Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #1 Skrevet 22. november 2015 Jeg sliter litt her. Farmora til mine særkullsbarn har fire arvinger - to voksne jenter og mine to umyndige barn. Jeg var dum nok til å si ja til privat skifte i regi av den ene voksne arvingen, siden det ifølge henne var lite til skifte og hadde blitt unødvendig dyrt med offentlig skifte. Dette skjedde da i juli, jeg undertegnet alle erklæringer i juli, og har enda ikke hørt et pip. Har fått tak i den andre voksne arvingen i september, men da sa hun at sånne ting bruker å ta veeeldig lang tid. Skrev melding på FB til arvingen som forestår skifte i oktober og november, men hun gidder ikke en gang å åpne og lese meldingene mine. De voksne arvingene er i tillegg tilgodesett i testamentet, dvs de får mer enn mine barn. Nå sitter jeg med følelsen av at de to voksne har lyst til å karre til seg resten av arven fra farmora, slik at vi blir lurt. Er det noe å gjøre med det? Har tatt kontakt med skifteretten og de sa at de ikke lenger har noe med saken å gjøre siden boet er overtatt privat. Skal jeg bare anse disse pengene som tapt? Anonymous poster hash: 1c92b...cdf
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #2 Skrevet 22. november 2015 Hvor er pappaen til disse barna? Kanskje han kan snakke med sine søstre? Ellers vil jeg råde deg til å ta kontakt med en advokat! Anonymous poster hash: 639c1...78e
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #3 Skrevet 22. november 2015 Hvor er pappaen til disse barna? Kanskje han kan snakke med sine søstre? Ellers vil jeg råde deg til å ta kontakt med en advokat! Anonymous poster hash: 639c1...78e Tolker det slik at dette er voksne kusiner av barna og at de er tilgodesett i et gammelt testament (før de siste barnebarna ble født) Anonymous poster hash: a4f93...984
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #4 Skrevet 22. november 2015 Hvor er pappaen til disse barna? Kanskje han kan snakke med sine søstre? Ellers vil jeg råde deg til å ta kontakt med en advokat! Anonymous poster hash: 639c1...78e Pappaen deres er død. Anonymous poster hash: 0475c...ab7
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #5 Skrevet 22. november 2015 Hvor er pappaen til disse barna? Kanskje han kan snakke med sine søstre? Ellers vil jeg råde deg til å ta kontakt med en advokat! Anonymous poster hash: 639c1...78e Tolker det slik at dette er voksne kusiner av barna og at de er tilgodesett i et gammelt testament (før de siste barnebarna ble født) Anonymous poster hash: a4f93...984 Testamentet er fra 30. mai ifjor. Avdøde hadde kun en sønn, som hadde da to barn fra første ekteskap som nå er mellom 25 og 30 år, og to barn med meg som er i småskolealder. Så joda, hun forfordelte med vilje. Men det unnskylder ikke eventuell unnaluring av de pengene som er barna mine sine etter loven. Anonymous poster hash: 0475c...ab7
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #6 Skrevet 22. november 2015 Hvor er pappaen til disse barna? Kanskje han kan snakke med sine søstre? Ellers vil jeg råde deg til å ta kontakt med en advokat! Anonymous poster hash: 639c1...78e Tolker det slik at dette er voksne kusiner av barna og at de er tilgodesett i et gammelt testament (før de siste barnebarna ble født) Anonymous poster hash: a4f93...984 Testamentet er fra 30. mai ifjor. Avdøde hadde kun en sønn, som hadde da to barn fra første ekteskap som nå er mellom 25 og 30 år, og to barn med meg som er i småskolealder. Så joda, hun forfordelte med vilje. Men det unnskylder ikke eventuell unnaluring av de pengene som er barna mine sine etter loven. Anonymous poster hash: 0475c...ab7 Har du prøvd å ringe de andre arvingene? Om du ikke får tak i de på tlf må du nok skaffe deg en advokat slik at ikke ungene dine blir lurt. Å bare sende en mail på facebook kommer ikke alltid på rett plass og kan bli oversett. Anonymous poster hash: 98211...9c7
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #7 Skrevet 22. november 2015 Hvor er pappaen til disse barna? Kanskje han kan snakke med sine søstre? Ellers vil jeg råde deg til å ta kontakt med en advokat! Anonymous poster hash: 639c1...78e Tolker det slik at dette er voksne kusiner av barna og at de er tilgodesett i et gammelt testament (før de siste barnebarna ble født) Anonymous poster hash: a4f93...984 Testamentet er fra 30. mai ifjor. Avdøde hadde kun en sønn, som hadde da to barn fra første ekteskap som nå er mellom 25 og 30 år, og to barn med meg som er i småskolealder. Så joda, hun forfordelte med vilje. Men det unnskylder ikke eventuell unnaluring av de pengene som er barna mine sine etter loven. Anonymous poster hash: 0475c...ab7 Har du prøvd å ringe de andre arvingene? Om du ikke får tak i de på tlf må du nok skaffe deg en advokat slik at ikke ungene dine blir lurt. Å bare sende en mail på facebook kommer ikke alltid på rett plass og kan bli oversett. Anonymous poster hash: 98211...9c7 Hun har alltid kommunisert med meg via FB, men jeg skal sende vanlig brev til hennes folkeregistrerte adresse. Den andre voksne arvingen bare kjefter og er ufin. Som jeg har forstått så er det snakk om ca 15-20 000 fordelt på mine to barn, så det lønner seg ikke å skaffe advokat - utgiftene ved advokaten blir høyere enn formuen barna eventuelt får. Anonymous poster hash: 0475c...ab7
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #8 Skrevet 22. november 2015 Hvor er pappaen til disse barna? Kanskje han kan snakke med sine søstre? Ellers vil jeg råde deg til å ta kontakt med en advokat! Anonymous poster hash: 639c1...78e Tolker det slik at dette er voksne kusiner av barna og at de er tilgodesett i et gammelt testament (før de siste barnebarna ble født) Anonymous poster hash: a4f93...984 Testamentet er fra 30. mai ifjor. Avdøde hadde kun en sønn, som hadde da to barn fra første ekteskap som nå er mellom 25 og 30 år, og to barn med meg som er i småskolealder. Så joda, hun forfordelte med vilje. Men det unnskylder ikke eventuell unnaluring av de pengene som er barna mine sine etter loven. Anonymous poster hash: 0475c...ab7 Har du prøvd å ringe de andre arvingene? Om du ikke får tak i de på tlf må du nok skaffe deg en advokat slik at ikke ungene dine blir lurt.Å bare sende en mail på facebook kommer ikke alltid på rett plass og kan bli oversett. Anonymous poster hash: 98211...9c7 Hun har alltid kommunisert med meg via FB, men jeg skal sende vanlig brev til hennes folkeregistrerte adresse. Den andre voksne arvingen bare kjefter og er ufin. Som jeg har forstått så er det snakk om ca 15-20 000 fordelt på mine to barn, så det lønner seg ikke å skaffe advokat - utgiftene ved advokaten blir høyere enn formuen barna eventuelt får. Anonymous poster hash: 0475c...ab7 Blir stadig overrasket her inne. Tenk å være så kjip mot småsøsknene sine for en relativt liten sum. Disse "voksne" arvingene burde skamme seg. Anonymous poster hash: 0f510...b8e
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #9 Skrevet 22. november 2015 Hvor er pappaen til disse barna? Kanskje han kan snakke med sine søstre? Ellers vil jeg råde deg til å ta kontakt med en advokat! Anonymous poster hash: 639c1...78e Tolker det slik at dette er voksne kusiner av barna og at de er tilgodesett i et gammelt testament (før de siste barnebarna ble født) Anonymous poster hash: a4f93...984 Testamentet er fra 30. mai ifjor. Avdøde hadde kun en sønn, som hadde da to barn fra første ekteskap som nå er mellom 25 og 30 år, og to barn med meg som er i småskolealder. Så joda, hun forfordelte med vilje. Men det unnskylder ikke eventuell unnaluring av de pengene som er barna mine sine etter loven. Anonymous poster hash: 0475c...ab7 Har du prøvd å ringe de andre arvingene? Om du ikke får tak i de på tlf må du nok skaffe deg en advokat slik at ikke ungene dine blir lurt.Å bare sende en mail på facebook kommer ikke alltid på rett plass og kan bli oversett. Anonymous poster hash: 98211...9c7 Hun har alltid kommunisert med meg via FB, men jeg skal sende vanlig brev til hennes folkeregistrerte adresse. Den andre voksne arvingen bare kjefter og er ufin. Som jeg har forstått så er det snakk om ca 15-20 000 fordelt på mine to barn, så det lønner seg ikke å skaffe advokat - utgiftene ved advokaten blir høyere enn formuen barna eventuelt får. Anonymous poster hash: 0475c...ab7 Blir stadig overrasket her inne. Tenk å være så kjip mot småsøsknene sine for en relativt liten sum. Disse "voksne" arvingene burde skamme seg. Anonymous poster hash: 0f510...b8e De har før prøvd å gå direkte til banken og få livsforsikringen overført til seg for så å "fordele den over på de andre arvingene" som bankansatte sa til meg. Det var også en liten sum på 10 000 per arving, og alle 4 barna skulle få likt. Den ene av de voksne hadde da ringt til banken og sagt at hun kunne få alt på sin konto, så overførte hun pengene til de tre andre arvingene. Heldigvis ringte bankansatte til meg før han gjorde det, og ble svært overrasket over at jeg ikke hadde noe som helst kontakt med de to voksne jentene og at vi bodde på motsatt kant av landet. Han sa at det er da atypisk å be om å få overført alt til seg uten at man har en lureplan i tankene :S Anonymous poster hash: 0475c...ab7
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #10 Skrevet 22. november 2015 Syns det virker ufattelig naivt å gå med på privat skifte når forholdet mellom arvingene er dårlig i utgangspunktet. Anonymous poster hash: cf44e...29d
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #11 Skrevet 22. november 2015 Syns det virker ufattelig naivt å gå med på privat skifte når forholdet mellom arvingene er dårlig i utgangspunktet. Anonymous poster hash: cf44e...29d Vi ble anbefalt av tingretten siden det var få midler i boet. Uansett naivt eller ikke, jeg var ute etter erfaringer til folk som har vært med på den samme "dansen", og om vi måtte bare anse pengene som tapt, eller om vi kunne gjøre noe. Er drittlei kjeltringer. Anonymous poster hash: 0475c...ab7
the amazing spidermamma Skrevet 22. november 2015 #12 Skrevet 22. november 2015 Men må de andre også betale for advokat hvis du ber om offentlig skifte? Da lønner det seg kanskje for dem å betale dere ut hvis du kan true med at du har kontaktet advokat?
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #13 Skrevet 22. november 2015 Men må de andre også betale for advokat hvis du ber om offentlig skifte? Da lønner det seg kanskje for dem å betale dere ut hvis du kan true med at du har kontaktet advokat? Jeg kan ikke lenger begjære offentlig skifte når vi har overtatt boet privat, dette fikk jeg opplyst av tingretten. En mulighet hadde kanskje vært å gå til forliksrådet, men der må man jo definere hvor mye man har krav på, og jeg vet ikke hvor mye midler som er i boet :S Siden arvingen som er ansvarlig er tyst og ikke gidder å opplyse meg om noe som helst vedrørende boet. Anonymous poster hash: 0475c...ab7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå