Gå til innhold

Søskenvogn når eldste er 3 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har termin med nr to i januar. Eldste fyller tre år litt etter babyen kommer.

I utgangspunktet hadde vi ikke tenkt til å kjøpe søskenvogn, da eldste er såpass stor. Vi hadde tenkt at lillesøster overtar vogna og at vi kjøper søskenbrett.

Men nå ser jeg at søskenbrett som hører til tfk vogna vår kun kan brukes opp til 15 kilo og sønnen veier nå 17.

Jeg ønsker å gå til/fra barnehage i permisjonen og vi er i tillegg en familie som går mye turer i helgene. Gjerne ute flere timer av gangen og selv om sønnen er flink til å gå er det jo grenser for hva han orker. I tillegg sover han fortsatt på dagtid (men vet jo ikke hvor lenge det varer).

Er det tullete å kjøpe søskenvogn? Noen med erfaringer?

Anonymous poster hash: 35568...f80

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En 3 åring er stor. Spesielt om han er for tung for søskenbrettet, da ville jeg heller kjøpt en paraplytrille slik at en har en lett nødtrille ved anledninger

Anonymous poster hash: 9f2a7...1a2

Skrevet

Jeg hadde det og den ble brukt hver dag når vi gikk til butikk og bhg. Selvfølgelig gikk han av og til selv å leide meg men den var det stort behov for her .

Anonymous poster hash: 9d207...c29

Skrevet

Savnet aldri søskenvogn og det er to år mellom våre.

Skrevet

2 og et halvt år mellom våre. Savnet aldri søskenvogn. Hadde brett. Og av og til hadde jeg baby i bæresele og storebror i vogna

Skrevet

Barn er forskjellig

Jeg bruker fremdeles mye vogn til min som er 3,5 år

Anonymous poster hash: 69716...97b

Skrevet

2,5 år mellom våre. Klarte oss godt uten søskenvogn. Hadde med akebrett om vinteren, så kunne vi dra henne etter akebrett om hun ble litt sliten.

På sommeren var hun fylt 3 og da gikk hun selv. Har blitt utrolig sterk å gå.

Men man er jo forskjellige, så dere må jo bare prøve å finne ut hva som blir best for dere. Her har største aldri vært særlig glad for å sitte i vogn, og har likt best å gå selv. Så det gjorde det jo enklere for oss :)

Anonymous poster hash: 58c60...c86

Skrevet (endret)

Vi hadde ikke søskenvogn, og vi har litt over to år mellom våre. Men vi kjører til bhg da. Gikk ikke så mye på tur med begge ungene det første året. Hadde ikke søskenbrett heller vi. Men vi hadde en trille til eldstemann, hvis vi skulle ut å gå alle sammen. Eldste sluttet å sove på dagtid to mnd etter yngste ble født.

Kan du ikke bruke børesjal o.l til babyen? Kjøp en vid jakke, så er hun god og varm inni der selv om det er vinter.

Endret av TPK
Skrevet

Eldste vår er akkurat fylt 2 når nestemann kommer, vi har vurdert søskenvogn, men har kommet frem til at vi heller bruker sykkelvognen. Den kan gjøres om til vogn om vi ikke bruker sykkelen. Så er det god plass til begge to, eldste elsker å sitte i den, og vi slipper å investere i en søskenvogn kun for en kort tid. Sykkelvognen kommer vi til å bruke i mange år foreløpig.

Anonymous poster hash: 7addb...791
Skrevet

Vår var 2,5 da yngste kom, og vi hadde ikke klart oss uten søskenvogn. Det ville blitt et mareritt på turer. Veldig praktisk til og fra bhg også, her vil eldste også sitte i vogn fordi baby gjør det. 

Du som tenker å bruke sykkelvogn; er det mulig å legge ned setet i den, så baby ikke må sitte oppe? Hvilket merke er det? Vurderer selv å kjøpe en sykkelvogn da jeg er veldig glad i å sykle.

Anonymous poster hash: 52cf6...a35
Skrevet

Vi har samme aldersforskjell på ungene som dere, lg har også tfk-vogn. Du trenger ikke tfk sitt eget søsken-brett, det finnes nok av universalbrett som kan brukes i stedet. Vi valgte å ikke kjøpe søskenbrett, og jammen klarte nestentreåringen å gå dit vi skulle. Tok litt tid, men det gikk fint. hadde gjerne en bæresele under vogna, som nesten aldri ble brukt, dersom vi visste vi skulle noe som ble i grenseland for langt for eldstemann. Eldste har ikke sittet i vogn etter minste kom.

Anonymous poster hash: b80c6...dfa

Skrevet

21 mnd mellom våre og vi savnet aldri søskenvogn, hadde søskenbrett men eldste gikk for det meste. Tar litt tid, men det har man tid til i permisjon. De gåturene til barnehagen var så koselig, med 2-åringen som skravlet på inn og utpust, plukket steiner og pinner, studerte meitemark og tittet på biler. Så deilig med det friåret som ingenting er stress.

Hadde akebrett og trehjulsykkel med tau jeg kunne trekke henne gå hjem fra barnehagen om hun var sliten.

Hadde en paraplytrille til dager som 17.mai, tur til Dyreparken o.l når vi var to voksne

Anonymous poster hash: 30ddb...093

Skrevet

2 år mellom mine, minste er 8 mnd.

Vi har søskenvogn og bruker den mye, største blir raskt sjalu og vil sitte når minste er i vogna.

Er alene med barna annenhver mnd og for å gjøre ting greit for meg så har jeg vogna.

Største er ikke så flink til å gå avstander, mer opptatt av å se på steiner og blad, så om hun skal gå selv så går det nesten ikke fremover.

Anonymous poster hash: e2340...b43

Skrevet

Hadde ikke klart meg uten søskevogn. Bruker den fortsatt innimellom med 2 åring og 5 åring. Så praktisk å kunne komme seg rundt, selv om eldste er trett etter lang dag i barnehagen. Ikke minst på ferie trille avgårde på lange turer

Anonymous poster hash: f7de4...f65

Skrevet

2 år og 8 mnd mellom mine. Har aldri hatt søskenvogn. 1,3 km til bhg, men det var aldri noe problem.

Anonymous poster hash: 157ae...90a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...