Anonym bruker Skrevet 21. november 2015 #1 Skrevet 21. november 2015 Han skulle ut å spise med barnebarna, bare de 3 slik som de pleier. Da får dem snakket sammen og moret seg og trives med det. Kona hans er veldig overfladisk og gjør seg til ekstremt mye og snakker og ler høyt HELE TIDEN. Derfor har vi blitt enige med farfar om at dem kan få litt tid alene med han ute på restaurant. Igår skulle de det, men da hadde han plutselig med seg kona.. Og hun var som vanlig. Vi var helt utslitt av hele opplegget. Poenget ble jo helt borte. Alt handlet om henne under middagen, og hun snakket i tlf lenge ved bordet osv osv. Hun har ingen sosiale antenner, og sier imot barna om alt dem liker / ikke liker osv og dem føler seg overkjørt hele veien. Vi har etter mange år valgt å treffe henne, og så dukker hun opp igår. Farfar kunne jo sagt at hun var med i det minste..... Hva gjør man?? Anonymous poster hash: 5ca6a...0fa
Anonym bruker Skrevet 21. november 2015 #2 Skrevet 21. november 2015 Han skulle ut å spise med barnebarna, bare de 3 slik som de pleier. Da får dem snakket sammen og moret seg og trives med det. Kona hans er veldig overfladisk og gjør seg til ekstremt mye og snakker og ler høyt HELE TIDEN. Derfor har vi blitt enige med farfar om at dem kan få litt tid alene med han ute på restaurant. Igår skulle de det, men da hadde han plutselig med seg kona.. Og hun var som vanlig. Vi var helt utslitt av hele opplegget. Poenget ble jo helt borte. Alt handlet om henne under middagen, og hun snakket i tlf lenge ved bordet osv osv. Hun har ingen sosiale antenner, og sier imot barna om alt dem liker / ikke liker osv og dem føler seg overkjørt hele veien. Vi har etter mange år valgt å treffe henne, og så dukker hun opp igår. Farfar kunne jo sagt at hun var med i det minste..... Hva gjør man?? Anonymous poster hash: 5ca6a...0fa Rettelse : vi har etter mange år valgt å IKKE treffe henne HI Anonymous poster hash: 5ca6a...0fa
Anonym bruker Skrevet 21. november 2015 #3 Skrevet 21. november 2015 Hva gjorde du der? Jeg synes du bør la ungene dine bli kjent med bestefarens kone selv om du ikke godtar at hun tar din mors plass. Hvis ingen av dem har gjort noe værre enn dette synes jeg ikke det er noe å snakke om. Anonymous poster hash: 6faff...f1a
Anonym bruker Skrevet 21. november 2015 #4 Skrevet 21. november 2015 Jeg og mannen var ikke med, barna fortalte etterpå. Kona hans kjenner vi og vi har fått mer enn nok. Bestefaren holder ikke det han sier. HI Anonymous poster hash: 5ca6a...0fa
Anonym bruker Skrevet 21. november 2015 #5 Skrevet 21. november 2015 Om du ikke snakker til barna dine om hvordan denne damen er, kanskje de hadde likt hun? Barn har mye større toleranse enn voksne. Min favoritt afrikanske quote er "det skal en hel landsby til for å oppdra et barn" tror jeg veldig på, barn har godt av å bli utsatt for forskjellige mennesker, og hun her høres ikke slem ut, bare selvopptatt, og sånne mennesker kan man ikke skjermes for, men må lære seg å leve med Anonymous poster hash: f6847...b54
nasse nøffen Skrevet 21. november 2015 #6 Skrevet 21. november 2015 (endret) Jeg kan bare forestille meg hvilken vanskelig situasjon bestefar er i. Da er det din svigerfar? Derfor kjenner du ikke den følelsen inni magen, hadde det vært din far kunne du kjent på den. Dersom han har det bra med denne damen, men at andres tanker om hvordan man skal være lager problemer, synes jeg det er trist. Og gjør det så mye da? De vil ikke bli negativt påvirket av så lite kontakt uansett. Og de vet garantert hvordan du tenker om saken, derfor legger de nok litt på også når de gjenforteller. Vær heller glad for at hun ønsker være med dine barn, nok av de som ikke gjør det Endret 21. november 2015 av nasse nøffen
Anonym bruker Skrevet 21. november 2015 #7 Skrevet 21. november 2015 Legger ikke føringer for hvordan hun er, det gjør hun selv. Vi forholder oss til hvordan hun er, og lager ikke problemer. Vi synes det var en dårlig måte å gjøre dette på, å bare bli med når mannen min og faren har avtalt at bare de 3 skal hygge seg sammen. Hun er ikke opptatt av barna i det hele tatt, alt handler om henne og hun styrer alt når hun er med. Barna var veldig slitne av hele opplegget hennes, det blir ikke noe koselig. Vi har prøvd mange ganger før, og vi har tatt en avgjørelse om å ikke treffe henne. Men dere har ikke truffet henne så da er det nok umulig å forstå. HI Anonymous poster hash: 5ca6a...0fa
Anonym bruker Skrevet 21. november 2015 #8 Skrevet 21. november 2015 Ungene far ikke vondt av at ikke alt handler om dem. Du kan ikke forvente at bestefar skal komme alene. Så galt kan det ikke være. Tror folk har for høe forventninger til besteforeldre i dag. De skal ikke være underholdningsmaskiner for dine barn. Du må ta besteforeldre for det de er, akkurat som barn er forskjellige. Anonymous poster hash: b9687...b10
Anonym bruker Skrevet 21. november 2015 #9 Skrevet 21. november 2015 Okey takk for svar allesammen HI Anonymous poster hash: 5ca6a...0fa
Anonym bruker Skrevet 21. november 2015 #10 Skrevet 21. november 2015 Ungene far ikke vondt av at ikke alt handler om dem. Du kan ikke forvente at bestefar skal komme alene. Så galt kan det ikke være. Tror folk har for høe forventninger til besteforeldre i dag. De skal ikke være underholdningsmaskiner for dine barn. Du må ta besteforeldre for det de er, akkurat som barn er forskjellige. Anonymous poster hash: b9687...b10 Jo hvis bestefar har laget en avtale om at han og barna skal kose seg alene bare de, da kan man forvente at han kommer alene. Det er jo en del av den avtalen han laget. Det minste man kan forvente er at mannen som tross alt er voksen kan gi beskjed om det blir forandringer i forhold til den avtalen som er. På samme måte som jeg forventer at min venninne gir beskjed om hun tar med seg mannen sin om vi egentlig har en avtale om at jeg og hun skal treffes å gjøre noe alene. Jeg ville nok gitt klar beskjed til bestefaren i ettertid om at barna ble skuffet for at avtalen ble forandret på og at de har gitt utrykk for at de var slitne av det hele og ikke hadde hatt det koselig. Og at avtaler som er gjort skal holdes slik de er laget eller at det må gis beskjed i god tid om forandringer eventuelt at han må avlyse slik at du kan forberede barna på dette. Hadde han deretter gjort det samme en gang til hadde jeg ikke gått med på flere slike avtaler på en stund. En avtale er en avtale og slikt skal holdes, det er normal folkeskikk å si fra om ting blir forandret. Og det er viktig at barn også får den respekten. Det er jo også slik barna lærer at man skal holde det man sier. Om ikke voksne gjør det hvordan skal de da lære? Anonymous poster hash: 0a5e9...76b
Anonym bruker Skrevet 21. november 2015 #11 Skrevet 21. november 2015 Hi høres mer vanskelig ut enn kjæresten til bestefaren. Er det rart det er krig i verden? Når folk er så smålig hele tiden? Anonymous poster hash: f6847...b54
Anonym bruker Skrevet 21. november 2015 #12 Skrevet 21. november 2015 Dere stiller ett vanskelig ultimatum til fargar også ved å utelukke hans kone/kjæreste. Er dere ikke glad at han er lykkelig i det minste? Hadde det vært bedre om han var alene? Nå har han hvertfall selskap. Barna dør ikke av å tilbringe litt tid med henne. Folk er forskjellige, noen verre enn andre. Så sant hun ikke er stygg med barns hadde jeg ikke hengt meg opp i det. Dere var ikke engang med så hva dere mener om henne spiller ingen rolle. Ikke glem at deres holdninger til denne damen smitter over på barna. Anonymous poster hash: 0c0fc...185
Anonym bruker Skrevet 21. november 2015 #13 Skrevet 21. november 2015 Ungene far ikke vondt av at ikke alt handler om dem. Du kan ikke forvente at bestefar skal komme alene. Så galt kan det ikke være. Tror folk har for høe forventninger til besteforeldre i dag. De skal ikke være underholdningsmaskiner for dine barn. Du må ta besteforeldre for det de er, akkurat som barn er forskjellige. Anonymous poster hash: b9687...b10 Jo hvis bestefar har laget en avtale om at han og barna skal kose seg alene bare de, da kan man forvente at han kommer alene. Det er jo en del av den avtalen han laget. Det minste man kan forvente er at mannen som tross alt er voksen kan gi beskjed om det blir forandringer i forhold til den avtalen som er. På samme måte som jeg forventer at min venninne gir beskjed om hun tar med seg mannen sin om vi egentlig har en avtale om at jeg og hun skal treffes å gjøre noe alene. Jeg ville nok gitt klar beskjed til bestefaren i ettertid om at barna ble skuffet for at avtalen ble forandret på og at de har gitt utrykk for at de var slitne av det hele og ikke hadde hatt det koselig. Og at avtaler som er gjort skal holdes slik de er laget eller at det må gis beskjed i god tid om forandringer eventuelt at han må avlyse slik at du kan forberede barna på dette. Hadde han deretter gjort det samme en gang til hadde jeg ikke gått med på flere slike avtaler på en stund. En avtale er en avtale og slikt skal holdes, det er normal folkeskikk å si fra om ting blir forandret. Og det er viktig at barn også får den respekten. Det er jo også slik barna lærer at man skal holde det man sier. Om ikke voksne gjør det hvordan skal de da lære? Anonymous poster hash: 0a5e9...76b Ja akkurat det samme tenkte vi. En avtale er en avtale, definitivt. Eller man endrer den eller sier ifra på forhånd. Så mannen min ringte idag og sa ifra til bestefar. HI Anonymous poster hash: 5ca6a...0fa
Anonym bruker Skrevet 21. november 2015 #14 Skrevet 21. november 2015 Dere stiller ett vanskelig ultimatum til fargar også ved å utelukke hans kone/kjæreste. Er dere ikke glad at han er lykkelig i det minste? Hadde det vært bedre om han var alene? Nå har han hvertfall selskap. Barna dør ikke av å tilbringe litt tid med henne. Folk er forskjellige, noen verre enn andre. Så sant hun ikke er stygg med barns hadde jeg ikke hengt meg opp i det. Dere var ikke engang med så hva dere mener om henne spiller ingen rolle. Ikke glem at deres holdninger til denne damen smitter over på barna. Anonymous poster hash: 0c0fc...185 Vi velger da selv hvem vi vil omgås. Hun er svært krevende. Hun har ingen interesse for barn, kun ute etter anerkjennelse og MYE oppmerksomhet. Man trenger ikke å utsette barna for hennes eksponeringsbehov. HI Anonymous poster hash: 5ca6a...0fa
Anonym bruker Skrevet 21. november 2015 #15 Skrevet 21. november 2015 Hi høres mer vanskelig ut enn kjæresten til bestefaren. Er det rart det er krig i verden? Når folk er så smålig hele tiden? Anonymous poster hash: f6847...b54 WOW....... Ordet "vanskelig" er jo så bredspektret, og det er øynene som ser. Krig faktisk...wow. Beskytter du ikke barna dine mot slitsomme personer du da?? HI Anonymous poster hash: 5ca6a...0fa
Anonym bruker Skrevet 21. november 2015 #16 Skrevet 21. november 2015 Det er tydelig at det er mange her som er blitt forskånet for de verste menneskene. "Så ille kan det jo ikke være"... jo, det kan faktisk være det, og når Hi sier det, så vil jeg tro at det er så ille. Det at hennes mann og hun i flere år har vært nødt til å beskytte seg selv/barna mot denne kvinnen, det sier sitt. Likevel har de forsøkt å finne en ordning som kan fungere både for bestefaren og barna. Det er gjort en avtale, og da bør den respekteres. Blir det endringer så må det sies fra om, spesielt når dette er så ille at barna ikke lenger har glede av samvær med bestefar. For fortsetter dette så vil samvær med bestefar bli en negativ opplevelse for barna, og det er ingen tjent med. Det er ingen problemer å forstå at dette er vanskelig for denne bestefaren. Men det er nå en gang slik at han har valgt å leve med denne kvinnen. Er hun så spesiell at andre, også hans barn, ikke greier å forholde seg til henne, da tar bestefaren et valg når han fortsetter forholdet, og må finne en måte å gjøre det beste ut av situasjonen. Jeg har stor forståelse for at denne mannen synes det er vanskelig å ta kampen med sin (vanskelige) samboer/kone. Det er heller ikke vanskelig å se hans ønske om å få alle til å fungere sammen. Men når barna har trukket seg unna og barnebarna gir tilbakemeldinger om at det er for slitsomt og negativ å forholde seg til bestefars kone/samboer, da må man bare forholde seg til det. Resultatet av å tvinge gjennom samvær med en så negativ person er jo at barna trolig kommer til å velge bort bestefar så fort de er gamle nok til å gjøre det. En dag får de også nok. Prøv å ha en fornuftig samtale med denne bestefaren. Prøv å gi inntrykk av at dere forstår at det også må være vanskelig for ham (om dere mener det eller ei), men at barnas beste må stå i fokus, da tror jeg det er større sjanse for at han fortsatt vil gå inn for en slik kompromiss som dere har fått til å fungere til nå. Anonymous poster hash: 936d1...d9c
Anonym bruker Skrevet 21. november 2015 #17 Skrevet 21. november 2015 Føler med deg. Min farmor hadde en kjæreste som var helt uspiselig. Familien slapp aldri unna ham og han ødela enhver familiesammenkomst. Da hun begynte å ta han med seg på lunsjer hun og jeg avtalte sluttet jeg å lage avtaler med henne. Det var uutholdelig. Skjønner deg godt HI. Anonymous poster hash: dcaed...fe4
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #18 Skrevet 22. november 2015 Det er tydelig at det er mange her som er blitt forskånet for de verste menneskene. "Så ille kan det jo ikke være"... jo, det kan faktisk være det, og når Hi sier det, så vil jeg tro at det er så ille. Det at hennes mann og hun i flere år har vært nødt til å beskytte seg selv/barna mot denne kvinnen, det sier sitt. Likevel har de forsøkt å finne en ordning som kan fungere både for bestefaren og barna. Det er gjort en avtale, og da bør den respekteres. Blir det endringer så må det sies fra om, spesielt når dette er så ille at barna ikke lenger har glede av samvær med bestefar. For fortsetter dette så vil samvær med bestefar bli en negativ opplevelse for barna, og det er ingen tjent med. Det er ingen problemer å forstå at dette er vanskelig for denne bestefaren. Men det er nå en gang slik at han har valgt å leve med denne kvinnen. Er hun så spesiell at andre, også hans barn, ikke greier å forholde seg til henne, da tar bestefaren et valg når han fortsetter forholdet, og må finne en måte å gjøre det beste ut av situasjonen. Jeg har stor forståelse for at denne mannen synes det er vanskelig å ta kampen med sin (vanskelige) samboer/kone. Det er heller ikke vanskelig å se hans ønske om å få alle til å fungere sammen. Men når barna har trukket seg unna og barnebarna gir tilbakemeldinger om at det er for slitsomt og negativ å forholde seg til bestefars kone/samboer, da må man bare forholde seg til det. Resultatet av å tvinge gjennom samvær med en så negativ person er jo at barna trolig kommer til å velge bort bestefar så fort de er gamle nok til å gjøre det. En dag får de også nok. Prøv å ha en fornuftig samtale med denne bestefaren. Prøv å gi inntrykk av at dere forstår at det også må være vanskelig for ham (om dere mener det eller ei), men at barnas beste må stå i fokus, da tror jeg det er større sjanse for at han fortsatt vil gå inn for en slik kompromiss som dere har fått til å fungere til nå. Anonymous poster hash: 936d1...d9c Tusen takk, dette stemmer helt for vår del. Vi vil opprettholde kontakt med bestefar til tross for hennes ego. Og det fungerte helt til nå, helt til han tok henne med seg, og ødela denne fine ordningen. Han har fått beskjed om at hvis hun er med flere ganger så blir vi alle bare hjemme her, og kommer han alene kan han og ungene dra ut og kose seg. Hvis hun er med må vi voksne takle henne. HI Anonymous poster hash: 5ca6a...0fa
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #19 Skrevet 22. november 2015 Føler med deg. Min farmor hadde en kjæreste som var helt uspiselig. Familien slapp aldri unna ham og han ødela enhver familiesammenkomst. Da hun begynte å ta han med seg på lunsjer hun og jeg avtalte sluttet jeg å lage avtaler med henne. Det var uutholdelig. Skjønner deg godt HI. Anonymous poster hash: dcaed...fe4 Ja føler med deg også. Det er virkelig slitsomt. Skjønner deg veldig godt. Synd at dem ikke kunne gjøre noe med situasjonen den gang. HI Anonymous poster hash: 5ca6a...0fa
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #20 Skrevet 22. november 2015 Hi høres mer vanskelig ut enn kjæresten til bestefaren. Er det rart det er krig i verden? Når folk er så smålig hele tiden? Anonymous poster hash: f6847...b54 WOW.......Ordet "vanskelig" er jo så bredspektret, og det er øynene som ser. Krig faktisk...wow. Beskytter du ikke barna dine mot slitsomme personer du da?? HI Anonymous poster hash: 5ca6a...0fa Nei, beskytter ikke barna mine mot slitsome mennesker, verden er full av de, så de må de lære seg å takle, jo før jo bedre. Jeg beskytter de derimot mot farlige mennesker. Anonymous poster hash: f6847...b54
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #21 Skrevet 22. november 2015 Jeg forstår deg godt. Jeg har en stemor som ikke kan la min far være med meg alene. Hun hater meg og skulle ønsle jeg ikke eksisterte. Likevel tar han henne med hver gang og bryter hvert eneste løfte. Jeg har gitt opp, og lager ikke noen avtaler med han lenger. Jeg blir syk i flere dager av å måtte være med henne i bare noen timer. Stå på! Anonymous poster hash: 085b9...185
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #22 Skrevet 22. november 2015 Jeg forstår deg godt. Jeg har en stemor som ikke kan la min far være med meg alene. Hun hater meg og skulle ønsle jeg ikke eksisterte. Likevel tar han henne med hver gang og bryter hvert eneste løfte. Jeg har gitt opp, og lager ikke noen avtaler med han lenger. Jeg blir syk i flere dager av å måtte være med henne i bare noen timer. Stå på! Anonymous poster hash: 085b9...185 Ja det skal jeg, og vi er alle veldig enige om det. Vi blir helt utmattet alle 4 av å være med henne...Hun kysser og tar på mannen min også, altså det blir helt feil. Vi blir like satt ut hver gang. Hun er 58 år så det blir ikke slik som hun vil ha det uansett, men uff...Hun klarte det ikke sist, han trakk seg unna og snakket lite med henne. Da ble hun skikkelig snurt! Så er det virkelig dette vi vil ha i fokus?? Svaret er nei. Hun skal ikke ta fokuset vekk fra barna, men det er det hun ønsker. Ja både hjertet og fornuften sier at vi skal holde oss langt vekk fra henne! Bestefar er så grei og rolig uten henne. Takk for at du delte dine erfaringer :-) HI Anonymous poster hash: 5ca6a...0fa
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #23 Skrevet 22. november 2015 Hi høres mer vanskelig ut enn kjæresten til bestefaren. Er det rart det er krig i verden? Når folk er så smålig hele tiden? Anonymous poster hash: f6847...b54 WOW.......Ordet "vanskelig" er jo så bredspektret, og det er øynene som ser. Krig faktisk...wow. Beskytter du ikke barna dine mot slitsomme personer du da?? HI Anonymous poster hash: 5ca6a...0fa Nei, beskytter ikke barna mine mot slitsome mennesker, verden er full av de, så de må de lære seg å takle, jo før jo bedre. Jeg beskytter de derimot mot farlige mennesker. Anonymous poster hash: f6847...b54 [/acronyJ JAA selvfølgelig. Men slitsomme og falske mennesker er også farlig. For psyken. Er viktig å lære barna å ikke gi etter for sånt. Du synes det er greit at andre skal slite ut barna dine? Hva med avtaler? Skal ikke besteforeldre holde avtaler? Det er faktisk det denne tråden handler om! HI Anonymous poster hash: 5ca6a...0fa
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #24 Skrevet 22. november 2015 Hi høres mer vanskelig ut enn kjæresten til bestefaren. Er det rart det er krig i verden? Når folk er så smålig hele tiden? Anonymous poster hash: f6847...b54 WOW.......Ordet "vanskelig" er jo så bredspektret, og det er øynene som ser. Krig faktisk...wow. Beskytter du ikke barna dine mot slitsomme personer du da?? HI Anonymous poster hash: 5ca6a...0fa Nei, beskytter ikke barna mine mot slitsome mennesker, verden er full av de, så de må de lære seg å takle, jo før jo bedre. Jeg beskytter de derimot mot farlige mennesker. Anonymous poster hash: f6847...b54 [/acronyJ JAA selvfølgelig. Men slitsomme og falske mennesker er også farlig. For psyken. Er viktig å lære barna å ikke gi etter for sånt. Du synes det er greit at andre skal slite ut barna dine? Hva med avtaler? Skal ikke besteforeldre holde avtaler? Det er faktisk det denne tråden handler om!HI Anonymous poster hash: 5ca6a...0fa Hvordan skal barna dine lære seg å takle sånne mennesker om du skal skjerme de for sånne? Hun er egoistisk og selvopptatt, hvor farlig er dette? Perfekt læringarena på at, se... sånn oppførsel er slitsom, ikke bli sånn. Barna dine sine sosiale antenner vil antakelig vokse for hvert møte, å ha sånne personer rundt seg ER slitsomt, men livet ER slitsomt av og til, og å lære seg å takle dette, i steden for å bli en furten klagebøtte er enormt viktig for meg! Jeg liker ikke så godt folk som syter uten grunn, men det har du sikkert forstått nå... Jeg skjønner godt at bestefar prøver å "lure" henne med, han ser nok noe i henne som hans kjære familie glatt overser, for de er så sensitive å sutrete. Kom an! Gi dama plass! Du oppfører deg som en tenåring med nyskilte foreldre! Anonymous poster hash: f6847...b54
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #25 Skrevet 22. november 2015 Hi høres mer vanskelig ut enn kjæresten til bestefaren. Er det rart det er krig i verden? Når folk er så smålig hele tiden? Anonymous poster hash: f6847...b54 WOW.......Ordet "vanskelig" er jo så bredspektret, og det er øynene som ser. Krig faktisk...wow. Beskytter du ikke barna dine mot slitsomme personer du da?? HI Anonymous poster hash: 5ca6a...0fa Nei, beskytter ikke barna mine mot slitsome mennesker, verden er full av de, så de må de lære seg å takle, jo før jo bedre. Jeg beskytter de derimot mot farlige mennesker. Anonymous poster hash: f6847...b54 [/acronyJ JAA selvfølgelig. Men slitsomme og falske mennesker er også farlig. For psyken. Er viktig å lære barna å ikke gi etter for sånt. Du synes det er greit at andre skal slite ut barna dine? Hva med avtaler? Skal ikke besteforeldre holde avtaler? Det er faktisk det denne tråden handler om!HI Anonymous poster hash: 5ca6a...0fa Hvordan skal barna dine lære seg å takle sånne mennesker om du skal skjerme de for sånne?Hun er egoistisk og selvopptatt, hvor farlig er dette? Perfekt læringarena på at, se... sånn oppførsel er slitsom, ikke bli sånn. Barna dine sine sosiale antenner vil antakelig vokse for hvert møte, å ha sånne personer rundt seg ER slitsomt, men livet ER slitsomt av og til, og å lære seg å takle dette, i steden for å bli en furten klagebøtte er enormt viktig for meg! Jeg liker ikke så godt folk som syter uten grunn, men det har du sikkert forstått nå... Jeg skjønner godt at bestefar prøver å "lure" henne med, han ser nok noe i henne som hans kjære familie glatt overser, for de er så sensitive å sutrete. Kom an! Gi dama plass! Du oppfører deg som en tenåring med nyskilte foreldre! Anonymous poster hash: f6847...b54 Gi henne plass?? Hun tar jo plassen selv for oss alle, hun overkjører alle. Glem det!! HI Anonymous poster hash: 5ca6a...0fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå