Gå til innhold

Ikke ha vekt på helsekortet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man slippe å ha vekten på helsekortet? Jeg vil ikke vite hvor mye jeg går opp, og vil gjerne veie meg med ryggen til. Men må det da noteres å helsekortet eller kan de ha det i en journal på data f.eks?

Anonymous poster hash: 15bf5...086
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det må på helsekortet. Dette for at alt av helsepersonale skal vite hva du veier dersom det skulle skje noe i løpet av svangerskapet. Jeg mistet i uke 17 sist jeg var gravid, måtte da hasteopperere i narkose, og da måtte de vite vekten min i forbindelse med narkosen. Vekten din har også betydning for om du er i risikogruppen for svangerskapsdiabetes osv.

Anonymous poster hash: 82c7c...c62

Skrevet

Jeg sa ifra til lege og jordmor at jeg ikke ville hvite vekta mi, legen klistra en post it lapp over tallet på helsekortet og forklarte greia videre etterhvert som det var andre leger, gyn eller jordmødre som sku sjekke. Opplevde ikke noe tull med det, og alle var hensynsfulle og forståelsesfulle.

Anonymous poster hash: d8a14...47b

Skrevet

Jeg sa ifra til lege og jordmor at jeg ikke ville hvite vekta mi, legen klistra en post it lapp over tallet på helsekortet og forklarte greia videre etterhvert som det var andre leger, gyn eller jordmødre som sku sjekke. Opplevde ikke noe tull med det, og alle var hensynsfulle og forståelsesfulle. Anonymous poster hash: d8a14...47b

Altså jeg forklarte til nye leger, gyn og jordmor.

Skrevet

Ok, takk for svar. Jeg har hatt spiseforstyrrelse og klarte fint å veie meg under behandlingen, med ryggen til. Og vil helst ikke se tall nå i fare for at det blir en stor trigger å se det stige.

Skrevet

Ok, takk for svar. Jeg har hatt spiseforstyrrelse og klarte fint å veie meg under behandlingen, med ryggen til. Og vil helst ikke se tall nå i fare for at det blir en stor trigger å se det stige. Anonymous poster hash: 15bf5...086

Da er det bare å klistre en lapp over å ikke se ;) gratulerer med graviditet og nyt tida :D

Skrevet

Ok, takk for svar. Jeg har hatt spiseforstyrrelse og klarte fint å veie meg under behandlingen, med ryggen til. Og vil helst ikke se tall nå i fare for at det blir en stor trigger å se det stige. Anonymous poster hash: 15bf5...086

Da er det bare å klistre en lapp over å ikke se ;) gratulerer med graviditet og nyt tida :D

Takk :D

Skrevet

Ok, takk for svar. Jeg har hatt spiseforstyrrelse og klarte fint å veie meg under behandlingen, med ryggen til. Og vil helst ikke se tall nå i fare for at det blir en stor trigger å se det stige.

Jeg er helt sikker på at du vil møte forståelse hvis du forklarer dette. Høres ut som et fornuftig valg. :)

Anonymous poster hash: 778d8...b0b

Skrevet

Du bestemmer selv hvilke opplysninger som skal noteres på helsekortet, og også hvorvidt du i det hele tatt skal veies. Du er ikke en gang pliktig til å ha et helsekort, selv om det kan virke sånn på mange i helsevesenet.

Anonymous poster hash: 5fb61...c8a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...