Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #1 Skrevet 22. november 2015 Mannens eks har fått denne diagnosen,vært innlagt i lengre perioder og da har barna bodd hos oss. Hun og jeg hadde et ok forhold før det brått snudde. Jeg fikk stygge mld og hun baktalte meg,for så å være strålende blid noen dager etter,hvor hun da roser meg opp i skyene. Jeg er totalt forvirret og aner ikke hvordan jeg skal forholde meg til henne. Må si at jeg aldri har fått verre mld noensinne når hun holder på,de er til å få bakoversveis av. Skal jeg gi henne beskjed om at hun ikke skal kontakte meg igjen ? Anonymous poster hash: d2399...8cb
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #2 Skrevet 22. november 2015 Jeg har en som er bipolar i nærmeste familie. Når medisinene ikke blir tatt og der kommer en bipolar periode er vi vist alle ute etter å ta personen. Vi hater personen, vi vil drepe personen, vi baksnakker og terroriserer personen, osv. Og personen sier så mye stygt, ondt og terroriserer alle rundt seg og det er ikke bare en gang at noen har blitt så såret at de har begynt å gråte. Like etter kan personen igjen være blid som en sol og "seg selv". Veldig ustabil når medisinen ikke fungerer. Anonymous poster hash: 6fc7c...f6c
Hønemor30 Skrevet 22. november 2015 #3 Skrevet 22. november 2015 Altså det å være bipolar er jo uløkt fra person til person med diagnosen. Men hun har jo fått diagnosen og det gjør det jo lettere for dere å forholder dere til henne, når dere vet hvorfor hun er som hun er i perioder. Det er litt forskjell på bipolar 1 og 2 og om man er medisinert eller ikke. Åpenhet rundt sykdommen til de nærmeste rundt seg er lurt. Du må bare være tålmodig. Siden dette er din manns eks kan du jo la han ta kommunikasjonen mest mulig. Håper hun får god hjelp og medisiner som fungerer godt. Da kan man leve et godt og normalt liv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå