Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre med 2.klassingen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun var hjemme fra skolen et par dager denne uka pga magevondt. Har cøliaki så det skjer en sjelden gang.

Men de to siste ukene har hun bæsjet i trusa. Fredag kom hun hjem og da var det gjennom både bukse og truse. Idag satt hun i sofaen og det luktet. Jeg spurte om det var henne, men nei sa hun. Rett på badet og dusje og kaste trusa.

Hun sier det er vondt å gå på do, at derfor gjør hun det heller i trusa. Jeg blir litt småsprø, for det må vel være like vondt om ikke verre å gjøre det i trusa?

Sa at dersom det ikke ble bedre må vi til lege. Hun er ikke hard i magen heller. Sa hun kom til å få sår dersom hun sitter med avføring i trusa, men det sa jeg tidligere i uka også. Hun har aldri hatt uhell med verken det ene eller andre siden hun sluttet med bleie når hun var 2 år!

Noen råd?

Anonymous poster hash: 88bfd...dfb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker at hun kanskje tror hun prumper men så kommer det bæsj.

Dette er jo en dramatisk endring i adferd så jeg ville vel tatt henne til lege for sikkerhetsskyld.

Uansett så synes jeg hun er stor nok til å klare å gå på do når hun må.

Jeg hadde nok sagt hun må gå med bleier hvis det fortsetter. Siden hun sier hun gjør det med vilje så høres det ut som latskap.

Blir hun ikke flau? Min 7-åring hadde syntes det var kjempe flaut.

Dette er jo et stort sosialt problem som kan medføre mobbing da.

Hva sier hun om du truer med bleie?

Anonymous poster hash: 9a5c4...2f0

Skrevet

Hun har faktisk hatt på bleie den ene dagen for hun sa ikke hadde kontroll. Det var når hun var hjemme fra skolen.

Hun sa ikveld nå at hun holdt igjen pga det var vondt å gå på do, så da må hun vel sånn på do til slutt at hun ikke klarer å holde seg mer. Men synes det er rart hun ikke løper på do når hun merker hun har gjort i trusa. Det gjorde hun først, men ikke nå.

Blir så frustrert.

HI

Skrevet

Hun kan være skikkelig hard i magen, da vil det om hun ikke kommer seg på do komme veldig tynn og løs avføring forbi det harde og det kan være vanskelig å holde igjen.

Spør om det er lenge siden hun var på do så det kom mye bæsj, om det er lenge siden kan det faktisk hende at det sitter en hard klump inni der som er hard og vond for henne å få ut også lekker det tynn bæsj forbi den...

Anonymous poster hash: 8fe83...4b4
Skrevet

Men det er ikke diaré som kommer nå, det var tidligere i uka. Nå er det helt normalt. Men sier hun har vondt i magen enda. Ikke lett dette. Skjønner ikke hvorfor hun ikke rekker do når det ikke er diaré.

HI

Skrevet

Det er ikke forstoppelse da? (Enkoprese)? Min hadde det og han bæsjet i trusa.

Anonymous poster hash: 718f6...6d7

Skrevet

Jeg har hatt en jente 7.5 år, med det som din sliter med.. Hun trudde at hun prompet, hun prompet med noen mengder avføring i. Vi var innom legen for sjekk, det var ingen feil med henne. Legen ga oss klyster på sykehuset, å få til å sette det var et slit, hun nektet. Sykepleieren fikk satt det på kveld før hun la seg, hun fikk på ei stor bleie. Etter 2.5 time kom det masse, hun sov som en sten. Når hun våknet så var hun i fin form. Ellers de siste gange har vi brukt gel til å sette inn det.   Men etter 4 ganger med klyster så har hun ikke slitt med noen :)

Anonymous poster hash: e820f...bfd
Skrevet

Hun har ikke en liten rift i / ved rumpehullet ? Hadde smurt godt inn med zinksalve og gitt mye drikke . Forebygge forstoppelse.

Anonymous poster hash: 98d0e...79f

Skrevet

Det er ikke forstoppelse da? (Enkoprese)? Min hadde det og han bæsjet i trusa.

Anonymous poster hash: 718f6...6d7

Enkoprese og forstoppelse er jo ikke det samme.

Anonymous poster hash: 843f9...3a4

Skrevet

Håper at du har fått til noen?? Jeg har en gutt på 6 år som har slitt med det. Han var redd for å sitte på toalettet på skolen, han kom hjem med bremsespor i trusen. Men etter å ha snakket med de på skolen om at han kan gå på store toalettet så ble vi kvitt det.

Anonymous poster hash: e820f...bfd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...