide å gjøre med gjevne mellomrom? Litt bonding som det skaper gode minner og godt samhold!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå