Gå til innhold

Jeg er helsefagarbeider, hvilken etterutdanning tror dere er best av:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barsel og barnepleie, eller kreftomsorg og lindrende pleie.

Som dere sikkert skjønner sikter jeg meg til sykehus, og jeg får gratis deltidsutdanning innen en av disse tingene.

Vet bare ikke hva det blir best for å komme seg innenfor sykehuset.

Takk for tips/hjelp :-)

Anonymous poster hash: c2423...bdc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke orket kreftomsorg, så jeg hadde uten tvil valgt barsel.

Skrevet

Ikke ofte det er ledig jobb som barnepleier.Hva ønsker du selv å jobbe med av disse to ? Det er på en måte to ytterpunkter her,liv eller død. Hvor føler du at du ville gjort det best ?

Anonymous poster hash: c213f...9bf

Skrevet

Jeg ville uten tvil valgt kreftomsorg og palliasjon. Det er så utrolig givende og sterkt. Og antakelig et enklere arbeidsmarked om det betyr noe.

Anonymous poster hash: a136b...c84

Skrevet

Ikke ofte det er ledig jobb som barnepleier.Hva ønsker du selv å jobbe med av disse to ? Det er på en måte to ytterpunkter her,liv eller død. Hvor føler du at du ville gjort det best ?

Anonymous poster hash: c213f...9bf

Nei akkurat det jeg tenker, vanskelig å få jobb som barnepleier men det er det jeg helst kunne tenke meg. Noen mener det vil bli større behov om noen år, siden det allerede er manko på sykepleiere og de trengs til andre ting.

Jeg hadde ikke hatt noe imot kreftomsorg/jobbe med Aids syke f.eks. Jeg er veldig glad i å gi omsorg uansett situasjon. :-)

Hi

Skrevet

Jeg ville uten tvil valgt kreftomsorg og palliasjon. Det er så utrolig givende og sterkt. Og antakelig et enklere arbeidsmarked om det betyr noe.

Jobber du innen dette?

Ja antar det er litt enklere å skaffe seg jobb etterpå da 😊

Skrevet

Dette er svært vanskelig å svare på, det kommer jo også an på hva du føler selv, og hva du mener selv du er god til. 

Å jobbe med de tingene du ramser opp her er hardt nok i seg selv, og kreftomsorg er uten tvil vanskelig og absolutt ikke for alle i det hele tatt. Men det kommer også an på hvordan man er som person. Kreftomsorg er både givende og knalltøft. 

Anonymous poster hash: cc9a3...dd6
Skrevet

Dette er svært vanskelig å svare på, det kommer jo også an på hva du føler selv, og hva du mener selv du er god til.

Å jobbe med de tingene du ramser opp her er hardt nok i seg selv, og kreftomsorg er uten tvil vanskelig og absolutt ikke for alle i det hele tatt. Men det kommer også an på hvordan man er som person. Kreftomsorg er både givende og knalltøft.

Anonymous poster hash: cc9a3...dd6

Som sagt kunne jeg tenkt meg begge deler, men må tenke litt på det å skaffe meg jobb etterpå også 😉

Så ville bare høre andres tips og erfaringer.

Skrevet

Ingen flere? :-)

Skrevet

Når det gjelder å få jobb, så tror jeg du skal satse på kreftomsorg/lindrende pleie.

Veldig rift om jobbene på barsel og nyfødtintensiv

Anonymous poster hash: e826a...5e8
Skrevet

Når det gjelder å få jobb, så tror jeg du skal satse på kreftomsorg/lindrende pleie.

Veldig rift om jobbene på barsel og nyfødtintensiv

Anonymous poster hash: e826a...5e8

Ja det jeg tenker også.

Håper bare det er jobb til meg på sykehuset, hører både det ene og det andre. Noen sier at helsefagarbeidere er på vei ut av sykehusene mens andre sier motsatt! Blir forvirret 😫 Hi

Skrevet

Dette! Hadde ikke nølt en gang :) Men man må også ta høyde for hva man føler for også. Det er masse trist og vondt man opplever innenfor dette, men det er også er god og givende jobb :)

Skrevet

Hva med psykiatri?

Har ikke så veldig lyst til det. 😊

Skrevet

Er vel ikke så mange sykehus som ansetter helsefagarbeidere. Jeg har jobbet på både kirurgisk og medisinsk post og på kirurgisk hadde vi 3 i fast ansettelse, mens medisinsk hadde null. Sykepleiere kan gjøre alt dere kan, pluss mye mer.

Anonymous poster hash: 6ac18...c97
  • 5 måneder senere...
Skrevet

ser det er en stund siden... men hvis du som har skrevet dette innlegget leser det... hvorfor får du gratIS? Hvem skole er dette..? Grunnen til at jeg spør r fordi jeg vurderer det selv: ))

Anonymous poster hash: b4b5b...2f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...