Gå til innhold

Celleprøve livmorhals?? Svart blødning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er mamma til 2 barn. Siste ble født for 2 år siden:) Jeg var på kontroll hos gynekologen min og er da ganske sikker på at det ble tatt en celleprøve.

Det er vanlig at man tar celleprøve etter gravid??(mener det, men ble litt usikker).

Vi fikk hjelp til å få det siste barnet siden det viste seg at jeg hadde svært lav AMH på 4 (sier noe om hvor mange egg jeg har igjen for de som ikke visste det:)).

Etter jeg sluttet å amme så tok det ikke lang tid før jeg fikk menstrasjon og det som var annerledes var at det faktisk begynte å komme regelmessig! Når man har lite egg igjen så vil det si at jeg sjeldent får eggløsning, ergo så får jeg  sjeldent menstrasjon. Og hvis jeg får menstrasjon så er det også veldig beskjedent. 

Det har skjedd noe dramatisk i familien som har gjort at jeg har vært litt nedfor og blitt sykemeldt siden jeg ved siden av familieliv og jobb tar en bachelor grad på fulltid. Jeg fikk ikke menstrasjon forje mnd og legen konkluderte i at det var fordi jeg ikke var helt meg selv fortiden mtp alt som skjer. Men så plutselig fikk jeg litt brunaktig utflod. Jeg tok en graviditetstest for å forsikre at prevensjonen gjorde jobben sin og den var negativ. Utfloden varte en dag, men etter et par dager kom det igjen og varte et par dager før det var borte. Så plutselig fikk jeg kraftig blødning (som for meg er unormalt) blødde da i 5-6 dager kraftig før det plutselig var helt borte. Uten antydning til noe. Dermed gikk det 5 dager også kjenner jeg noe skjer og når jeg går inn på badet så har jeg blødd svart blod gjennom buksa å alt :s 

Noen som har erfaring med dette?

Jeg har også vært plaget med svie nedentil, svimmelhet og hodepine hver dag i en uke. Har smerter i korsryggen, men det kan jeg til tider være plaget av spesielt når det blir mye sitting som det blir nå når jeg studerer. Jeg har time hos gyn begynnelsen av neste uke, men jeg blir jo litt bekymret da .....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...