Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #1 Skrevet 22. november 2015 Ser ut til at vi får en attpåklatt i slutten av juni😊Har 2 barn på 7 og 9 år da. Hva gjør dere andre her inne som er i liknende situasjon med sommerferien? Blir dere hjemme? Hva med de to eldste? Syns jo det kanskje blir litt dumt for dem hvis det ikke skjer noe hele sommeren, men er ikke helt sikker på hva som lar seg kombinere med nyfødt baby i hus...er en stund siden forrigemann var "ny"😉Tips? Anonymous poster hash: d238f...80f
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #2 Skrevet 22. november 2015 Tror jeg ville sendt mannen avgårde med barna en ukes tid. Da hadd jeg fått ro og tid med den lille, mens barna fikk ferie. Evt en tur i nærområdet Anonymous poster hash: 15090...370
Chupa chups Skrevet 22. november 2015 #3 Skrevet 22. november 2015 Vi fikk baby i midten av juni i år. Vi bruker å reise til ulike plasser i Europa om sommeren (med fly) men i år bestemte vi oss fio bilferie. På den måten var vi mer fleksible, og kunne ta ferien litt etter forholdene. Erfaringen fra de to største var jo at de er lettest å reise med når de er bittesmå! De sover jo hele tiden :-) Så sånn ble det denne gangen også, Norgesferie med ei tre uker gammel baby og to større barn. Amminga var da kommet greit i gang. Vi bodde på skikkelige hotell hele veien, fikk besøkt både familie og fornøyelsesparker, og var på hytta på Sørlandet (og baby trivdes godt i båt).
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #4 Skrevet 22. november 2015 Er vel temmelig uproblematisk å reise med baby. Har aldri forstått at en holder seg hjemme fordi en har en baby. Reis der du måtte ønske. Anonymous poster hash: 26f4a...512
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #5 Skrevet 22. november 2015 Jeg tenker på det samme. Får baby før sommeren, må jo finne på ting med de to andre! Tenker muligens sommerhus i Danmark og den hurtigbåten fra Larvik? over dit. Blir mer slitsomt å være hjemme med to utålmodige barn ser jeg for meg. Anonymous poster hash: 6871f...4ca
rumpetroll*i*magen Skrevet 22. november 2015 #6 Skrevet 22. november 2015 Takk for fine svar!😊 Er jo enig med dere, kan jo ikke la de to eldste "straffes" heller.. Er bare usikker på den første tiden, husker ikke riktig hvordan den var😉Syns i alle fall bilferie i Norge/feriehus i Danmark høres koselig ut!😊Takk for tips! HI
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #7 Skrevet 22. november 2015 Vi valgte også bilferie i Sverige og Danmark. Bestilte leilighet på et feriesenter i Danmark med basseng, strand og mange aktiviteter som var gøy for de eldste. Da kan man dele seg hvis babyen er urolig Anonymous poster hash: 112d6...314
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #8 Skrevet 22. november 2015 En så liten baby har jo ikke godt av hverken for mye stimuli eller å sitte for lenge i bilstol. Man må ikke reise selv om det er ferie. Det går an å holde seg hjemme. Ungene har heller ikke vondt av det. Anonymous poster hash: a8d25...4e2
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #9 Skrevet 22. november 2015 Er jo eventuelt kun snakk om den sommeren som blir roligere pga baby. Jeg hadde ikke orket mye styr med reise og slikt rett etter fødsel. De andre barna overlever en sommer med andre aktiviteter i nærområdet. Eventuelt kan pappaen reise litt med dem. Anonymous poster hash: 923ed...b70
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #10 Skrevet 22. november 2015 Ikkje alle babyer søv mykje, mi hylte berre vi sette ho i bilstolen og sov stort sett berre på eller med meg....ville sett det litt an. Anonymous poster hash: d179b...74a
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #11 Skrevet 22. november 2015 Vi har termin i begynnelsen av juli. Planlegger ikke å reise langt denne sommeren. Er mest praktisk å være hjemme da vi ikke kan forutse min form, eller babyens behov ift søvn/kolikk/mat osv. Her i huset har vi alt vi trenger og en romløsning som fungerer, en trang hytte vil bare bli upraktisk og det er mye utstyr å drasse med seg (for ikke å snakke om all planlegging og pakking/oppakking x2...) De eldste kan besøke besteforeldrene på hytta dersom det blir aktuelt, evt kan mannen bli med dem noen dager. Anonymous poster hash: 7cdd1...49e
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #12 Skrevet 22. november 2015 Vi reiste til Danmark med nyfødt i fjor. Valgte et feriesenter ikke så langt fra båten. Gikk helt topp og vi og de andre barna storkoste seg Blir ikke mer stress enn man lager selv, selv med nyfødt Anonymous poster hash: 8b7a8...732
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #13 Skrevet 22. november 2015 Er vel temmelig uproblematisk å reise med baby. Har aldri forstått at en holder seg hjemme fordi en har en baby. Reis der du måtte ønske. Anonymous poster hash: 26f4a...512 Du skjønner vel at ikke alle har det likt? Noen trenger litt ro etter fødsel for å bli kjent med babyen og finne ut av amming og sånt. Noen babyer er urolige og sover lite. Kan være flere forhold som gjør at det blir tungt å reise med baby. Har selv ikke hatt gode erfaringer med det... Anonymous poster hash: ca0e0...006
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #14 Skrevet 22. november 2015 Den sommeren minste ble født(juni) bestilte vi ingenting. Vi var mye på hytta til mine foreldre, og så tok vi en biltur til en fornøyelsespark noen timers kjøring unna. Vi ville holde det helt åpent siden jeg hadde vært ganske dårlig etter fødsel nr.1. Jeg hadde ikke turt å bestille noe i juli i alle fall, hvis jeg var deg. Du kan jo gå langt over termin også, og å reise f.eks to uker etter fødsel hadde vært uaktuelt for meg. Anonymous poster hash: 4dbf4...ecf
❤lille stjerne❤ Skrevet 22. november 2015 #15 Skrevet 22. november 2015 Fikk baby i starten av juni 2014 og baby var med til stranden, båtturer, bjørneparken og syden den sommeren.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #16 Skrevet 22. november 2015 Vi reiste til Danmark med nyfødt. Tok speedbåten fra Larvik, og leide feriehus. Helt uproblematisk. Anonymous poster hash: 5a9f5...9eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå