Gå til innhold

Hvor mange venner "burde" sønnen min ha??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en på snart 7 år som er høysensitiv og mulig en del tics. Han er på skole og SFO hver dag til ca kl 16:00. Det er ikke hver ettermiddag han er så lysten på å gå ut å leke eller til venner pga han er sliten etter en lang dag. Han har to gutter han mest er ilag med ca 2-3 ganger i uka her i nærheten. I tillegg har han 4-5 stk i gata han også leker med av og til. Han leker med barn på sfo. Faren derimot synes han er lite sosial og mener han ikke har så mange venner. Jeg synes det kan være nok for han med de han allerede leker med selv om han ikke er ute hver eneste ettermiddag. Nå har faren lite samvær ( to helger i mnd) så det er begrenset hva han ser av sønnens sosiale omkrets. Han har også en bror han liker å leke med, men det synes ikke far er godt nok heller.

Skal jeg presse på mer sosialt samvær med unger for sønnen min eller er det far som ikke helt har forståelse her?

Jeg heller jo mot det siste da jeg meget godt vet hvordan sønnen min er :)

Anonymous poster hash: 4cc84...9ad
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså, han er jo sosial fra skolen starter til kl16 hver ukedag! Skjønner godt at gan ikke alltid vil ut å leke,ha besøk ol.

Han er vel sliten da?

At han i tillegg er høysensitiv spiller jo en stor rolle her.

Jeg ville latt gutten styre selv, at far har samvær 2 helger i mnd og ikke er fornøyd , ville jeg dritt i. Far burde selv bruke tiden med sønnen på sitt vis og du på ditt.

Skrevet

Han er jo skikkelig sosial! La gutten få litt fred...

Anonymous poster hash: 0d990...ced

Skrevet

Det høyres då bra ut det?  Eg hadde ikkje orka å vore sosial kvar einaste ettermiddag heller.  Han er jo trass alt med vener på skulen og SFO heile dagen.

Skrevet

Høres helt normalt ut!

Anonymous poster hash: 4e021...f65

Skrevet

At han er høysensitiv er din vurdering antar jeg. Det er kanskje der uenigheten oppstår? At dere har ulik forståelse av hvem han er, og dermed av hva han trenger? 

Skrevet

Hva mener du med høysensitiv? Er han utredet for autismespekter-lidelser eller er dette noe du mener?

Uansett, så er alle forskjellige, og viktigere enn hva faren syns, er hva gutten syns selv. Er gutten formøyd, er dere fornøyde.

Høres ut som en sosial gutt, spør du meg :-)

Anonymous poster hash: b48ff...74f

Skrevet

Han er under utredning ved bup, og er fastsatt at han er hypersensitiv. Han blir fort sliten ja og en lang dag på skole/sfo er veldig slitsomt for de som er mer følsom enn oss "vanlige" folk. Jeg mener han får nok sosial stimuli. Unger kommer av og til hit å spør etter han, og han kan gå til venner på eget initiativ. + en del lek på sfo.  Far klager på det sosiale for han liker å sende de ut å leke når de er på samvær...og da kan han si at han ikke har noen å være med :P Jeg forstår jo at han sier det for å slippe å gå ut, mulig pga han er sliten og vil ha fred. Bup vil utrede ang autismespekter mye pga det far sier. Jeg ser jo en helt annen unge sosialt, og tenker han ikke blir forstått. Han kan for eksempel om det kommer barn og spør etter broren si at han også vil være med ut, og det får han.

Hi

Anonymous poster hash: 46a4b...956

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...