Gå til innhold

Flere som betaler redusert oppholdsavgift i barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har lav inntekt og betaler derfor redusert (1500.-) pr mnd. Jeg lurer på hva styrer i bhg tenker om oss. Vi bor på et lite sted her alle kjenner alle. Huff, har en følelse at det bare er vi som betaler redusert..

Anonymous poster hash: cfa1f...9cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg betaler også redusert da jeg er aleneforsørger for et barn :) Aldri tenkt over hva styrer tenker. Selv om jeg kjenner alle de ansatte og styrer.

Anonymous poster hash: cf826...d28
Skrevet

Jeg betaler redusert. Er aleneforsørger og jobber deltid. De ansatte vet hvorfor, så hva de mener om det bryr meg midt på leggen...

Anonymous poster hash: 9b960...7db

Skrevet

Vi har gratis bhg. på grunn av lav inntekt. Jeg antar at styrer tenker vi har lav inntekt, siden vi har gratis bhg. Og det stemmer jo.

Anonymous poster hash: d2021...823

Skrevet

Gratis??? Alle må vel betale noe?

Anonymous poster hash: 342d9...286

Skrevet

Gratis??? Alle må vel betale noe?

Ja, altså vi betaler for kost, som er 440 kr. i mnd. for 2 barn. Men selve plassen betaler vi ikke for.

Skrevet

Jeg forstår veldig godt at man betaler redusert/gratis hvis man er aleneforsørger/student e.l, men vi er to voksne i lavtlønte jobber :( hi

Skrevet

Jeg forstår veldig godt at man betaler redusert/gratis hvis man er aleneforsørger/student e.l, men vi er to voksne i lavtlønte jobber :( hi

Jeg er helt sikker på at det bare er du som tenker over det! Sett i gang og studer, om du ikke har utdanning. Jeg hadde en grei, lavtlønnet jobb, men ble så lei av å ha dårlig råd hele tiden. Jeg studerer nå, men vi hadde sannsynligvis hatt inntekt under grensen selv om jeg hadde jobbet 100% i den gamle jobben.

Skrevet

Trodde msn måtte betale ca 30 prosent av Bhg utgiftene uansett jeg. Hvordan har dere fått til dette? Stønad til barnetilsyn fra NAV, pluss noe annet?

Skrevet

Jeg er student og har hatt minimal inntekt i noen år, det samme med mannen som har vært en del sykemeldt.

Vi betaler en tusenlapp i mnd inkl.kostpengene. Har aldri tenkt over at det er noe de i barnehagen vet eller tenker på. Det tror jeg ikke, men om de gjør det så er det ikke mitt problem. Ja, vi har hatt liten inntekt, er det noe å skamme seg over da? 

Anonymous poster hash: b9289...797
Skrevet

Trodde msn måtte betale ca 30 prosent av Bhg utgiftene uansett jeg. Hvordan har dere fått til dette? Stønad til barnetilsyn fra NAV, pluss noe annet?

Ingenting fra Nav nei. Vi søkte kommunen og fikk det innvilget. Ingen i vår kommune betaler redusert. Ved inntekt over 405.000 er det fullpris, og inntekt under 405.000 er det gratis (kun kostpenger).

Vi bor vel ikke i samme kommune da, hvis det ikke er sånn hos dere.

Skrevet

Ja, det gjør vi. Betaler rett over 1400 i mnd. Hvorfor er du så opptatt av hva andre tenker om deg? Jeg hadde blitt utrolig sliten om jeg skulle gått rundt å bekymret meg for slikt.

Vi er utrolig heldige som får muligheten til å betale redusert, de aller fleste har vært igjennom en eller annen periode med dårligere råd i livet, så de har nok også dermed god forståelse for det.

Jeg tar bachelor i et ganske tungt studie på fulltid, og har ikke mulighet til å jobbe ved siden av. Samboeren studerte også inntil nylig før han til slutt måtte kaste inn håndkleet og innse at studiet var for tungt. Nå jobber han i et lavtlønnet yrke, og det er så klart kjipt for oss pga dårligere økonomi, men hva andre tenker om det har jeg heldigvis ikke overskudd til å bruke energi på. Vi er relativt ressurssterke, både som foreldre og individer, sett bort i fra den økonomiske situasjonen vi er i.

Sporet kanskje litt av her nå, men poenget er at du må slutte å tenke på hva andre tenker om deg :-) Så lenge du er en god mor til barna dine er det nok lite sannsynlig at andre skulle tenke noe spesielt, bare fordi du ikke har like god råd som andre. Og om de gjør det - ja, da sier det nok mer om de som person enn det gjør om deg :-)

Jeg oppfatter folk som ikke har evne til å sette seg inn i andres situasjon litt.. korte kanskje. Tenker man negativt om andre bare fordi noen benytter seg tilbudet om redusert barnehagepris, ja da er det nesten bare å gi opp, hehe.

Bare vær fornøyd med muligheten du har fått, og tenk på at de aller fleste har vært i en situasjon med dårligere økonomi en eller annen gang i livet de også. De færreste styrere ofrer nok sjeldent mer enn en liten tanke på slikt :)

Anonymous poster hash: 97821...556

Skrevet

Slikt skjer. Alle kan ikke ha de jobbene som gir best betalt, slik er det jo bare. :-) Ønsker du å gjøre noe med det må man jo nesten kjøre på med studier eller noe, hvis ikke får du nesten bare slappe av og ikke bekymre deg for hva andre tenker. Er dere oppegående foreldre med gode verdier er det mye viktigere enn et godt betalt yrke, så lenge en får betalt regningene sine :-)

Anonymous poster hash: 97821...556

Skrevet

Forresten, så jobber jeg med noe lignende, hvor jeg av og til får lignende opplysninger om folk (klønete forklart, i et forsøk på ikke å si hva jeg jobber med). Hverken jeg eller mine kolleger (så vidt jeg vet) tenker negativt om disse menneskene av den grunn! Det er bare en del av jobben å vite det.

Skrevet

Jeg søkte delvis friplass gjennom kommunen og skal nå bare betale 700kr mnd. :)

I mitt tilfelle var det faktisk styrer som tipset om delvis friplass da jeg ble alene med 3 barnehagebarn (to har begynt på skolen nå, da) :)

Kan ikke tenke meg at styrer skal tenke noe som helst om det, uavhengig av om man er en eller to voksne. Og skulle h'n ha noen tanker om det så forventer jeg såpass proff oppførsel at h'n holder tankene sine for seg selv ;)

Anonymous poster hash: fb82f...267

Skrevet

Det er ikke noe fra NAV nei, dette er noe man kan søke om i kommunen. 

Anonymous poster hash: cf826...d28

Skrevet

Vi har redusert med ca 70 kroner i mnd. Det er litt flaut, at vi har søkt om det for så lite liksom. ;) Men fant ingen info om inntektsgrense før vi søkte, så tenkte det var bare å prøve og se. :P

Anonymous poster hash: fdeb4...736
Skrevet

Ingenting fra Nav nei. Vi søkte kommunen og fikk det innvilget. Ingen i vår kommune betaler redusert. Ved inntekt over 405.000 er det fullpris, og inntekt under 405.000 er det gratis (kun kostpenger).

Det er tilsammen ikke sant?

Anonymous poster hash: 5f496...0c6

Skrevet

Det er tilsammen ikke sant?

Anonymous poster hash: 5f496...0c6

Husstandens samlede inntekt må være under 405.000 ja :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...