Gå til innhold

Mitt barn ble utsatt for seksuelle...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt barn ble utsatt for seksuelle handlinger av et annet barn på skolen. Jeg tok kontakt med alle instanser (helsesøster, BUP, Barnevernet, skolen, fastlege). Barnet fikk etter dette henvisning til psykolog som skulle avdekke alt som har skjedd. 

Jeg leste en lignende sak der ei jente hadde blitt utsatt for seksuelt misbruk av flere andre barn på skolen og hadde fått voldsoffererstatning. 

Hvordan er det mulig for mitt barn å få erstatning/oppreisning? Jeg har forstått det slik at forholdet må være anmeldt hos politiet for å kunne søke erstatning, men man anmelder da vel ikke mindreårige barn? 



Anonymous poster hash: bbcd4...e29
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker du bør snakke med politiet om dette. Vil tro at barnet ditt kanskje har rett på egen advokat? Sjekk det ut i hvert fall.

 

Håper det går bra med barnet ditt!



Anonymous poster hash: f7162...4e0
Skrevet

Kontakt politiet. Barnevern Bør kontaktes for det andre barnet. Eller har du kontaktet mange som skal kunne bidra

 

Anonymous poster hash: 3e4c1...7bf

Skrevet

Erstatning er vel ikke det første man tenker på hvis barnet er utsatt for overgrep.

Synes du har litt feil fokus.

Håper barnet får den hjelp det trenger.

 

Anonymous poster hash: e4e1b...51a

Skrevet

Kontakt politiet. Barnevern Bør kontaktes for det andre barnet. Eller har du kontaktet mange som skal kunne bidra

 

Anonymous poster hash: 3e4c1...7bf

Barnevernet ble kontaktet for mitt eget barn, men de sa de ikke var riktig instans. Så sendte jeg en bekymringsmelding på det andre barnet i samråd med ei fra bv. Henvisning til psykolog ble sendt fra BUP :) Og nå håper jeg det andre barnet får den hjelpen det trenger for at ikke den seksuelle adferden skal eskalere.

 

Anonymous poster hash: bbcd4...e29

Skrevet

Erstatning er vel ikke det første man tenker på hvis barnet er utsatt for overgrep.

Synes du har litt feil fokus.

Håper barnet får den hjelp det trenger.

 

Anonymous poster hash: e4e1b...51a

Det er langt ifra det første jeg tenkte på, har gått over ett halvt år nå siden jeg hysterisk kontaktet alle jeg kom på som kunne hjelpe oss. Var bare tilfeldig at jeg nå fant saken om den andre jenta i mediene da jeg begynte å søke på nett for å finne info om hva som bør kreves/gjøres av skolen i en slik situasjon. Om barnet mitt kan søke om erstatning/oppreisning pga det som har skjedd så synes jeg vi skal gjøre det, selv om det ikke forandrer på noen ting av det barnet mitt måtte inneha av vonde følelser så vil det komme godt med for fremtiden til barnet. 

 

Anonymous poster hash: bbcd4...e29

Skrevet

Hva skjedde?

 

Anonymous poster hash: 1d556...ba4

Skrevet

Hvor gammelt er barnet, og hva skjedde? I grove trekk. Er veldig vanskelig å svare på dine spm. Vi foreldre har ulik oppfatning av hva som er over grensen når det gjelder små barn. Mange småbarn kikker og tar på hverandre for å undersøke. Kanskje ikke optimalt, men heller ikke uvanlig.

Skrevet

Hvor gammelt er barnet, og hva skjedde? I grove trekk. Er veldig vanskelig å svare på dine spm. Vi foreldre har ulik oppfatning av hva som er over grensen når det gjelder små barn. Mange småbarn kikker og tar på hverandre for å undersøke. Kanskje ikke optimalt, men heller ikke uvanlig.

PM

 

Anonymous poster hash: bbcd4...e29

Skrevet

Det er da fullstendig irrelevant for dere hva som skjedde med HIs barn. Nysgjerrighet er noe annet enn behov for opplysninger.

 

HI: Det er voldsoffererstatning som er det aktuelle her, og du kan kontakte rådgivningstjenesten til Kontoret for voldsoffererstatning for å høre hvordan dere skal gå frem: http://www.voldsoffererstatning.no/

 

(Det er fullt mulig å anmelde straffbare handlinger selv om utøveren er mindreårig, altså, men jeg vet ikke om det er nødvendig ifht erstatning).



Anonymous poster hash: a17cb...1ff
Skrevet

 

Det er da fullstendig irrelevant for dere hva som skjedde med HIs barn. Nysgjerrighet er noe annet enn behov for opplysninger.

 

HI: Det er voldsoffererstatning som er det aktuelle her, og du kan kontakte rådgivningstjenesten til Kontoret for voldsoffererstatning for å høre hvordan dere skal gå frem: http://www.voldsoffererstatning.no/

 

(Det er fullt mulig å anmelde straffbare handlinger selv om utøveren er mindreårig, altså, men jeg vet ikke om det er nødvendig ifht erstatning).

 

Anonymous poster hash: a17cb...1ff

 

Tusen takk for svar :) Da tar jeg kontakt der i første omgang så får jeg se hva som skjer videre :) 

 

Anonymous poster hash: bbcd4...e29

Skrevet

Erstatning er vel ikke det første man tenker på hvis barnet er utsatt for overgrep.

Synes du har litt feil fokus.

Håper barnet får den hjelp det trenger.

 

Anonymous poster hash: e4e1b...51a

Helt enig!!!

 

 

Anonymous poster hash: 6ab19...851

Skrevet

Jeg anmeldte et mindreårig barn pga seksuelle overgrep mot et mindre barn. Den som begikk handlingen måtte møte på barnesete for samtale med politi, det samme gjorde det andre barnet. Var veldig greit, saken ble henlagt pga alder men får annen oppfølging. Barna var 13 og 7 år.

 

Anonymous poster hash: 60287...6cc

Skrevet

Barnehuset..ikke barnesetet. Det blir automatisk utnevnt advokat til den fornærmede.

 

Anonymous poster hash: 60287...6cc

Skrevet

Erstatning er vel ikke det første man tenker på hvis barnet er utsatt for overgrep.

Synes du har litt feil fokus.

Håper barnet får den hjelp det trenger.

 

Anonymous poster hash: e4e1b...51a

Det er likevel ikke galt å tenke på det og ønske det. Du mener vel ikke at ofre (eller her pårørende til ofre) skal føle skyld for at de ønsker en erstatning de kan ha krav på?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...