Gå til innhold

Er dette en syk tanke, eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke ammet på 5 år, men enda har jeg melk i brystene. Hvis jeg er sammen med babyer eller jeg går med "feil" BH så fylles brystene opp. Selvfølgelig ikke i stor skala siden jeg ikke ammer eller prøver å provosere det frem, men så kom jeg til å tenke på - har sykehusene behov for morsmelk? Hvis jeg hadde begynt å pumpe og stimulert brystene nok så tror jeg faktisk at jeg kunne levert noen liter melk jevnlig hvis det er behov for slikt, aner faktisk ikke? 

Drikker eller røyker ikke så det skal isåfall ikke være noe skadelig i melken.

Kanskje sykt, aner ikke. Men har tenkt litt seriøst på det. :)

Anonymous poster hash: 74d28...b3b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, men det er strenge krav til hvem som får donere. Du må kontakte din lokale barselavdeling.

Anonymous poster hash: c0cc1...6d5

Skrevet

Nei, jeg synes egentlig ikke det, men kan forstå om du vil få en del kommentarer om det motsatte.

Jeg tenker du bør ta kontakt med legen din og først få sjekket om det er hormonelle ubalanser som ligger bak at du fremdeles har melk. Er det ikke det, og du er innstilt på å drive med pumping, så tenker jeg det er fantastisk at du ønsker å ta den belastningen for å hjelpe andre.

Så først legen, så ditt lokale sykehus/barselavdeling.

Anonymous poster hash: 76047...af8
Skrevet

Jeg mener jeg har lest at det kun e rmorsmelk fra de første mnd etter fødsel som man kan donere da næringsinnholdet lenge etter fødsel ikke er like høy og derfor uinteressant.

Anonymous poster hash: 86f20...7cd

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Du kan kun donere melk de første 6 månedene etter fødsel.

Skrevet

Okey, takk for svar. Da er det vel bare å slå den tanken fra seg kanskje. :) Er det kun den tykke melka de er ute etter? For det jeg har er "råmelk" - altså ligner veldig på det iallefall når jeg er sammen med babyer. Kanskje noen synes dette er litt ekkelt, men jeg tror det er ett eller annet instinkt som slår inn hos meg når babyer er i nærheten :)

HI 

Skrevet

Men burde du ikke sjekke det opp hos legen? Det er jo litt rart at du har melk enda? Det er vel noen sykdommer som også kan gi melk i brystene.

Anonymous poster hash: 58f5c...38a

Skrevet

Jeg ville snakket med fastlegen min.

Anonymous poster hash: e73cb...d0a

Skrevet

Okey, takk for svar. Da er det vel bare å slå den tanken fra seg kanskje. :) Er det kun den tykke melka de er ute etter? For det jeg har er "råmelk" - altså ligner veldig på det iallefall når jeg er sammen med babyer. Kanskje noen synes dette er litt ekkelt, men jeg tror det er ett eller annet instinkt som slår inn hos meg når babyer er i nærheten :)

HI

Ja, du må bare slå den tanken fra deg.

Skrevet

Tror du bør oppsøke lege, fordi melkeproduksjon utenom svangerskap/ammeperiode kan tyde på at du har et svært høyt nivå av prolaktin. Det kan være at du har et prolaktinom, altså en "mini-svulst" i hjernen som gjør dette. Du kan trenge medisiner.

Hilsen ei som har akkurat dette.

Anonymous poster hash: 9aea2...358

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...