Gå til innhold

Jeg har vaksine/sprøyteskrekk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hadde i grunn tenkt å ikke vaksinere babyen, men etter å ha lest en del, så ser jeg at vi ikke kommer utenom vaksiner. Så, som en del av min mentale terapi, har jeg bestilt time hos legen for influensavaksine til meg selv. Jeg vil prøve å møte frykten min. Men av og til kommer tvilen om dette er så lurt.

Noen som har overvunnet denne frykten og som vil fortelle meg hva som virket for dei?

Før slet jeg også med flyskrekk, men den har jeg ikke lenger. Jeg brukte da samme metode. Tvang meg selv til å fly, og etter en del turer ble frykten borte. 

Nå vil jeg kjempe mot vaksine/sprøyteskrekken min, kom gjerne med noen forslag og råd på metoder som kan være aktuelle å prøve.

Anonymous poster hash: fcc5d...b44
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En trøst er at jeg tok vaksinen for noen mnd siden. Jeg har sprøyteskrekk. Kjente den omtrent ikke og så ikke på den. Det hjalp! Som du vet sutter det i hodet. Jeg ser ikke på når babyen får vaksiner. Tenk på noe annet, men husk at sprøyten hjelper deg. Den er din enn :)

Fikk sprøyteskrekk etter opphold på Ahus der de "mishandlet" kroppen min mtp sprøyter; bommet hele tiden og fikk mange dritvonde sprøyter. Siden i vinter har jeg tatt over 450 sprøyter, hjalp ikke på skrekken. Det som derimot hjalp litt var en indusert fødsel så ufattelig vond at jeg tryglet om epidural. Sprøytenes konge? Og fikk veneflon. Etter det klarte jeg å tenke på sprøytene som et hjelpemiddel som er nødvendig, ikke en fiende som skal skade meg :)

Anonymous poster hash: 78a0d...1af

Skrevet

For min del er det eksponering som har hjulpet. Har tatt tatovering (ikke for å bli kvitt sprøyteskrekk da), og tok en del blodprøver i første svangerskap. Nå vet både hodet og kroppen at det ikke er så ille. Jeg var så redd så lenge at nå er det nesten gøy å ta sprøyte, kjenner på at skrekken er borte 😄 Ble i det hele tatt mye tøffere etter at jeg fikk barn, tannlegeskrekken er også borte. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...