Gå til innhold

Blir utnyttet for kjøring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har skjedd før. Og idag kjenner jeg det er nok! Har kjent henne hele livet, hun hat nå hatt samboer i to år. Hver gang jeg skal mot sentrum (vi bor 3 mil unna) vil hun eller hun og typen sitte på. Idag skulle samboeren hennes til frisør fordi de drakk seg drita i natt og ikke er kjørbar. Tenkte kanskje vi kunne gå litt sammen i mellomtiden men neida! "Hva har du for ærend da"? Spurte hun og deretter gikk hun sammen med typen til frisøren og jeg går nå alene. Hun skal altså bare sitte å vente på han inne hos frisør - jeg skylle bare hente en ting og deretter var jeg ferdig med mine ærend. Dwtte er sårt, men hun tenker kun på seg selv og han. Gidder ikke mer snart... De har vært ilag to år nå og bodd sammen i 7 mnd.

Anonymous poster hash: 0cb26...cac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt skrivefeil her men..

Skrevet (endret)

Du får be de spytte i bensinpenger da. 

Var det du som tilbydde skyss eller spurte dem deg? 

Endret av frk Nilsen
Skrevet

Da hadde jeg latt være å fortelle hvor jeg skulle, rett og slett. 

Skrevet

De spurte.

Skrevet

Send hun en melding og si at du er ferdig med fine ærend og kan få sitte på hjemover NÅ hvis de er klare.

Det går sikkert en buss eller taxi som de kan følge.

Skrevet

De spurte.

Da er det jo bare å si nei, eller ok men da spanderer du lunsj mens han klipper seg, betaler bensin, bom, parkering etc. 

Du må sette grenser for hva som er greit for deg. 

Neste gang får du be dem ta bussen til byen.

Skrevet

Jeg sitter igjen med en følelse av at det egentlig ikke er skyssen i seg selv som er problemet ditt, men snarere at du savner alenetid med venninnen din. Tar jeg helt feil?

Du skulle uansett til byen, og det hadde ikke kostet deg noe mindre om de ikke var med.

Kanskje du skulle ta en prat med venninnen din, og spurt om dere kanskje skulle finne på noe sammen snart, bare dere to? Det er ikke alltid så lett å være den som "dras mellom" venninner og kjæresten heller. Og når man er forelsket trenger man kanskje en vekker for å innse at venninner føler seg tilsidesatt?

En annen ting er jo at du har sagt du uansett skulle til byen. Hvis hun ikke visste HVA du skulle, så er det kanskje like naturlig at hun tenkte hun skulle være med kjæresten for ikke å presse seg på deg, hva du enn skulle?

Skrevet

Ville nok sagt de kunne sitte på ned, men at du bare skulle hente noe og hjem igjen.Da kan de jo velge om det er noe de ønsker. Evt si at du skal hente noe og at du kan godt vente, men gidder ikke surre rundt alene. 

Anonymous poster hash: 782c0...c42
Skrevet

Hun tar kun kontakt når hun trenger skyss noen steder.. Det er det som er litt sårt. Så da liker hun vel ikke være sammen med meg da.

Skrevet

Jeg sitter igjen med en følelse av at det egentlig ikke er skyssen i seg selv som er problemet ditt, men snarere at du savner alenetid med venninnen din. Tar jeg helt feil?

Du skulle uansett til byen, og det hadde ikke kostet deg noe mindre om de ikke var med.

Kanskje du skulle ta en prat med venninnen din, og spurt om dere kanskje skulle finne på noe sammen snart, bare dere to? Det er ikke alltid så lett å være den som "dras mellom" venninner og kjæresten heller. Og når man er forelsket trenger man kanskje en vekker for å innse at venninner føler seg tilsidesatt?

En annen ting er jo at du har sagt du uansett skulle til byen. Hvis hun ikke visste HVA du skulle, så er det kanskje like naturlig at hun tenkte hun skulle være med kjæresten for ikke å presse seg på deg, hva du enn skulle?

Jeg forklarte henne hva jeg skulle. Hente en sak, handle litt - ferdig. Tok et kvarter

Skrevet

Merkelig innlegg, forsto ikke mye av dette.

Anonymous poster hash: a9b8d...175
Skrevet

Jeg forklarte henne hva jeg skulle. Hente en sak, handle litt - ferdig. Tok et kvarterAnonymous poster hash: 0cb26...cac

Da burde du vel strengt tatt sagt det til henne? At du kun skulle et kort ærend og deretter dra hjem. Sø fikk hun velge om hun ville sitte på ned for så å komme seg hjem selv, eller om de ville komme seg fram og tilbake på andre måter.

Det høres mest ut som om du er lei deg for at hun ikke er sammen med DEG, og at selve skyssen er et mindre problem. Hadde det vært greit at de satt på hvis hun hadde hengt sammen med deg med mannen var hos frisøren?

Anonymous poster hash: 27401...f60

Skrevet

Jeg forklarte henne hva jeg skulle. Hente en sak, handle litt - ferdig. Tok et kvarterAnonymous poster hash: 0cb26...cac

Kunne du ikkje bare reist heim ettepå då?

Skrevet

Hva er poenget? Poenget er at min "venn" kun tar kontakt når hun trenger eller vil bli kjørt noen sted, så slipper hun selv bruke bensin og penger. Hun tar omtrent ingen kontakt utenom. Typen blir prioritert foran alt og alle. Fair enough. Men da bør hun ikke være lei seg den dagen hun og han evt ikke er sammen mere og hun ikke har stort til venner lengre. Tilfeldigvis skulle jeg et ærend idag i byen, men det visste hun ikke før hun spurte om jeg kunne kjøre. Vil de kun være for seg selv kan de kjøre selv eller skaffe privatsjåfør. Føles ut som jeg er en byrde om jeg går sammen med de. Så kjip er jeg. Har tatt mindre kontakt med henne i det siste av en grunn.

Skrevet

Hva er poenget? Poenget er at min "venn" kun tar kontakt når hun trenger eller vil bli kjørt noen sted, så slipper hun selv bruke bensin og penger. Hun tar omtrent ingen kontakt utenom. Typen blir prioritert foran alt og alle. Fair enough. Men da bør hun ikke være lei seg den dagen hun og han evt ikke er sammen mere og hun ikke har stort til venner lengre. Tilfeldigvis skulle jeg et ærend idag i byen, men det visste hun ikke før hun spurte om jeg kunne kjøre. Vil de kun være for seg selv kan de kjøre selv eller skaffe privatsjåfør. Føles ut som jeg er en byrde om jeg går sammen med de. Så kjip er jeg. Har tatt mindre kontakt med henne i det siste av en grunn. Anonymous poster hash: 0cb26...cac

Men hvorfor sier du da ja til at de kan sitte på hvis du faktisk ikke ønsker å ha de med?

Eller hvorfor sier du ikke at hun må betale bensinpenger før du vil kjøre de?

Eller hvorfor avtalte du ikke at dere to kunne f.eks spise lunch mens mannen var hos frisøren?

Hvis du først sier ja til å kjøre de, så kan du ikke etterpå bli sur.....

Anonymous poster hash: 27401...f60

Skrevet

Usj. Ikkje kjekt!

Eg hadde kutta ho ut, iallefall midlertidig, og fortalt ho ka som var grunnen.

Nå veit eg ikkje kor gamle dåke e. Men eg tenke at når ein e voksen så tole et vennskap lange periodar uten kontakt. At når ho evt går ut av dette forholdet så kan et vennskap gå tilbake til normalen. Men eg skjønne jo såklart at dette er vanskelig å tenke seg når ein føler seg så utnytta. Men på ein anna måte. Om dåke e voksne, dei har vore kjærester i to år så tenke eg at dette ikkje er normal oppførsel verken mot deg, eller dei i lag. Ein sit ikkje og ser på at kjæresten blir kløpt, mens "venninna" går aleine og venter på dei. Då hadde eg tenkt at venninna di anten er sjukelig sjalu og ikkje tør la han sitte hos frisøren aleine eller at han kontrollerer og bestemmer over ho.

Skrevet

Hvis du lar folk behandle deg som en dørmatte så gjør de det også. Her er det jo bare å si nei, det passer ikke i dag. Problem løst. Venninna di er ikke verdt deg.

Anonymous poster hash: 6843e...83a
Skrevet

Det er sårt når man ser at vennskap ikke lenger er hva det var.

Men jeg tror det er viktig at du blir tydelig med henne. Ring henne og foreslå at dere to finner på noe sammen, at du har savnet vennskapet slik det var, at dere nesten aldri er sammen lenger. Om hun vil treffe deg så prøver du å ta opp med henne det at du føler hun kun tar kontakt når hun trenger skyss, og at det ikke lenger føles greit.

Takler hun ikke at du sier dette, da er vel ikke vennskapet så mye verdt likevel, da er det like greit å finne ut av.

Og du må bli flinkere til å sette grenser for deg selv. I dag kunne du f.eks. sagt at de mer enn gjerne kan sitte på dit, men siden du skal fort hjem igjen så må de finne en annen løsning hjem. Er de ikke interessert i det så er det vel ikke så viktig med den skyssen likevel. Man stiller opp for venner, men når de prioriterer å dra på fylla og drikke så mye at de ikke er kjørbare langt på dag neste dag, da trenger ikke du å bruke mye energi på dem - i hvert fall ikke når de synes å ta det for gitt og ikke yter noe tilbake.

Men du må lære deg å sette grenser for hva som er greit og ikke greit for deg selv. Du trenger heller ikke forklare så mye, du kan bare si "det passer dessverre ikke", eller "ja, dere kan sitte på til, men jeg har ikke tid til å vente på at dere skal bli ferdige etterpå, så da må dere skaffe transport hjem selv". Tørr å si nei, du vil bli mer respektert når du setter grenser for deg selv.

Anonymous poster hash: 64f01...855
Skrevet

Det du er lei deg for, er at din venninne ikke lenger prioriterer deg. Hun har fått seg type, og vil helst være med han. Og så er du lei deg for at du ikke tør å si ifra. Vær tøff nok til å si at deres plan ikke passer deg. Eller at du idag ønsker å reise alene.

Skrevet

Takker for alle svar. Igår hadde vi en venninnrkveld med ei til når typen var vekke. Hyggelig nok..Hun andre venninna trengte skyss hjem idag, og spurte igår: "hvem kan kjøre meg"? Hun andre holdt bare kjeft og forventa at jeg gjorde det siden verken hun eller typen gadd å kjøre tydeligvis. To sjåfører og to biler i samme hus!!!!! Jeg sa ja, ellers ville ikke hun andre kommet seg hjem siden bussen ikke går her i helger. Men - siste kjøring fra meg. Blir heller ikke ta kontakt hvis hun ikke viser at hun vil tilbringe tid med meg, hvis det kun er for å utnytte tjenester fra meg. Innser dessverre hvordan hun er blitt. Etter hun flyttet rett i nabolaget og inn med typen har jeg sett henne sjeldnere enn når hun bodde fire mil unna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...