Gå til innhold

Dere som har en bipolar-diagnose...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... hvilken jobb/utdanning har dere og hvordan går det med tanke på sykdommen?

Anonymous poster hash: 22619...07c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rakk å ta hovedfag i lingvistikk og jobbe i ti år før jeg ble ufør.

Anonymous poster hash: 0b9fa...599

Skrevet

Rakk å ta hovedfag i lingvistikk og jobbe i ti år før jeg ble ufør.

Anonymous poster hash: 0b9fa...599

Takk for svar! :) Tror du det var pga jobben at du ble ufør? Skjønner det hvis du ikke ønsker å svare :)

Skal studere til høsten, men begynner å få litt nerver for hva jeg skal velge :)

HI

Anonymous poster hash: 22619...07c

Skrevet

Kjenner en med den diagnosen som er sykepleier på psykiatrisk avd.

Virker som jobben går greit.

Anonymous poster hash: 9797a...762

Skrevet

Jeg er hjelpepleier, men har også vært ufør tidligere.

Anonymous poster hash: dacca...159
Skrevet

Helsesekretær. Går veldig bra.Har medisiner som fungerer kjempebra 😊

Anonymous poster hash: 23757...e35

Skrevet

Jeg jobber I barneverntjenesten. Er supert regulert på medisiner og stortrives på jobb.. jobben er mitt anker I livet, den betyr svært mye for meg ☺

Anonymous poster hash: c5fcc...452

Skrevet

Kjenner faktisk 3 stykker som er bipolare, en bussjåfør, en tømrer og ei som er ufør (tidligere fotpleier).

Anonymous poster hash: 1714c...fbe
Skrevet

Broren min er bipolar 2 og jobber som avdelingssjef på verksted i oljeindustrien. Det fungerer veldig fint, sett bort ifra en periode han sluttet med medisinene sine. Da ble han sykmeldt for en kort stund til han var i gjenge igjen.

Anonymous poster hash: 0cb67...098

Skrevet

Velg det du ønsker å studere. Også gjør du gode valg for bipolariteten din ang behandling og medisiner og livsstil - også kan du bli og gjøre hva du vil!

Anonymous poster hash: cc0e7...125
Skrevet

Jobber som miljøarbeider i bolig med psykisksyke. Går ikke på medisiner da jeg får alt for mye bivirkninger. Har vært sykemeldt i lage perioder tidligere men nå har jeg vært "frisk" i 4 år sammenhengende.

Har perioder enda men er ikke så sterke og klarer å komme meg gjennom di uten å må sykemelde meg. Veldig tungt og mye arbeid men det er vert det.

Jobben og rutiner er nok den beste medisinen jeg kan få.

Studer det som ligger hjerte ditt nermest! Du klarer det du vil 😉

Anonymous poster hash: e4a33...4fa

Skrevet

Journalist. Vil egentlig ikke anbefale det, selv om jeg trives. Utfordringene er å ikke ha nok struktur i jobbhverdagen. Kan ha lite å gjøre i perioder, før jeg må jobbe 20 timer i døgnet for å rekke deadline, søke og hente nok til saken, holde intervjuer og hele den regla der. Mye press når det står på, og jeg har måtte lære meg å kjenne igjen symptomer ekstra godt, og med én gang roe ned, hvis ikke blir psyken helt satt ut og jeg trenger innleggelse. Men du kjenner jo forhåpentligvis deg best selv, og vet hva du kan tåle og ikke? Men om du ikke har en stor drøm om å drive med journalistikk vil jeg ikke anbefale den veien ;)

Anonymous poster hash: f8a60...954
Skrevet

Jeg har ikke sykdommen selv, men vet det kan være stor forskjell på bipolar 1 og 2 lidelse.

Kjenner tre stykker med den.

Anonymous poster hash: e3d8e...102

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...