Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #1 Skrevet 22. november 2015 https://www.skatepro.no/c781.htm?gclid=COSrh7zto8kCFUsNcwodGHUMiQ Sånn som dette, eller lignende. Selges på Teknikkmagasinet + flere steder på nett. Men de står merket med 16-års aldersgrense, så jeg sier han ikke får lov. Registrerer flere i hans aldersgruppe med slike, så skjønner at han maser. Hva tenker dere her ? Det blir jo som el-motorisert sparkesykkel som mange har, eller vanlig el-sykkel. Anonymous poster hash: afe5b...cb4
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #2 Skrevet 22. november 2015 https://www.skatepro.no/c781.htm?gclid=COSrh7zto8kCFUsNcwodGHUMiQ Sånn som dette, eller lignende. Selges på Teknikkmagasinet + flere steder på nett. Men de står merket med 16-års aldersgrense, så jeg sier han ikke får lov. Registrerer flere i hans aldersgruppe med slike, så skjønner at han maser. Hva tenker dere her ? Det blir jo som el-motorisert sparkesykkel som mange har, eller vanlig el-sykkel. Anonymous poster hash: afe5b...cb4 Disse er forresten ikke merket med 16-årsgrense. Men det var de på teknikkmagasinet. Klør meg i hodet ! De i linken har max hastighet på 10 km/t HI Anonymous poster hash: afe5b...cb4
Kliko Skrevet 22. november 2015 #3 Skrevet 22. november 2015 Det spiller ingen rolle. Det er 16 års aldersgrense og blir gitt bøter og muligens utsettelse på billappen om han blir tatt. Så følg grensa du.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #4 Skrevet 22. november 2015 Min 12-åring ønsker seg også, to gutter i klassen hans har... Jeg sier nei. De er katogerisert som motor-kjøretøy med 16 års grense og her i huset følger vi norsk lov! Aner ikke om det faktisk har konsekvenser om de blir stoppet av politiet da. Kan de få straff som utsettelse på lappen? Anonymous poster hash: b66aa...726
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #5 Skrevet 22. november 2015 Min 12-åring ønsker seg også, to gutter i klassen hans har... Jeg sier nei. De er katogerisert som motor-kjøretøy med 16 års grense og her i huset følger vi norsk lov! Aner ikke om det faktisk har konsekvenser om de blir stoppet av politiet da. Kan de få straff som utsettelse på lappen? Anonymous poster hash: b66aa...726 Men dette i linken er ikke merket med aldersgrense. Det har max hastighet på 10 km/ t Teknikmagasinet sitt har hastighet på 15 km/t og er merket med 16 år. Gjelder denne aldersgrensen uansett hastighet, siden det er motorisert ? Anonymous poster hash: afe5b...cb4
*Lissi* Skrevet 22. november 2015 #6 Skrevet 22. november 2015 Har en 7 åring som maser. Er selvsagt ikke aktuelt. Ikke om hun hadde vert 12 år heller.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #7 Skrevet 22. november 2015 Hadde ikke vært aktuelt hadde de vært 16 heller. Anonymous poster hash: 09c17...cda
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #8 Skrevet 22. november 2015 Mitt spørsmål er HVA skal man bruke noe sånt til? Fy filler'n, så mye ubrukelig fjas! Anonymous poster hash: d67d3...073
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #9 Skrevet 22. november 2015 Min 12-åring maser også om å få/spare å kjøpe selv en slik. Jeg har sagt at det er uaktuelt så lenge det er 16-års aldersgrense. Satt på spissen, så får hun heller ikke øvelseskjøre før hun er 16 som er aldersgrensen. Vi har hatt mange diskusjoner ang dette. Anonymous poster hash: ca36f...208
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #10 Skrevet 22. november 2015 Haha, har ikke noe med tema å gjøre, men ser så utrolig teit ut når folk står som kongen på haugen og skrider bortover veien på slike Anonymous poster hash: 143a7...892
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #11 Skrevet 22. november 2015 Min 12-åring har Airwheel. Han bruker den til og fra trening, for det er ett godt stykke å gå. Han kan ikke sykle for langt pga en kneskade, så denne er helt topp. Politiet har ikke sagt noe, og de vet om det. Faren til kompisen er også politi, og han har endatil prøvd den og syns det var morsomme greier. Det går fortere på sykkel enn på ett slikt hjul, og han har det som er påkrevd av sikkerhetsutstyr. Den er justert og har en maksfart på 12 km/t, og den er selvbremsende i nedoverbakker. Vi bor i by, og i klassen til min sønn er det 7 av 25 som har slike hjul i forskjellige varianter. Anonymous poster hash: 73dda...5e0
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #12 Skrevet 22. november 2015 For meg fremstår disse som eksklusive skateboards, eneste forskjellen er at det er el-motor på? Hadde ikke kjøpt de som er merket med 16-års grense, men kunne nok kjøpt hvis jeg var sikker på at ikke det var ulovlig. Er jo super balansetrening å bruke dette, hadde sikkert tjuvlånt det selv Hva med å kontakte biltilsynet, spørre butikk, høre med politiet (kan sende inn spørsmål på nettsiden deres) e.l.? Er det 16-års grense uavhengig av størrelse på el-motoren så er jo saken grei, da må barnet vente fire år... Anonymous poster hash: 8b2a4...75b
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #13 Skrevet 22. november 2015 For det første så er det 16 års grense på det. Her går skolene ganske hardt ut på dette, og vet ikke om de etter hvert vil få med seg politiet på dette. Så er det toppen av latskap. Barna beveger seg så mye mindre enn før, men skal de rundt, skulle det bare mangele at de må gå eller sykle. Så de i det minste får den trimmen de kan få. Anonymous poster hash: f08ab...9ba
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #14 Skrevet 22. november 2015 Det er 16års grense på det. Her i Bærum går politiet aktiv ut med info angående dette. De skriver også at dette er noe de vil slå hardt ned på. Men la junior på 12 kjøpe en slik, politiet er nok bare kjipe. ... Anonymous poster hash: 5d60e...7fa
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #15 Skrevet 22. november 2015 Er swagway det samme som segway? Anonymous poster hash: dd10c...d05
Mandala Skrevet 22. november 2015 #16 Skrevet 22. november 2015 Jeg personlig har hvertfall ingen planer om å kjøpe noe sånt til barna. Herlighet for noen late unger vi får om de ikke skal gå eller sykle engang. Ser så teit ut med små unger (12-15 år) som står på sånne brett og snakker med kompiser som går sammen.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #17 Skrevet 22. november 2015 Jeg med 12-åringen som har Airwheel. Han er overhodet ikke lat! Men han begynner på trening før jeg kommer hjem, og siden det er problematisk for han å sykle pga kneet, så får han bruke hjulet. Det er 6 km til dit han trener, og han bærer med seg en stor sekk med utstyr. Han trener 3-5 dager i uka. Men jeg er enig i at det ikke skal brukes som en erstatning for sykkel, bein, eller annet. Barn er for lite aktive nå til dags, men barna mine er ikke blant de 😊 Anonymous poster hash: 73dda...5e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå