Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #1 Skrevet 22. november 2015 Jeg studerer og jobber 50%. Jeg er så heldig å ha en arbeidsgiver som lar meg bestemme arbeidsdager og tid selv, så lenge han får beskjed hver uke om når jeg kommer, og så lenge jeg totalt jobber 50% i mnd. Hvis jeg må være hjemme med sykt barn, har jeg da rett til sykt-barn-dag? Til nå har jeg bare tatt fri og heller jobbet inn dagen senere, men nå framover har jeg så tett skjema at det blir vanskelig å ta igjen den dagen. Anonymous poster hash: 7358e...61b
TPK Skrevet 22. november 2015 #2 Skrevet 22. november 2015 Ja, ellers går det jo ut over studiene. Der har du jo ingen sånne rettigheter. Du har vel rett på 5/10 dager i året da, hvis du jobber halvt. Altså 10 hvis du er aleneforsørger.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #3 Skrevet 22. november 2015 Hvis det ikke står i kontrakten din hvilke ukedager du jobber, har du nok ikke krav på sykt barn-dager. Men spør arbeidsgiver da vel! Anonymous poster hash: 4192e...a8e
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #4 Skrevet 22. november 2015 Ja, ellers går det jo ut over studiene. Der har du jo ingen sånne rettigheter. Du har vel rett på 5/10 dager i året da, hvis du jobber halvt. Altså 10 hvis du er aleneforsørger. Dette stemmer ikke. Jeg har 20% stilling, og likevel 10 sykedager til barna. Anonymous poster hash: 98b38...2f7
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #5 Skrevet 22. november 2015 Hvis det er avtalt at du skal jobbe den dagen har du krav på betalt fri. Hvis det ikke er avtalt at du skal jobbe da har du ikke krav på fri. Det samme gjelder sykepenger i arbeidsgiverperioden. Anonymous poster hash: 147f9...393
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #6 Skrevet 22. november 2015 Man har krav på 10-15 sykt-barn-dager uansett hvor stor eller liten stillingsprosent man har. Anonymous poster hash: fe0af...1ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå