Anonym bruker Skrevet 21. november 2015 #1 Skrevet 21. november 2015 Har to store barn, og kjenner friheten er enormt deilig. Men mannen min har ikke barn, og vil veldig gjerne ha. Jeg er 41, så er jo ikke sikkert vi evt får til dette. Men det jeg lurer på nå, er om dagene med den myke lille babyen jeg også drømmer om, kommer til å bli en ekstremt slitsomt hverdag? Er det mye tyngre når man bikker 40? Har jeg glemt hvor slitsomt det var? For kan ikke huske at det var det Anonymous poster hash: dc733...408
Gjest Skrevet 21. november 2015 #2 Skrevet 21. november 2015 Svaret mitt akkurat i dag, er styr unna! Pest og plage med en liten så mange år etter de andre. Men spør du meg i morgen, så er svaret noe annet
Anonym bruker Skrevet 21. november 2015 #3 Skrevet 21. november 2015 Koser meg glugg ihjel med minstejenta. Fikk henne da jeg var 40,de andre var da 20,18 og 15. Svangerskapet var det beste av de 4. Anonymous poster hash: 57312...4d5
Anonym bruker Skrevet 21. november 2015 #4 Skrevet 21. november 2015 Jeg ble mamma tidlig til de 3 første, var 21, 23 og 25 og minste gutten kom når jeg var 41, har aldri angret. Anonymous poster hash: 25440...6e4
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #5 Skrevet 22. november 2015 Attpåklatten her kom da de største var 15,13 og 10 år... Vi har ikke angret en dag Hun går no i 2.klasse Anonymous poster hash: 3973a...ec4
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #6 Skrevet 22. november 2015 Vi var begge 42 år da vi fikk vår yngste datter. Det første tiden er jo litt stressende til man kommer inn i nye rutiner, men nå er det bare super koselig. Anonymous poster hash: a21eb...0d4
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #7 Skrevet 22. november 2015 Svangerskapet var mer slitsomt enn de første. Har nå 3 gutter. De er 20, 17 og 7. Har faktisk mer frihet til småting som feks ta en butikktur alene denne gangen. Nå har jeg jo barnevakt i huset så tiden etter fødsel har vært enklere. De store elsker minsten Anonymous poster hash: 92acf...02c
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #8 Skrevet 22. november 2015 Jeg hadde to fra før som nå er 17 og 14 år. Mannen min hadde ingen fra før. Vi fikk vår første felles for tre år siden og venter nå nr to. Jeg blir 40 før fødselen. Jeg føler at jeg er roligere og har en bedre småbarnsperiode nå enn når de eldste var små. Og jammen har jeg to store som stiller opp som barnevakt om vi trenger det :-) Anonymous poster hash: 5efc7...16d
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #9 Skrevet 22. november 2015 Har ikke, men vurderer det. Eldste er 12 og yngste 8 nå og jeg kjenner at jeg mangler en i flokken. Lengter ikke etter babytiden, og ihvertfall ikke det å gå gravid. Men er redd jeg angrer når det er for sent, om jeg ikke tar den "ulempen" det er å bli gravid nå. Anonymous poster hash: 23428...0bf
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #10 Skrevet 22. november 2015 Det var veldig lett med attpåklatten. Da hadde jeg jo de to store til å støtte og hjelpe til også. Og alle venninne deres, som var helt gale etter ham. Man rykker jo på en måte tilbake til start, men det er veldig koselig . Anonymous poster hash: 90f44...c1f
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #11 Skrevet 22. november 2015 Friheten blir jo innskrenket, men på den andre siden har du jo tilgang på barnevakter når du har så store barn... Svangerskapet var verre, fødselen lettere. Og den første tiden etterpå var fin og rolig. Var 45 da han kom.. Anonymous poster hash: 300b8...dd5
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #12 Skrevet 22. november 2015 En må jo tenke lenger frem enn den søte lille babyen. Jo eldre enn blir jo mer øker sjansen for down syndrom osv. Er dere klar for å ha et mer eller mindre pleietrengende barn resten av livet, spesielt nå når dere ikke er pur unge lenger? At ferier og alt må tilpasses unge med spesielle behov? Om barnet er friskt er dere likevel i 60-årene når ungen skal ut og studere, sannsynlig i snart 70-årene når dere blir besteforeldre. Har dere helse til dette, ser dere for dere? Dere kommer til å bli gamle og mulig pleietrengende når barnet er ungt, har dere tenkt på dette? Anonymous poster hash: b4a65...a06
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #13 Skrevet 22. november 2015 Friheten blir jo innskrenket, men på den andre siden har du jo tilgang på barnevakter når du har så store barn... Svangerskapet var verre, fødselen lettere. Og den første tiden etterpå var fin og rolig. Var 45 da han kom..Anonymous poster hash: 300b8...dd5 Fri tilgang på barnevakter? Skal de andre ungene pålegges ansvar fordi en har valgt å få unge som gammel? Anonymous poster hash: b4a65...a06
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #14 Skrevet 22. november 2015 Har veldig lyst på en liten attpåklatt her om 4 år. Da begynner minsten på skolen. Anonymous poster hash: 80e15...a8c
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #15 Skrevet 22. november 2015 Friheten blir jo innskrenket, men på den andre siden har du jo tilgang på barnevakter når du har så store barn... Svangerskapet var verre, fødselen lettere. Og den første tiden etterpå var fin og rolig. Var 45 da han kom..Anonymous poster hash: 300b8...dd5 Fri tilgang på barnevakter? Skal de andre ungene pålegges ansvar fordi en har valgt å få unge som gammel?Anonymous poster hash: b4a65...a06 Ja, noen fordeler må man ha som gammel mor Du høres misunnelig ut. Det er ikke snakk om å utnytte barna, men at de fex får en hundrings for å sitte barnevakt når vi er på kino. Fex. Som du skrev lenger oppe er det jo konsekvenser av å få barn så sent, og derfor er det viktig at søsknene får tilbringe tid sammen. Anonymous poster hash: 300b8...dd5
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #16 Skrevet 22. november 2015 En må jo tenke lenger frem enn den søte lille babyen. Jo eldre enn blir jo mer øker sjansen for down syndrom osv. Er dere klar for å ha et mer eller mindre pleietrengende barn resten av livet, spesielt nå når dere ikke er pur unge lenger? At ferier og alt må tilpasses unge med spesielle behov? Om barnet er friskt er dere likevel i 60-årene når ungen skal ut og studere, sannsynlig i snart 70-årene når dere blir besteforeldre. Har dere helse til dette, ser dere for dere? Dere kommer til å bli gamle og mulig pleietrengende når barnet er ungt, har dere tenkt på dette? Anonymous poster hash: b4a65...a06 Hehe jeg spurte ikke om hvilke sykdommer barnet kanskje kunne få, heller ikke hvor gammel jeg evt er når jeg får barnebarn. Tro det eller ei, men dette har jeg klart å finne ut av selv.Hva er egentlig galt med å være 70 når jeg (evt) blir bestemor? Verden har heldigvis gått videre, så om vi, skulle fått et barn med Down syndrom, klarer de fleste av disse seg mye bedre nå enn før. Med riktig stimulering, trening, tilrettelegging kan de fleste voksne med downs bo for seg selv og om ikke, dette barnet vil like fullt være mitt, ha like mye kjærlighet og plass i hjertet mitt som de andre barna, og... de skal jeg også ta vare på resten av livet mitt, så en fra eller til ser jeg ikke på som en utfordring. Jeg lurte på om det var mer slitsomt etter 40, og har fått masse fine svar, takk til dere Anonymous poster hash: dc733...408
Gullunger Skrevet 22. november 2015 #17 Skrevet 22. november 2015 Vi storkoser oss med attpåklatt!!! Mine tre store elsker den lille solstrålen vår ;-) Klart det er litt slitsomt å stå opp tidlig i helgene, men det er jo kun en fase...
Urwa Skrevet 22. november 2015 #18 Skrevet 22. november 2015 Jeg har hatt attpåklatt 2 ganger faktisk. 8 år etter ene gangen og 9 år etter andre gangen. Har bare vært kos❤️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå