Gå til innhold

Redd for vena cava syndrom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid, 17 uker på vei. Har allerede stor mage (tredjegangs). Sover nesten alltid på siden, men av og til våkner jeg og har snudd meg på ryggen eller delvis over i søvne. Når jeg da snur meg på siden igjen får jeg voldsomt høy puls og blodtrykk (?), hjertet dunker kjempehardt. Jeg kjenner blodet virkelig stømmer rundt i kroppen, som det slippes løs. Jeg får ofte da prikking i lårene, som når en fot sover (har vært uten blod en stund). Jeg er selvsagt bekymret for om jeg kutter av blodtilførselen til babyen på denne måten? Hvordan kan jeg unngå at jeg snur meg i søvne? Sover naken, så tennisball i pysjen funker ikke. Hvor farlig er dette? Jrg blir ikke kvalm og svimmel som ofte nevnes ved vena cava syndrom.

Anonymous poster hash: ff86f...101

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du kan bygge opp med puter bak ryggen når du ligger på siden slik at du ikke kommer deg på rygg?

Anonymous poster hash: 7ff3f...126

Skrevet

Tja, jeg må jo snu meg over på andre siden av og til, klarer ikke ligge samme vei hele natta...

Anonymous poster hash: ff86f...101

Skrevet

Det finnes sånnt ball man på en måte spenner på seg heller enn å "ha den i pysjen" - beregnet på snorkere, men kanskje verdt et forsøk?

Anonymous poster hash: 4645b...7af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...